Autor |
Zpráva |
peco737
|
Napsal: pát 30.12.2016 12:04 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 25.2.2009 Příspěvky: 260
|
TomasC píše: Co si pamatuji, tak jsem negativ na křídle Avionika nenaměřil. Ale před přistáním hodně zvedám křidélka a tak se v tomto kritickém režimu (země blízko), negativy objeví. A profil na kridle je po celom rozpati rovnaky?
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
igorb
|
Napsal: pát 30.12.2016 12:35 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2007 Příspěvky: 4778 Bydliště: SK Bratislava
|
Kazdy profil ma urcity rozsah pri ktorom ma dobru klzavost, negativ sa navrhne tak, aby v prevaznom ziadanom rozsahu rychlosti bol aj korenovy aj koncovy profil v tom rozsahu dobrej klzavosti ... vyjde to tak, ze profil pri koreni potom leti na vyssom koeficiente vztlaku ako je absolutne optimum a koncovy na nizsom - co nemusi byt vobec nic negativne ak sa pripocita vplyv konecneho rozpetia (indukovany odpror a indukovany uhol nabehu) ... staci sa pozriet na nove airbusy od zadu, to kridlo je stocene ako swina :- ))) ... a keby to malo velky vplyv na odpor, urcite by to urobili inak :- )) ... no a taky model potom pri spomaleni prejde velkym odporom profilu pri koreni kridla a nie na koncoch - co ho bezpecne spomali ... ak negativy nemam, alebo ich mam naopak, do velkeho odporu padne skorej koniec kridla - vysoko pravdepodobne len jedneho - a to ma za nasledok pad, pretoze ten odpor zbrzdi jedno z kridiel, nasledkom nizsej rychlosti klesne vztlak, zvecsi sa uhol nabehu jeho poklesom, tym vzrastie uhol nabehu, tym sa smycka uzavrie a vysledok je pad po kridle ... na opacnej strane kridla do ide presne naopak, takze kridlo ziska vztlak a efekt padu po kridle sa zdvojnasobi - korigovat to kridelkami nejde, pretoze kontra cely efekt este zhorsi - pokial letite dopravakom, mozete si vsimnut ze pri pristani (v rezime kedy toto cele hrozi) sa neriadi naklon kridelkami ale "rusicmi vztlaku" ktore jednak bezpecne naklopia a okrem toho zatacaju na prislusnu stranu, nie naopak ako kridelka (kridelko nadol = zatocenie na stranu kridelka nadol vdaka zvysenemu odporu na danej strane)
a pokial ide o tie pylony, je to hodne specificke, lebo v priamom lete to leti pri velmi malom koeficiente vztlaku a v zakrute pri velmi velkom, pokial sa pouzije profil ktory nema dost velky rozsah klzavosti aby to pokryl v oboch rezimoch (to je dane tym ze profil s velkym rozsahom je obycajne hruby, co nechceme kvoli odporu, takze je treba nejaky kompromis veduci k zuzeniu toho rozsahu) tak potom to moze viest k tomu ze model v priamom lete moze padnut uz do zhorsenej klzavosti (to je znamy efekt z vetronov - ked chcem klzavost, musim ho nalozit zavazim) ... no a riesenie takeho modelu je drzat ho v permanentnej zatacke, mozno je draha kusok dlhsia, ale ak odstrediva sila posunie profil do dobrej klzavosti, moze to pomoct
|
|
Nahoru |
|
|
peco737
|
Napsal: pát 30.12.2016 22:12 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 25.2.2009 Příspěvky: 260
|
Vdaka za odpovede vsetkym Vam. Hladal som aj na zahranicnych forach nejake vykresy ci vysvetlenia k danej teme, cize nastavenia kridla, no ked som nasiel nejake vykresy, nikde nebol popis o nastaveni, len o vzopati ci o sipe kridla a podobne. Ten mensi model Pylon 400 ( https://www.rcalbum.cz/model/5904-pylon-400.html ), ktory sice nie je a nebude cistokrvny pylonak, no lieta celkom rychlo, si chcem zvacsit na dvojnasobok, ako som spominal uz na zaciatku. Kedze v planiku bol popisany uhol nastavenia cez +1 stupen, tak som to tak urobil, no teraz viem ze pre buduci zvacseny model je to vela. Chcel som sa dopatrat k skutocnym hodnotam pylonakov o uhle nastavenia kridla, o negativoch, no vela som nenasiel, mozno som slabo hladal. Z noveho modelu nechcem aby bol doslova pylonak, len chcem aby lietal rychlejsie, ale bol aj trocha poslusny na nizsich rychlostiach. Viem ze je lahsie dosiahnut bud rychly model alebo pomaly model, ja by som chcel asi ten kompromis medzi tym... Cize chcem sa opytat, ci by som mohol pouzit profil MH43 po celom rozpati, uhol nastavenia kridla 0 stupnov a negativ na konci kridla -1,5 stupna? Co si o tom myslite? Podotykam, ze nechcem a vlastne tymto nastavenim ani neziskam pylonaka.
