RCmania.cz - web pro modeláře a modely http://www.rcmania.cz/ |
|
SU 29 235cm můj první obřík http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=124&t=86894 |
Stránka 5 z 6 |
Autor: | semi [ pát 26.06.2020 6:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: SU 29 235cm můj první obřík |
pilot10 píše: Ahoj Stejná su 29 v červených barvách Nemá tu kabinu nějakou zkrácenou? Normálně začíná někde kousek za náběžkou. |
Autor: | Mireček [ úte 30.06.2020 9:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: SU 29 235cm můj první obřík |
Ahoj jaké radio používáte u velkých akrobatů chci si koupit nové ale nevím jaké třeba horus10s nebo jeti asi dc12 nebo něco jiného Teť mám spectrum dx7 mám ji už dlouho a nevím jestli to bude dobrý děkuji za rady |
Autor: | semi [ úte 30.06.2020 10:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: SU 29 235cm můj první obřík |
Tak když si spočítáme serva: ELEV 2 až 4 RUD 1 až 3 AIL 2 až 6 MOTOR 1 Sytič 1 Nezapomněl jsem na nic ? Takže minimálně 7 kanál (DX7 stačí), ale radši 12 a víc kanálů |
Autor: | BoŠ [ úte 30.06.2020 10:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: SU 29 235cm můj první obřík |
Mireček píše: Ahoj jaké radio používáte u velkých akrobatů chci si koupit nové ale nevím jaké třeba horus10s nebo jeti asi dc12 nebo něco jiného Co třeba Futabu?
Teť mám spectrum dx7 mám ji už dlouho a nevím jestli to bude dobrý děkuji za rady |
Autor: | Mireček [ úte 30.06.2020 14:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: SU 29 235cm můj první obřík |
Tak na futabu jsem slišel špatné recenze ale samozřejmě to. Nevím proto se ptám jeti mi přijde předřazená |
Autor: | Mireček [ úte 30.06.2020 15:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: SU 29 235cm můj první obřík |
Ještě benzín 100 octan nebo může bejt i 95 |
Autor: | semi [ stř 01.07.2020 6:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: SU 29 235cm můj první obřík |
Mireček píše: Ještě benzín 100 octan nebo může bejt i 95 100 octanů si myslím, že je zbytečné, pokud to není přímo doporučeno výrobcem motoru. Používám Shell V-Power do všech sekaček a v křovinořezu a vždy po zimě nastartuju. |
Autor: | Mireček [ stř 01.07.2020 11:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: SU 29 235cm můj první obřík |
jasně co ta Jetina má to smysl |
Autor: | semi [ stř 01.07.2020 11:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: SU 29 235cm můj první obřík |
Mireček píše: jasně co ta Jetina má to smysl Už tu toho o výběru systému bylo napsáno hodně (tisíce příspěvků). Co jsem vyrozuměl ze všech příspěvků je, že nejlepší přenos (bezpečnost) má Futaba (FASST a FASSTest). Jeti má lepší telemetrii (jak pro koho). Sám mám Jeti. Howgh Pozn. Futaba se možná lépe drží než Jeti. Chce si to zkusit naživo. |
Autor: | VTjr [ stř 01.07.2020 15:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: SU 29 235cm můj první obřík |
Mireček píše: Tak na futabu jsem slišel špatné recenze ale samozřejmě to. Nevím proto se ptám jeti mi přijde předřazená Já bych to charakterizoval jinak. Podle mne JeTi nejsou předražené, tam u nich proste chybí low-cost modely. Jejich modelová řada začíná tam, kde mnoho levných značek s kvalitou a funkcemi už i končí. Ale parametrově a vybavením srovnatelné soupravy (zejména vysílačky) od jiných zavedených značek jsou cenově srovnatelné nebo dokonce i dražší. Navíc u JeTi je telemetrie prostě standart a plnohodnotně funkční je i v jejich nejlevnějších konfiguracích. Stačí si pak jen dokoupit příslušná čidla k přijímači. Naproti tomu u Futaby to dlouho bylo buď nemožné (starší nebo nejlevnější modely), nebo za mastný příplatek - tím pádem i ty levné modely se najednou cenově s JeTi srovnaly. Krom jiného v JeTi vysílačích jsou standartem i bezkontaktní křížové ovladače s Halovými snímači polohy kniplu, čili žádné poťáky, které ať už by byly sebelepší kvality, tak stejně dříve nebo později začnou "chrčet", tedy ztrácet spolehlivý kontakt běžce s odporovou dráhou. Já sám používám Futabu. Aj bych přešel na JeTi Duplex , ale v situaci, kdy mám 8 přijímačů a 2 vysílače Futaba, by to přehození výhybky stálo příliš mnoho peněz. JeTi Duplex se mi opravdu líbí, ale obejdu se i s tím, co mám. A pro mé poletování mi telemetrie jaksi neschází, nebo ne tolik, aby mi to stálo za to. |
Autor: | VTjr [ stř 01.07.2020 15:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: SU 29 235cm můj první obřík |
semi píše: 100 octanů si myslím, že je zbytečné, pokud to není přímo doporučeno výrobcem motoru. Používám Shell V-Power do všech sekaček a v křovinořezu a vždy po zimě nastartuju. Spotřeba paliva benzínových modelářských motorů nebo i zahradní techniky je tak malá, že cenový rozdíl mezi 95 a 100 oktanovým benzínem je naprosto nepodstatný. Proto už delší dobu do svého křoviňáku a motorové pily kupuji 100 oktanový benzín, nejlépe od Shell. Po zimě nacupuji a na dva tahy bez problémů startuji. U modelu nebudu postupovat jinak (akrobatický benzinák je zatím ve fázi plánování). Ale zahradní motory zimuji tak, že na podzim naplním plnou nádrž a nastartuji tak, že záhy vypnu zapalování při plném plynu. Tím pádem mám záruku, že karburátor je naplněn benzínem. A nikdy nebyl problém, že by mi vyschly nebo se zalepily membrány Walbra. Problémy na jaře mají právě ti, co nádrž zbytečně vyprázdňují, pak jim to všechno zaschne a nechce to startovat. Samozřejme je tu argument, že kvůli tzv "ekologickým" přísadám v benzínu (já je považuji spíš za eko-sajrajty , které nejsou na nic dobré, snad asi jen na zvýšení profitu vašemu premiérovi) může při delším skladování benzínu s olejem dojít k jeho degradaci a vysrážení nějakých nerozpustných chaluh, které pak ucpou trysky a čerpací ventily Walbra. I proto je asi lepší kupovat spíš ty dražší benzíny, kde ty sajrajty nejsou (tedy snad, doufám? ). Pochopitelně i olej co nejkvalitnější. Každopádně pokud k tomu chaluhovatění i dochází, tak ne v horizontu pár měsíců zimní přestávky, kdy se zahradní technika nepoužívá a s modely nelítá. Kdybych takový motor archivoval na léta, tak bych ten karbec asi i rozebral, vše vypral v techničáku, vysušil a smontoval, nebo aspoň udělal to samé bez rozebírání. A malá jazyková poznámka , nepíše se octan, ale oktan. Původ názvu je odvozen od řeckého čísla osm = οκτώ [októ], protože uhlovodík oktan má ve svém řetězci osm atómů uhlíka. Krom toho existuje i český/slovenský chemický název octan - tedy sůl kyseliny octové, například známý octan hlinitý, který je základem masti na bolavé klouby po výronech a pohmožděninách. |
Autor: | Mireček [ stř 01.07.2020 17:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: SU 29 235cm můj první obřík |
děkuji za názory i opravu pravopisu |
Autor: | BoŠ [ čtv 20.08.2020 18:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: SU 29 235cm můj první obřík |
Velká gratulace k záletu!! |
Autor: | Celeron [ čtv 20.08.2020 21:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: SU 29 235cm můj první obřík |
Já radši svý nový letadla nefotím. Jsem nějakej pověrčilej, asi třikrát to pak špatně dopadlo. U starších to už nevadí. A pochlub se, jaký pocity jsi měl před prvním startem? |
Stránka 5 z 6 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |