Autor |
Zpráva |
veka1
|
Napsal: pát 30.11.2012 9:38 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3951 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
graup15 píše: A hlavně (veka) nikdy,žádné moderní F3B nedělal... Když jsem viděl jaké výpočetní programy jedou a málem zavaří počítač na návrh F3B , tak mám pocit, že seminář na téma F3B je docela utopie. Navíc nikdo z výrobců F3B/F3F/F5B vám svoje know-how teda rozhodně zadara nedá. ... no, to je pravda. Ale ,on totiž Nyx, jehož koncepci uspořádaní ocasní části a některých technologických udělátek Veka1 navrhl a prosadil do výroby, je již dnes zastaralé letadlo. A protože Veka1 bydlí mezi samými jestřáby tj. výrobci a piloti z oblasti F3B ,F3J A F3F ( bývalí žáci našeho kroužku a kamarádi...) tak se do takových ptáků vůbec nepouští, protože ví o čem to je, jak výrobně tak provozne. Ještě technická: Veka tu není od toho aby navrhoval kompozitové letadlo, ale především , aby zorganizoval sezení se správnými lidmi na obou stranách. Takže Dalibor a kamarádi můžou přijet poseddět a podebatovat taky. Budeme jenom rádi. veka1
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
robotmz
|
Napsal: pát 30.11.2012 9:44 |
|
BAN - uživatel vyhozen z RCManie
|
|
Registrován: 23.10.2007 Příspěvky: 3341 Bydliště: Čadca, SK
|
predpokladám že pre NASA tam nič navrhovať nejdete Preto by som sa priklonil ku konzervatívnej koncepcii nejakého éra /v mojom prípade by to mal byť nejaký konštrukčný termický špeciál jednoduchej konštrukcie s veľmi dobrým profilom ľahko postaviteľný aj bez nejakých HI-endových postupov a prístrojov a s dobrou "lietavosťou"./
|
|
Nahoru |
|
|
veka1
|
Napsal: pát 30.11.2012 9:46 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3951 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
graup15 píše: Pokec může být super,ale výsledek ke kterému by všichni rádi dospěli..tzn upatlat si doma kompozitovou mašinu.. Mám pocit, že se nedostaví. Dali ,nesmíš žít jenom ve svých představách. Zatím nikdo ze zúčastněných takový nápad nedostal . Už jenom proto že po ukázce co to obnáší zjistili, že by to byl běh na dlouhou trať. Spíš jde o ukázky vhodných technlogických postupů použitelných v domácích podmínkách ,které by na nejaký čas v maximální míře uspokojili tvořivou duši nadějných konstruktérů veka1
|
|
Nahoru |
|
|
igorb
|
Napsal: pát 30.11.2012 9:49 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2007 Příspěvky: 4778 Bydliště: SK Bratislava
|
graup15 píše: Pokec může být super,ale výsledek ke kterému by všichni rádi dospěli..tzn upatlat si doma kompozitovou mašinu.. Mám pocit, že se nedostaví. S tym celkom urcite suhlasim ... na prvy krat urcite nie ... ale niekto ten "najlepsi storoj na svete" robit musi, a ten niekto celkom urcite zacne na takomto pokece a nie tym ze si povie ze sa to predsa neda :- ))))))))
|
|
Nahoru |
|
|
LittleFalco
|
Napsal: pát 30.11.2012 12:07 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.9.2012 Příspěvky: 1096 Bydliště: Šumná Šumava Obrázky: 2
|
igorb píše: graup15 píše: A hlavně (veka) nikdy,žádné moderní F3B nedělal... Když jsem viděl jaké výpočetní programy jedou a málem zavaří počítač na návrh F3B , tak mám pocit, že seminář na téma F3B je docela utopie. Navíc nikdo z výrobců F3B/F3F/F5B vám svoje know-how teda rozhodně zadara nedá. a ten clovek ktory ten zavaraci program vyrobil sa nikdy nijakeho takehoto pokecu nezucastnil, ze nie? ... nie vsetko na svete sa da kupit a nie vsetko na svete kupene byt musi, su aj veci ktore si niekto vymysli sam a dobre sa pri tom zabavi Treba ja jsem behem provozu F3Bcka narazil behem ladeni na jiste meze. Ok, neco nastavim, ono se to nejak chova. Ale proc tomu tak je?? A co muzu s danym erem udelat, aby se to chovalo lepe? Mam nejake zaklady aerodynamiky ale neco takhle cileneho mi da o tisic procent vice. Vypoctove modely jsou vec krasna,ale jsou to porad jenom modely. Viz teleskop Hubble, nebo dvoulete ladeni turbin na Temeline. A musi s nimi take pracovat nekdo, kdo rozumi, proc to tak je. Posledni vec - vyrobit model, stahnout formy a upatlat kompozitove ero si doma muze vicemene kazdy. Pro radost z vlastniho modelu. DOBRY celokompozit si ja osobne pujdu koupit od nekoho, kdo se tim zivi. Protoze k tomu privlastku "dobry" vede dlouha cesta a take proto, ze znam i lepsi zpusoby obzivy, nez je laminovani
_________________ Zpátky doma, v kopcích :-)
|
|
Nahoru |
|
|
Decca
|
Napsal: pát 30.11.2012 12:40 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2010 Příspěvky: 555 Bydliště: Praha 6
|
...předevšim je potřeba si přestat plést některá přání potencionálních účastníků dalšího pokračování workshopu, spojenej s tématem návrhu létajícího stroje, s mylným dojmem že nás Veka s Lněničkou nabádaj k nějakému domácímu patlání kompositů, i když chápu obavu výrobců i chronickejch uživatelů leštěnek z toho, že by si to širší modelářská veřejnost začala matlat doma. Naopak tito dva páni některé z nás, obrazně i doslova řečeno, tak trochu vrací na zem abychom pochopili to, co nás následně vynese mnohem vejš do nebe a stojí je to docela dost práce a námahy. Proto by jsem rád požádal všechny pochybovače, aby si zjistili nějaké základní informace o předešlých i budoucích akcích tohoto druhu a namísto nějakých pochybností, nám spíše vyjádřili podporu, popřípadě vybaveni bohatými zkušenostmi z modelářského života se připojili k nám.
|
|
Nahoru |
|
|
Decca
|
Napsal: pát 30.11.2012 12:52 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2010 Příspěvky: 555 Bydliště: Praha 6
|
Dále by jsem rád upozornil všechny zájemce aby si uvědomili, že prosinec s vánočkou a oslavou konce roka uběhne rychleji než si možná někteří z nás uvědomují...osobně se mi to děje každej rok:-))) Leden tudíž na sebe nenechá dlouho čekat, a pokud se chceme dočkat dalšího zdařilého pokračování s našimi přednášejícími, měli bychom se na to dobře a včas připravit diskuzí o charakteru navrhovaného letounu a nerozptylovat se zbytečnou debatou. Zlepšíme tak úroveň dalšího semináře a pomůžeme našim přednášejícím s přípravou na dané téma.
|
|
Nahoru |
|
|
yarousch
|
Napsal: pát 30.11.2012 13:39 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 22.9.2008 Příspěvky: 252 Bydliště: PRG Obrázky: 6
|
Pánové nechtěl bych moralizovat, ale chtělo by to publikovat pouze věcné připomínky k tématu. Tématem je volba konceptu jednoduchého modelu, který bude předmětem semináře "Návrh modelu".
Též by bylo rozumné, aby se k tématu vyjádřili pouze Ti, kteří opravdu mají v ůmyslu se tohoto semináře zůčastnit. Účastníci předchozích dvou, týkající se základů aerodynamiky létajících strojů, mi jistě dají za pravdu, že návrh vysokovýkonného F3B během semináře je utopií.
Abychom se trochu odpíchli. Můj návrh zní:
větroň/elektrovětroň rozpětí 2,5-3 m ovládaná křidélka, směrovka, výškovka (motor) klasická balzová/překližková konstrukce, potažená fólií/papírem, jenž případně nevylučuje další modelářské techniky a postupy
Navazovat by mohl u Petra v dílně workshop jak postupovat při výrobě laminátového trupu na tohoto větroně.
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: pát 30.11.2012 13:48 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10764 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Myslím, že na to jdeme poněkud špatně...
Já sám se domnívám, že by se mělo začít od toho, JAK má model fungovat.
Takže nadhodím svojí představu: Aby se mi to vešlo do auta, tak rozpětí 2,5m ze dvou polovin. Minimální opadání v režimu termika. Minimální opadání při zrychlení (vítr, únik z klesáku). Solidní stoupavost s příkonem 400W. (500W do motoru).
Je mi jasné, že to bude o kompromisech. Jejich zhodnocení je na každém osobně.
Prostě zadám nějaké představy a vyjdou cca výsledky. S podporou znalostí to zhodnotím a následný návrh upravím. A vyjdou další výsledky. A tak dokola až k nějakému závěru.
Jde hlavně o to, ukázat jak na to. Kdo bude mít zájem, tak může znalosti prohlubovat dál.
|
|
Nahoru |
|
|
igorb
|
Napsal: pát 30.11.2012 13:56 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2007 Příspěvky: 4778 Bydliště: SK Bratislava
|
Presne, ide o to pochopit ako na to. Kto bude mat zaujem a komu take sedenie nieco dalo si to kludne zopakuje doma pre akykolvek iny model ... prepokladam ze ide o ziskavanie schopnosti, nie nekriticke ziskanie cisiel pre nejaky model.
|
|
Nahoru |
|
|
kope
|
Napsal: pát 30.11.2012 14:17 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2011 Příspěvky: 3156 Bydliště: Praha Letňany
|
TomasC píše: Myslím, že na to jdeme poněkud špatně...
Já sám se domnívám, že by se mělo začít od toho, JAK má model fungovat.
Takže nadhodím svojí představu: Aby se mi to vešlo do auta, tak rozpětí 2,5m ze dvou polovin. Minimální opadání v režimu termika. Minimální opadání při zrychlení (vítr, únik z klesáku). Solidní stoupavost s příkonem 400W. (500W do motoru).
Je mi jasné, že to bude o kompromisech. Jejich zhodnocení je na každém osobně.
Prostě zadám nějaké představy a vyjdou cca výsledky. S podporou znalostí to zhodnotím a následný návrh upravím. A vyjdou další výsledky. A tak dokola až k nějakému závěru.
Jde hlavně o to, ukázat jak na to. Kdo bude mít zájem, tak může znalosti prohlubovat dál. To se v podstatě shoduje s tím, co bych si představoval já. Jen ten příkon klidně může být nižší, ale to už je detail.
_________________ Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
|
|
Nahoru |
|
|
jio
|
Napsal: pát 30.11.2012 14:31 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.8.2005 Příspěvky: 4945 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
Líbí se mi návrh od Tomáše. Jen bych v mém případě asi ubral na potřebném příkonu. No, a nižšímu příkonu (cca 300W) možná i přizpůsobit konstrukci. Samozřejmě pouze v případě, že má předpokládaný příkon na výpočet nějaký vliv. Uznávám ale, že Tomáš má "trošku" jiné kriteria pro přiměřeně stoupající model než já. Leden se mi ale zdá jako dost napjatý termín. Předpokládám, že oba pánové budou potřebovat nějaký čas na přípravu a bylo by škoda, aby to bylo šité horkou jehlou jen proto, aby se termín stihl. Pozn. Než jsem to stačil nadatlovat a odeslat, tak vidím že kope má na příkon podobný názor.
|
|
Nahoru |
|
|
yarousch
|
Napsal: pát 30.11.2012 14:34 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 22.9.2008 Příspěvky: 252 Bydliště: PRG Obrázky: 6
|
Souhlasím, vlastnosti větroně jako klouzavost apod by měli být co možná nejlepší. Jen si říkám jestli výkon motoru neměl být předmětem oněch výpočtů.
|
|
Nahoru |
|
|
Lněnička
|
Napsal: pát 30.11.2012 14:46 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.8.2011 Příspěvky: 450
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Páni a kluci, jako to bývá v životě jsou vždy jen dvě základní možnosti. Buď mě to zajímá, třeba jako nový film a tak si koupím lístek nebo mně je to jedno . Není na světě člověk ten, aby se zavděčil lidem všem!
Kdo chce ať se přihlásí a zvolí nějaké lednové sobotní termíny a pak se to vyhodnotí a pravděpodobně uskuteční. Navrhnout létající stroj malý nebo větší není zas tak velký problém, pokud v tom nesedí člověk. Pak jsou předpisy a tomu odpovídají výpočty, včetně financí dost rozsáhlé.
Tady se však jedná pouze o bezpilotní prostředek, zvaný například RC kluzák o předem dohodnutém rozmezí velikostí a hmot. A také k jakému účelu bude převážně využíván. Rozhodnutí o technologii a použitých materiálech je samozřejmě také dost důležité. Na takovouto "kuchařku" i pro zanícené zájemce je zapotřebí cca 5-6 hodin výkladu, což není zase nic jednoduchého. Ale je to možné zařídit a předat informace, které většina z adeptů leteckého modelářství vůbec neví kde a jak je nejen hledat, ale i použít.
Kdo například umí navrhnout poláru celého modelu, když už snad ví jaký by asi mohl použít profil?!?:!
Ti kdo se po takovém "školení" pídí, ať se neprodleně přihlásí, pokud o to mají zájem.
Je totiž v podstatě jedno jestli se bude probírat pouhý kluzák, či vysokovýkonný větroň pro různé kategorie, akrobatický model pro venkovní či halové poletování nebo makety apod. Principy fyziky jsou naštěstí pořád stejné pro jakýkoliv létající stroj. U některých je pouze třeba si vědomosti rozšířit společně s praxí.
Tak se už nepředhánějte v diskutování a prostě se buď přihlaště a nebo ne.
Jestli má někdo pocit, že je to velký plaisir gramotně přednášet sice vnímavému, ale dost nesourodému publiku po několik hodin, tak ať to převezme. Možná, že by to bylo i lepší. Třeba to neděláme dobře.
J.Lněnička P.S. Je to pořád, již několik desetiletí skoro stejné.
|
|
Nahoru |
|
|
graup15
|
Napsal: pát 30.11.2012 14:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 7424 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
|
Citace: Treba ja jsem behem provozu F3Bcka narazil behem ladeni na jiste meze. Ok, neco nastavim, ono se to nejak chova. Ale proc tomu tak je?? A co muzu s danym erem udelat, aby se to chovalo lepe?
Na to mám takové zařízení zvané mobilní telefon a vněm čísílka na trenéra naší F3B repre A na dost lidí co s tím ještě závodí. Ale je rozhodně dobře, že se takový seminář (jak si postavit modýlek co nejlíp) dělá. To rozhodně ano.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|