Switch to full style
Diskuze o modelech o rozpětí nad 2metry. Toto doporučení berte s rozumem.
Odeslat odpověď

Re: SU 29 235cm můj první obřík

pát 26.06.2020 7:19

pilot10 píše:Ahoj
Stejná su 29 v červených barvách

Nemá tu kabinu nějakou zkrácenou? Normálně začíná někde kousek za náběžkou.

Re: SU 29 235cm můj první obřík

úte 30.06.2020 10:51

Ahoj jaké radio používáte u velkých akrobatů chci si koupit nové ale nevím jaké třeba horus10s nebo jeti asi dc12 nebo něco jiného
Teť mám spectrum dx7 mám ji už dlouho a nevím jestli to bude dobrý děkuji za rady

Re: SU 29 235cm můj první obřík

úte 30.06.2020 11:48

Tak když si spočítáme serva:
ELEV 2 až 4
RUD 1 až 3
AIL 2 až 6
MOTOR 1
Sytič 1

Nezapomněl jsem na nic ?
Takže minimálně 7 kanál (DX7 stačí), ale radši 12 a víc kanálů

Re: SU 29 235cm můj první obřík

úte 30.06.2020 11:49

Mireček píše:Ahoj jaké radio používáte u velkých akrobatů chci si koupit nové ale nevím jaké třeba horus10s nebo jeti asi dc12 nebo něco jiného
Teť mám spectrum dx7 mám ji už dlouho a nevím jestli to bude dobrý děkuji za rady
Co třeba Futabu?

Re: SU 29 235cm můj první obřík

úte 30.06.2020 15:57

Tak na futabu jsem slišel špatné recenze ale samozřejmě to. Nevím proto se ptám jeti mi přijde předřazená

Re: SU 29 235cm můj první obřík

úte 30.06.2020 16:10

Ještě benzín 100 octan nebo může bejt i 95

Re: SU 29 235cm můj první obřík

stř 01.07.2020 7:24

Mireček píše:Ještě benzín 100 octan nebo může bejt i 95

100 octanů si myslím, že je zbytečné, pokud to není přímo doporučeno výrobcem motoru.
Používám Shell V-Power do všech sekaček a v křovinořezu a vždy po zimě nastartuju.

Re: SU 29 235cm můj první obřík

stř 01.07.2020 12:27

jasně co ta Jetina má to smysl

Re: SU 29 235cm můj první obřík

stř 01.07.2020 12:35

Mireček píše:jasně co ta Jetina má to smysl

Už tu toho o výběru systému bylo napsáno hodně (tisíce příspěvků).
Co jsem vyrozuměl ze všech příspěvků je, že nejlepší přenos (bezpečnost) má Futaba (FASST a FASSTest).
Jeti má lepší telemetrii (jak pro koho).
Sám mám Jeti.
Howgh :)

Pozn. Futaba se možná lépe drží než Jeti. Chce si to zkusit naživo.

Re: SU 29 235cm můj první obřík

stř 01.07.2020 16:33

Mireček píše:Tak na futabu jsem slišel špatné recenze ale samozřejmě to. Nevím proto se ptám jeti mi přijde předřazená

Já bych to charakterizoval jinak. :roll:
Podle mne JeTi nejsou předražené, tam u nich proste chybí low-cost modely. :P Jejich modelová řada začíná tam, kde mnoho levných značek s kvalitou a funkcemi už i končí. :wink:
Ale parametrově a vybavením srovnatelné soupravy (zejména vysílačky) od jiných zavedených značek jsou cenově srovnatelné nebo dokonce i dražší. Navíc u JeTi je telemetrie prostě standart a plnohodnotně funkční je i v jejich nejlevnějších konfiguracích. Stačí si pak jen dokoupit příslušná čidla k přijímači. Naproti tomu u Futaby to dlouho bylo buď nemožné (starší nebo nejlevnější modely), nebo za mastný příplatek - tím pádem i ty levné modely se najednou cenově s JeTi srovnaly.
Krom jiného v JeTi vysílačích jsou standartem i bezkontaktní křížové ovladače s Halovými snímači polohy kniplu, čili žádné poťáky, které ať už by byly sebelepší kvality, tak stejně dříve nebo později začnou "chrčet", tedy ztrácet spolehlivý kontakt běžce s odporovou dráhou.

Já sám používám Futabu. 8) Aj bych přešel na JeTi Duplex :roll: , ale v situaci, kdy mám 8 přijímačů a 2 vysílače Futaba, by to přehození výhybky stálo příliš mnoho peněz. :( JeTi Duplex se mi opravdu líbí, ale obejdu se i s tím, co mám. A pro mé poletování mi telemetrie jaksi neschází, nebo ne tolik, aby mi to stálo za to. :mrgreen:
Naposledy upravil VTjr dne stř 01.07.2020 17:37, celkově upraveno 3

Re: SU 29 235cm můj první obřík

stř 01.07.2020 16:57

semi píše:100 octanů si myslím, že je zbytečné, pokud to není přímo doporučeno výrobcem motoru.
Používám Shell V-Power do všech sekaček a v křovinořezu a vždy po zimě nastartuju.

Spotřeba paliva benzínových modelářských motorů nebo i zahradní techniky je tak malá, že cenový rozdíl mezi 95 a 100 oktanovým benzínem je naprosto nepodstatný. :) Proto už delší dobu do svého křoviňáku a motorové pily kupuji 100 oktanový benzín, nejlépe od Shell. Po zimě nacupuji a na dva tahy bez problémů startuji. U modelu nebudu postupovat jinak (akrobatický benzinák je zatím ve fázi plánování).
Ale zahradní motory zimuji tak, že na podzim naplním plnou nádrž a nastartuji tak, že záhy vypnu zapalování při plném plynu. Tím pádem mám záruku, že karburátor je naplněn benzínem. A nikdy nebyl problém, že by mi vyschly nebo se zalepily membrány Walbra.
Problémy na jaře mají právě ti, co nádrž zbytečně vyprázdňují, pak jim to všechno zaschne a nechce to startovat.

Samozřejme je tu argument, že kvůli tzv "ekologickým" přísadám v benzínu (já je považuji spíš za eko-sajrajty :x , které nejsou na nic dobré, snad asi jen na zvýšení profitu vašemu premiérovi) může při delším skladování benzínu s olejem dojít k jeho degradaci a vysrážení nějakých nerozpustných chaluh, které pak ucpou trysky a čerpací ventily Walbra. I proto je asi lepší kupovat spíš ty dražší benzíny, kde ty sajrajty nejsou (tedy snad, doufám? :roll: ). Pocopitelně i olej co nejkvalitnější.
Každopádně pokud k tomu chaluhovatění i dochází, tak ne v horizontu pár měsíců zimní přestávky, kdy se zahradní technika nepoužívá a s modely nelítá. Kdybych takový motor archivoval na léta, tak bych ten karbec asi i rozebral, vše vypral v techničáku, vysušil a smontoval, nebo aspoň udělal to samé bez rozebírání. :wink:

A malá jazyková poznámka :) , nepíše se octan, ale oktan. Původ názvu je odvozen od řeckého čísla osm = οκτώ [októ], protože uhlovodík oktan má ve svém řetězci osm atómů uhlíka. Krom toho existuje i český/slovenský chemický název octan - tedy sůl kyseliny octové, například známý octan hlinitý, který je základem masti na bolavé klouby po výronech a pohmožděninách.
Naposledy upravil VTjr dne stř 01.07.2020 19:28, celkově upraveno 1

Re: SU 29 235cm můj první obřík

stř 01.07.2020 18:12

děkuji za názory i opravu pravopisu :D
Odeslat odpověď