Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob 05.01.2013 18:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 12819
Bydliště: praha 5
Dobrý den, zajímalo by mě, jestli je vubec výhodné řešení koncu křídel obloukem, když jde pouze o nějaké náhodné odbroušení materiálu, bez ohledu na dodržení profilu, ale jen pohledově přijatelnou přechodovou upravu podřízenou tvaru oblouku.

Jestli pak není naopak aerodynamicky výhodnější končit jen zabroušením hrany koncového profilu křídla.


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: sob 05.01.2013 18:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16558
Můžeš tam udělat winglet, zabrousit oblouk, nebo to ukončit rovně s posledním žebrem.
Aerodynamicky je to výhodné přibližně v pořadí jak píšu. Proč a kdy se co používá najdeš v odborné literatuře, asi to není tady na stránku diskuse. Taky jestli to budeš řešit pro 30cm házedlo, tak to bude celkem jedno. Ani u metrovky to nebude podstatné, pokud to nebude dosahovat nějakých extrémních rychlostí. Potom ten vliv zakončení už poroste, budeš tam muset zohledňovat i rychlost......
Pro inspiraci se můžeš podívat třeba na to, jak končilo křídlo Boeinga před třiceti rokama a jak dnes.

_________________
Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 05.01.2013 19:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 12819
Bydliště: praha 5
JMalik píše:
Můžeš tam udělat winglet, zabrousit oblouk, nebo to ukončit rovně s posledním žebrem.
Aerodynamicky je to výhodné přibližně v pořadí jak píšu. Proč a kdy se co používá najdeš v odborné literatuře, asi to není tady na stránku diskuse. Taky jestli to budeš řešit pro 30cm házedlo, tak to bude celkem jedno. Ani u metrovky to nebude podstatné, pokud to nebude dosahovat nějakých extrémních rychlostí. Potom ten vliv zakončení už poroste, budeš tam muset zohledňovat i rychlost......
Pro inspiraci se můžeš podívat třeba na to, jak končilo křídlo Boeinga před třiceti rokama a jak dnes.


Jirko, ty mi ale popisuješ jak a proč se to používá, to tak nějak v zásadě vím , já ale hledám odpověd na otázku jestli to má smysl, když je to při domácím lepení jen nějaké náhodné zužení křídla, nebo tak nějak ohnutý vinglet, aby pohledově byl na křídle vinglet, nebo zužené --odbroušené křídlo.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 05.01.2013 19:23 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4785
Bydliště: SK Bratislava
nehladaj v tom "profilove" vlastnosti, prudenie na konci kridla je viac priecne ako pozdlzne, takze pokial nevyrabas vinglet, ktory ma za ulohu vyporiadat sa s tym, tak v tom "zaoblovani" hladaj skorej cistotu ako vztlak vytvarajuci tvar profilu kridla, napriklad hrany useknuteho kridla jednak zvysia odpor (v provnani s "nejakym" zaoblenym uchom) ale aj vytvoria dost velke zvirenie ktore mozes pocitit na stabilite a ovladatelnosti


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 05.01.2013 19:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 12819
Bydliště: praha 5
igorb píše:
nehladaj v tom "profilove" vlastnosti, prudenie na konci kridla je viac priecne ako pozdlzne, takze pokial nevyrabas vinglet, ktory ma za ulohu vyporiadat sa s tym, tak v tom "zaoblovani" hladaj skorej cistotu ako vztlak vytvarajuci tvar profilu kridla, napriklad hrany useknuteho kridla jednak zvysia odpor (v provnani s "nejakym" zaoblenym uchom) ale aj vytvoria dost velke zvirenie ktore mozes pocitit na stabilite a ovladatelnosti


Díky, tak mi to stačí--pořád lepší nějaký zužený patvar,nežli nic.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 06.01.2013 12:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 7132
Bydliště: Vsetín
zhruba v polovině stránky je pokec o koncových obloucích

http://www.zenithair.com/stolch801/design/design.html


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 06.01.2013 16:19 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.9.2008
Příspěvky: 3157
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom, SK
igorb píše:
nehladaj v tom "profilove" vlastnosti, prudenie na konci kridla je viac priecne ako pozdlzne, takze pokial nevyrabas vinglet, ktory ma za ulohu vyporiadat sa s tym, tak v tom "zaoblovani" hladaj skorej cistotu ako vztlak vytvarajuci tvar profilu kridla, napriklad hrany useknuteho kridla jednak zvysia odpor (v provnani s "nejakym" zaoblenym uchom) ale aj vytvoria dost velke zvirenie ktore mozes pocitit na stabilite a ovladatelnosti


Úplný súhlas!

Ešte by som pridal, že koncový oblúk je menej náchylný na zachytávanie krídla pri pristátí než rovno useknuté krídlo...

_________________
Realistické RC modely - http://rcmodely.cevaro.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz