Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Aerodynamika vrtulníku
PříspěvekNapsal: stř 25.07.2012 14:30 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.7.2010
Příspěvky: 5608
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
Má někdo tušení, kde by se dalo něco počíst, zjistit, popřípadě kouknout na nějaké obrázky či schémata proudění vzduchu okolo letícího draku vrtulníku a ovlivňované "pracovního prostředí" vyrovnávacího rotoru od proudu rozvířeného vzduchu nosným rotorem vůči různým rychlostem letu. ( ideální podmínky )
Dost by mne zajímalo, jak vypadá takové schéma v relativní blízkosti zemně, a naopak v "nějaké" výšce kde jenom rozhoduje rychlost nabíhajícího vzduch do disku nosného rotoru.

Jediný případ, kdy mi je jasné pracovní prostředí vyrovnávacího rotoru je specifický letový režim autorotace. Ale to vůbec nepotřebuji. :)

Pokud by někdo tušil kam mrknout, byl bych mu vděčný.

_________________
Logo 6003D, LAheli Sniper, LAheli Ricco, Futaba T8FGS FASST


Naposledy upravil OPR dne stř 16.01.2013 16:35, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: stř 25.07.2012 15:12 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 10.11.2010
Příspěvky: 4749
Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)
J. Seddon - Basic Helicopter Aerodynamics :wink: Supr knizka.

_________________
Tom


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 25.07.2012 16:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.4.2009
Příspěvky: 2316
Bydliště: Sokolov
tady je ;) prijemne cteni - http://aerostudents.com/files/rotorcraf ... namics.pdf - taky mam precteno ;)

_________________
Jeti DC-16 | „Chytrý napadne špatný názor, hloupý jeho autora“


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 25.07.2012 17:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.7.2010
Příspěvky: 5608
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
Ahoj

Jo dik, uz neco malo z toho mam proctrno. No cteni je to hezky ale predstavu o tom co se deje okolo vyrovnavaciho rotoru behem par specifickych rezimu letu nemam. A spis by se hodili obrazky. My co engliš nic moc a jeste k tomu v odbornym jazyce ...... ale i tak. Teorie neni nikdy dost. :mrgreen:

_________________
Logo 6003D, LAheli Sniper, LAheli Ricco, Futaba T8FGS FASST


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Aerodynamika vrtulníku.
PříspěvekNapsal: pon 28.01.2013 12:06 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 511
Bydliště: Brno
Obrázky: 0
Každý odkaz se hodí. Přihodím: http://ntrs.nasa.gov/archive/nasa/casi. ... 015374.pdf

Už jste někdo zjistil, kdy vrtulník přechází z toho vertikálního do šikmého obtékání?

_________________
MzM
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | vrtulníky(čky) | Xcoptera | Zorro | malá Cessna)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Aerodynamika vrtulníku
PříspěvekNapsal: pon 28.01.2013 13:10 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 10255
Bydliště: Břeclav
http://www.faa.gov/library/manuals/airc ... 083-21.pdf

http://www.faa.gov/library/manuals/airc ... 83-21A.pdf


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Aerodynamika vrtulníku
PříspěvekNapsal: úte 29.01.2013 10:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.7.2010
Příspěvky: 5608
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
To "kdy" není skoro vůbec důležité. Teda pro modeláře.
S tím přechodem z jednoho pracovního režimu nosného rotoru do druhého je to složité. A tak moc složité, že ani v konstrukčních kancelářích si nebudou přesně jistí tím "kdy přesně". :)
Sprostá definice: Asi tehdy kdy začne list NR využívat možnosti pohybu v ose vztlakového a odporového závěšení.
To je informace jako řemen ...... viď :) .
Daleko důležitější je pro Tebe to, abys věděl co který režim pro nosný rotor znamená a co se asi na něm zhruba děje. A z toho odvodil jisté potřebné úkony i na modelu heli.

Jen tak pro zajímavost ....
Bude záležet na těchto věcech - nebo se mi zdají jako ty, které to budou nejvíce ovlivňovat.

- Velikost vrtulníku - popřípadě z toho odvozená konstrukce rotorové hlavy. (Nosný rotor: Tuhý / polotuhý / kloubový)

- Okolní prostředí ve kterém se "letící" vrtulník nachází. ( pozorvateli stojícímu na zemi a se zdá že vrtulník letí ..... ale on neletí :lol: )

No .....

_________________
Logo 6003D, LAheli Sniper, LAheli Ricco, Futaba T8FGS FASST


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Aerodynamika vrtulníku
PříspěvekNapsal: pát 31.01.2014 13:23 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.7.2010
Příspěvky: 5608
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
Tušil by někdo, o jaký profil listů, s jakým označením se jedná na EC 135? Jasně vím že není po celé dálce rotorového listů stejný a kecá do toho ještě aerodynmický zkrut listu.

Třeba někdo ví.

_________________
Logo 6003D, LAheli Sniper, LAheli Ricco, Futaba T8FGS FASST


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Aerodynamika vrtulníku
PříspěvekNapsal: čtv 19.06.2014 7:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.7.2010
Příspěvky: 5608
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
Neví někdo o obrázku, kdy by bylo názorně nebo schamticky znázorněno, jak u vrtulníku lětícího dopřednou rychlostí je ovlivňován vyrovnávací rotor ofukem a rozvířeným proudem vzduchu od NR? Nejlépe by se mi jednalo o stroje typu MD, Robinson, CH-7 kompress, CH-77 ranabot a stroje jim podobné. Zkrátka rovnotrubkové vrtulníky, bez vložených úhlových reduktorů.

_________________
Logo 6003D, LAheli Sniper, LAheli Ricco, Futaba T8FGS FASST


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Aerodynamika vrtulníku
PříspěvekNapsal: úte 22.11.2016 13:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.7.2010
Příspěvky: 5608
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
Dokázal by někdo z pilotů, kteří létají na vrtulníku EC 135 vysvětlit situaci a nouzový postup při autorotaci z důvodu vysypaného fenestronu? Kdy je předpokládaná nějaká dopředná rychlost při sestupu v režimu autorotace? Jakým způsobem profilovanost ocasního kýlu zasahuje a znemožňuje přistání v zamýšleném směru přistání? Uvažuji o tom, že profilovaný ocasní kýl bude vyvozovat vztlak k jedné straně a bude otáčet s vrtulníkem a znemožňovat přistání v přímém rovném směru. Nebo pro účinnost směrového kýlu který je profilovaný jsou potřebné až vysoké cestovní rychlosti a režimech autorotace onen vztlak nebude natolik velký aby otáčel vrtulníkem?


Přílohy:
mkii.JPG
mkii.JPG [ 26.81 KiB | Zobrazeno 2088 krát ]

_________________
Logo 6003D, LAheli Sniper, LAheli Ricco, Futaba T8FGS FASST
Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Aerodynamika vrtulníku
PříspěvekNapsal: stř 23.11.2016 9:47 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 511
Bydliště: Brno
Obrázky: 0
Nejsem pilot EC-135, ale u autorotace těchto strojů se používá energie trupu (do vrtule té enegie moc nedostanu), takže dopředný let, a vzhledem k tomu, že to má jakousi směrovku, tak směr letu bude určovat právě ona. Jestli profilovaný ocas vychýlí vrtulník o nějaké jednotky stupňů pak bude úplně jedno.

Tolik názor laika.

_________________
MzM
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | vrtulníky(čky) | Xcoptera | Zorro | malá Cessna)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz