No, chtěl jsem Vás taky o tom informovat, ale byl jsem o prodlouženém víkendu zase v místě bez Internetu a Macil mne předběhl.
Ale vše co on napsal, pochopil zcela správně.
Autor zmenšením vrtulí dost významně zvýšil tah (píše že až o 3 kila), ale udělal i jakési blíže ním nespecifikované úpravy VOP (píše, že ji demontoval a namontoval nanovo, asi změnil úhel náběhu pevné části), zdokonalil dodávku paliva a zkrátil trochu zadní stojky plováků (to asi spolu s tím tahem mělo zásadní význam).
Let to byl krásný
a i to video je zpracováno na vynikající úrovní
(střih pohledu z kabiny i zvenčí, do toho je namluvena i komunikace s dispečery). Co bych vytkl, je asi horší zvuk kamery z kabiny, ten bych na jeho místě asi radši nahradil jiným, protože působí jaksi rušivě.
Zajímavé je i to druhé video na konci vlákna, které tam vložil někdo z diskutujících. To je z aerosalonu v přístavním městě Gelendžik na Černém moři, kde byl Turbolet v hydroplánové úpravě v roce 2018 poprvé představen veřejnosti. Přitom kvalita té jeho obří polomakety vynikne právě při srovnání obou videí. Mnohé záběry za letu velké předlohy i polomakety jsou opravdu takřka k nerozeznání a kdybych měl hádat co je co, tak bych to asi měl problém to určit.
Tu jeho anabázi s doručením nových, větších motorů - to snad asi nemá ani cenu komentovat.
Prostě tím, že v jeho zásilce byly "až" 2 kusy stejných motorů - tak celnice usoudila, že nejde o soukromou neobchodní objednávku, ale že je za účelem výdělku, tedy na kšeft. Oni asi nikdy neviděli dvoumotorové letadlo.
Tak to vrátili zpět prodejci o čem se dovědě až od toho prodejce (celnice se ho ani neobtěžovala včas informovat) a on se s ním pak domluvil, že mu to pošle opakovaně, ale postupně ve dvou zásilkách po jednom ks, s časovou prodlevou.
No prostě ruský úředník má čas a moc a vždy to dovede dát najevo.
Mně celkem stačí to, co občas (naštěstí ne často) prožívám při pasové kontrole na ruských letištích, když každého Evropana vybavují čtvrt hodiny.