|
|
Nahoru |
|
|
Kuta33
|
Napsal: ned 19.08.2018 8:34 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 21.9.2014 Příspěvky: 459 Bydliště: Český Těšín, ČR
|
Vlákno jsem si pročetl, v rámci možností problematiku chápu - doufám Postavil jsem si tohle https://aerofred.com/details.php?image_id=95830z depronu, profil křídla KFM3 VOP dle plánku 0° křídlo +3° (spodní plocha křídla) motor -6° Chápu, že úhel seřízení je tak velký záměrně, je to přece jenom větroň určený na ploužení vzduchem v bezmotorovém letu a tak se opravdu i chová. Ale, při stoupání pod plným plynem musím silně potlačovat, aby nepřešel do přemetu a při dive testu vyplave jako "těžký na čumák". Obecně bych měl asi řešit nejdříve těžiště v dive testu a potom potlačení motoru. Ale vzhledem k úhlu seřízení a vyšší rychlosti v dive testu mám pocit, že "vyplave" při jakékoliv poloze těžiště, nerad bych to zbytečně rozbil. Má cenu to u daného modelu dále řešit? Případně jak. Nebo je to u tohoto typu modelu daň za klidný pomalý let v malé rychlosti? Stoupání je sice zvladatelné, ale pokud by byla možnost chování modelu zlepšit...
_________________ Rozdíl mezi chlapcem a mužem je pouze v ceně jeho hraček.
|
|
Nahoru |
|
|
Libor
|
Napsal: stř 22.08.2018 19:16 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2003 Příspěvky: 1259 Bydliště: Teplice v Čechách
|
Kuta33 píše: Má cenu to u daného modelu dále řešit? Případně jak. Nebo je to u tohoto typu modelu daň za klidný pomalý let v malé rychlosti? Stoupání je sice zvladatelné, ale pokud by byla možnost chování modelu zlepšit... Podle mě nemá. On je asi už trochu nepoměr ve výkonu pohonu a typu stroje Je to větroň s malým rozsahem rychlostí seřízený pro stabilní let. Já to řeším tak, že u modelu s podobnými vlastnostmi k motoru přimixuji potlačení výškovky.
|
|
Nahoru |
|
|
blesk
|
Napsal: čtv 23.08.2018 7:20 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2005 Příspěvky: 7120 Bydliště: Vsetín
|
Libor píše: Podle mě nemá. On je asi už trochu nepoměr ve výkonu pohonu a typu stroje Je to větroň s malým rozsahem rychlostí seřízený pro stabilní let. Já to řeším tak, že u modelu s podobnými vlastnostmi k motoru přimixuji potlačení výškovky. Ale musíš přidávat pomalu, jinak to kopne
|
|
Nahoru |
|
|
Kuta33
|
Napsal: čtv 23.08.2018 7:43 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 21.9.2014 Příspěvky: 459 Bydliště: Český Těšín, ČR
|
Dík za potvrzení, tak nějak jsem to tušil Mix výškovky budu zkoušet postupně a v rozumné míře, aby mě to nevypeklo, když budu při přistání, těsně nad zemí, potřebovat ještě "potáhnout".
_________________ Rozdíl mezi chlapcem a mužem je pouze v ceně jeho hraček.
|
|
Nahoru |
|
|
Kuta33
|
Napsal: čtv 23.08.2018 7:54 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 21.9.2014 Příspěvky: 459 Bydliště: Český Těšín, ČR
|
Blesk mně s příspěvkem těsně předběhl. Už jsem mix motor -> výškovka zkoušel, vím jak se chová při prudkém přidání plynu. Budu nastavovat a zkoušet opatrně. Myslím, že mi na vysílačce Tactic TTX650 u mixu jde nastavit i křivka - expo, ještě se musím podívat. Problém bude i s odhozem z ruky pod plným plynem s mixem, takže mix půjde asi na přepínač 1 - vypnuto 2 - stoupání 3 - přistání, ale to už je na jiné vlákno.
_________________ Rozdíl mezi chlapcem a mužem je pouze v ceně jeho hraček.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|