JMalik píše:
Můžeš tam udělat winglet, zabrousit oblouk, nebo to ukončit rovně s posledním žebrem.
Aerodynamicky je to výhodné přibližně v pořadí jak píšu. Proč a kdy se co používá najdeš v odborné literatuře, asi to není tady na stránku diskuse. Taky jestli to budeš řešit pro 30cm házedlo, tak to bude celkem jedno. Ani u metrovky to nebude podstatné, pokud to nebude dosahovat nějakých extrémních rychlostí. Potom ten vliv zakončení už poroste, budeš tam muset zohledňovat i rychlost......
Pro inspiraci se můžeš podívat třeba na to, jak končilo křídlo Boeinga před třiceti rokama a jak dnes.
Jirko, ty mi ale popisuješ jak a proč se to používá, to tak nějak v zásadě vím , já ale hledám odpověd na otázku jestli to má smysl, když je to při domácím lepení jen nějaké náhodné zužení křídla, nebo tak nějak ohnutý vinglet, aby pohledově byl na křídle vinglet, nebo zužené --odbroušené křídlo.