RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

Identifikace profilu z OV10 Bronco
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=126&t=74558
Stránka 1 z 1

Autor:  Woita [ pon 19.10.2015 14:37 ]
Předmět příspěvku:  Identifikace profilu z OV10 Bronco

Dokázal byste někdo určit, co je tohle za profil?
Je to na elektromotoráku, použitý je profil z letadla OV10 Bronco, který létal tak perfektně, že ho autor použil i na druhý model - motorák, 2m rozpětí, váha 4,5 kg a údajně létá krásně pomalu a velice stabilně. Při té hmotnosti je to s podivem.
Příloha:
Profil křídla OV10 Bronco_dwg___.jpg
Profil křídla OV10 Bronco_dwg___.jpg
[ 65.34 KiB | Zobrazeno 5185 krát ]


Koukal jsem na nějaké obrázky, tak podobný se mi zdá Clark Y?
Děkuji za tipy!

Autor:  JardaRůžička [ pon 19.10.2015 14:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Identifikace profilu z OV10 Bronco

Řekl bych na pohled, že to JE on, odhadem tak 14%.

Autor:  fokker1 [ pon 19.10.2015 16:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Identifikace profilu z OV10 Bronco

Možná Clark Y, možná něco nakresleného křivítkem :lol: . Na pláncích se vidí lecos. Ale všechny podobné profily většinou slušně létají.

Autor:  jyrry [ pon 19.10.2015 17:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Identifikace profilu z OV10 Bronco

Clark-Y to tak trochu je:
Příloha:
profil.gif
profil.gif
[ 69.86 KiB | Zobrazeno 5067 krát ]


ale je poněkud natažený na výšku:
Příloha:
profil2.gif
profil2.gif
[ 67.85 KiB | Zobrazeno 5067 krát ]

Zvětšeno jen potáhnutím v ose Y

Autor:  Woita [ pon 19.10.2015 19:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Identifikace profilu z OV10 Bronco

Jyrry, to je přesně ono. Přesně takový obrázek jsem potřeboval.
Moc díky!

Ten původní model OV10 Bronco měl 2,1m a 8 kg, a lítal takto:


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz
no a Pan Modelář Jirka Soural udělal krásný model (jeho vlastní návrh i stavba) Hall Springfield Bull, a jelikož o tom Bullovi šly zvěsti, že je zákeřný, divoký a nezvladatelný, tak proto použil profil z toho vyzkoušeného Bronca, aniž věděl co je to přesně za profil. Tak mě to jen zajímalo...

Bull lítá takto:
Zde ještě bez povrchové úpravy (2m, 6,5kg)


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz
A zde s lakem (2m, 7,4kg)


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz
Přijde mi to jako docela hodný letadýlko, a podle Jirky je to tím profilem.

Autor:  jyrry [ pon 19.10.2015 19:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Identifikace profilu z OV10 Bronco

Woita píše:
... o tom Bullovi šly zvěsti, že je zákeřný, divoký a nezvladatelný, ...

To se nedivím, při tom půdorysu křídla...

Autor:  corsair [ úte 20.10.2015 6:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Identifikace profilu z OV10 Bronco

Ten silný profil je původně z plánku Bronca co se toulá internetem, na papíře to tak nevypadá, ale nechal jsem si zvětšit a udělat šablony pro výřezy z polyše a koukal jsem jak puk, že je to tak silné. Krásně to s tím profilem létá, ale moc to nedělá čest svému jménu Bronco, ovšem na pohodové éro proč ne.

Autor:  JardaRůžička [ úte 20.10.2015 7:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Identifikace profilu z OV10 Bronco

jyrry píše:
ale je poněkud natažený na výšku:
To je přece naprosto obvyklá manipulace s profilem - zvolit konkrétní tloušťku v %, ten Clark -Y se dá modifikovat v dost značném rozsahu tloušťky. Sám už jsem ho použil asi od 8 do 15%.

Autor:  jyrry [ úte 20.10.2015 10:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Identifikace profilu z OV10 Bronco

JardaRůžička píše:
To je přece naprosto obvyklá manipulace s profilem - zvolit konkrétní tloušťku v %, ten Clark -Y se dá modifikovat v dost značném rozsahu tloušťky. Sám už jsem ho použil asi od 8 do 15%.

No jo, ja ale mam zato ze se to zrovna takhle nedela... co si vzpominam, tak se jde pres vepsane kruznice...

Autor:  JardaRůžička [ úte 20.10.2015 11:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Identifikace profilu z OV10 Bronco

Možná jsem čuňas, já to tak dělám. Mám ale dojem (ta skleróza), že jsem někde měl tabulky konkrétně toho Clarku v různých procentuálních tloušťkách a že to bylo jen sprostě vynásobeno potřebným koeficientem. Ostatně s vepsanými kružnicemi by to nemělo kolidovat.

Autor:  JardaRůžička [ úte 20.10.2015 11:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Identifikace profilu z OV10 Bronco

Ještě k tématu - pokud si matně vzpomínám, přes ty vepsané kružnice se určuje střední křivka, tedy prohnutí profilu. (Pokud tomu tak není, ortodoxním aerodynamickým vzdělancům se předem omlouvám). :?

Autor:  jyrry [ úte 20.10.2015 15:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Identifikace profilu z OV10 Bronco

No, mooožná to ty vepsané kroužky nejsou ale to že se to prostým násobením nemá dělat je i možná pravda :mrgreen:
Snad to někdo uvede na pravou míru :?:

Autor:  jardah62 [ úte 20.10.2015 20:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Identifikace profilu z OV10 Bronco

Geometricky se bavíme o povrchu profilu a prohnutí střední tětivy profilu. Chceme-li zachovat prohnutí střední tětivy (a tedy i charakteristiky daného profilu) a jen zesílit/zeslabit profil, tak musíme přes vepsané kružnice. Pokud vezmeme klasický ClarkY (11,4% tloušťka - rovná spodní strana) a zvětšíme ho pouze ve směru y např. na 18%, dostaneme jiný profil (prohnutější = s vyšší nosností) s rovnou spodní stranou.
Takže je v pořádku, že se "tlustý ClarkY" jeví jako pohodový, protože jsme také zvětšili prohnutí střední křivky profilu, což obecně vede k vyšší nosnosti, resp. k nižší letové rychlosti. Daň za to je snížení maximální rychlosti. Prostě to prkno naštorc se tím vzduchem tak rychle neprotlačí a větší prohnutí tětivy také zvyšuje odpor.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/