RCmania.cz - web pro modeláře a modely http://www.rcmania.cz/ |
|
Identifikace profilu z OV10 Bronco http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=126&t=74558 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Woita [ pon 19.10.2015 14:37 ] |
Předmět příspěvku: | Identifikace profilu z OV10 Bronco |
Dokázal byste někdo určit, co je tohle za profil? Je to na elektromotoráku, použitý je profil z letadla OV10 Bronco, který létal tak perfektně, že ho autor použil i na druhý model - motorák, 2m rozpětí, váha 4,5 kg a údajně létá krásně pomalu a velice stabilně. Při té hmotnosti je to s podivem. Příloha: Koukal jsem na nějaké obrázky, tak podobný se mi zdá Clark Y? Děkuji za tipy! |
Autor: | JardaRůžička [ pon 19.10.2015 14:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Identifikace profilu z OV10 Bronco |
Řekl bych na pohled, že to JE on, odhadem tak 14%. |
Autor: | fokker1 [ pon 19.10.2015 16:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Identifikace profilu z OV10 Bronco |
Možná Clark Y, možná něco nakresleného křivítkem . Na pláncích se vidí lecos. Ale všechny podobné profily většinou slušně létají. |
Autor: | jyrry [ pon 19.10.2015 17:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Identifikace profilu z OV10 Bronco |
Clark-Y to tak trochu je: Příloha: ale je poněkud natažený na výšku: Příloha: Zvětšeno jen potáhnutím v ose Y
|
Autor: | Woita [ pon 19.10.2015 19:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Identifikace profilu z OV10 Bronco |
Jyrry, to je přesně ono. Přesně takový obrázek jsem potřeboval. Moc díky! Ten původní model OV10 Bronco měl 2,1m a 8 kg, a lítal takto: Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz no a Pan Modelář Jirka Soural udělal krásný model (jeho vlastní návrh i stavba) Hall Springfield Bull, a jelikož o tom Bullovi šly zvěsti, že je zákeřný, divoký a nezvladatelný, tak proto použil profil z toho vyzkoušeného Bronca, aniž věděl co je to přesně za profil. Tak mě to jen zajímalo... Bull lítá takto: Zde ještě bez povrchové úpravy (2m, 6,5kg) Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz A zde s lakem (2m, 7,4kg) Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz Přijde mi to jako docela hodný letadýlko, a podle Jirky je to tím profilem. |
Autor: | jyrry [ pon 19.10.2015 19:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Identifikace profilu z OV10 Bronco |
Woita píše: ... o tom Bullovi šly zvěsti, že je zákeřný, divoký a nezvladatelný, ... To se nedivím, při tom půdorysu křídla... |
Autor: | corsair [ úte 20.10.2015 6:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Identifikace profilu z OV10 Bronco |
Ten silný profil je původně z plánku Bronca co se toulá internetem, na papíře to tak nevypadá, ale nechal jsem si zvětšit a udělat šablony pro výřezy z polyše a koukal jsem jak puk, že je to tak silné. Krásně to s tím profilem létá, ale moc to nedělá čest svému jménu Bronco, ovšem na pohodové éro proč ne. |
Autor: | JardaRůžička [ úte 20.10.2015 7:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Identifikace profilu z OV10 Bronco |
jyrry píše: ale je poněkud natažený na výšku: To je přece naprosto obvyklá manipulace s profilem - zvolit konkrétní tloušťku v %, ten Clark -Y se dá modifikovat v dost značném rozsahu tloušťky. Sám už jsem ho použil asi od 8 do 15%.
|
Autor: | jyrry [ úte 20.10.2015 10:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Identifikace profilu z OV10 Bronco |
JardaRůžička píše: To je přece naprosto obvyklá manipulace s profilem - zvolit konkrétní tloušťku v %, ten Clark -Y se dá modifikovat v dost značném rozsahu tloušťky. Sám už jsem ho použil asi od 8 do 15%. No jo, ja ale mam zato ze se to zrovna takhle nedela... co si vzpominam, tak se jde pres vepsane kruznice... |
Autor: | JardaRůžička [ úte 20.10.2015 11:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Identifikace profilu z OV10 Bronco |
Možná jsem čuňas, já to tak dělám. Mám ale dojem (ta skleróza), že jsem někde měl tabulky konkrétně toho Clarku v různých procentuálních tloušťkách a že to bylo jen sprostě vynásobeno potřebným koeficientem. Ostatně s vepsanými kružnicemi by to nemělo kolidovat. |
Autor: | JardaRůžička [ úte 20.10.2015 11:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Identifikace profilu z OV10 Bronco |
Ještě k tématu - pokud si matně vzpomínám, přes ty vepsané kružnice se určuje střední křivka, tedy prohnutí profilu. (Pokud tomu tak není, ortodoxním aerodynamickým vzdělancům se předem omlouvám). |
Autor: | jyrry [ úte 20.10.2015 15:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Identifikace profilu z OV10 Bronco |
No, mooožná to ty vepsané kroužky nejsou ale to že se to prostým násobením nemá dělat je i možná pravda Snad to někdo uvede na pravou míru |
Autor: | jardah62 [ úte 20.10.2015 20:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Identifikace profilu z OV10 Bronco |
Geometricky se bavíme o povrchu profilu a prohnutí střední tětivy profilu. Chceme-li zachovat prohnutí střední tětivy (a tedy i charakteristiky daného profilu) a jen zesílit/zeslabit profil, tak musíme přes vepsané kružnice. Pokud vezmeme klasický ClarkY (11,4% tloušťka - rovná spodní strana) a zvětšíme ho pouze ve směru y např. na 18%, dostaneme jiný profil (prohnutější = s vyšší nosností) s rovnou spodní stranou. Takže je v pořádku, že se "tlustý ClarkY" jeví jako pohodový, protože jsme také zvětšili prohnutí střední křivky profilu, což obecně vede k vyšší nosnosti, resp. k nižší letové rychlosti. Daň za to je snížení maximální rychlosti. Prostě to prkno naštorc se tím vzduchem tak rychle neprotlačí a větší prohnutí tětivy také zvyšuje odpor. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |