HavelAircraft píše:
. Pořád si nedokážu představit přistávat tak letadlo o 4x větším polšném zatižení.
Ondro, ...borci se shodli, ze 65 g/dm2 je zcela bezproblemove. Rychlost klesani cca 7m/s,jako na padaku, navic pokud je motor funkcni lze rychlost sestupu regulovat.Ale to vis ,pokud sis to v tom debatnim vlaknu precetl.
Myslim ze neni nutno mit velke oci. Dle mne je dulezie dostat masinu prudkym, ale nedestrukcnim sesupem dolu presne na definovane misto a pak klidne sednout normalnim spusobem.
Pokud jde o mensi a tezsi poletuchy ( zatizeni pres 100g/dm2) velice casto jsou pro takovy spusob pristani vyuzivane tlumice narazu, automaticke oddeleni zakladnich casti letounu,....atd.
Nekdy se to resi i tak ,ze se pred pristanim v male vysce odhodi uzitecny naklad a teprve pak dojde ke kopnuti VOP.
Naklad a pohonne zdroje umistene v ochrannem pouzdre, opatrenem tlumicem, podvesene v tezisti , pak spadnou samostane na padaku vhodneho rozmeru . Aby futral nemuseli v terenu pracne hledat, muze byt k poletuse privazany kevlarovou snurou primerene delky.
A v taky cas, najednou ma stroj plosne zatizeni 15g/dm2, jako volnasek. Bych rekl, ze vsecho je jenom o tom , jak kdo v realu vyuzije napady, co se mu zrodi v hlave pri urcitem typu posedu ....
Nase armada krome jineho napr pouziva male poletuchy, kere se tesne pred pristanim pulvykrutem protoci na zada, VOP se prudce potlaci ( kopne) a stroj sebou pleskne na pruznou boulicku na hrbetu trupu. Tim je chraneny zaznamovy system, podveseny pod letadlem pred poskozenim. Vse probiha automaticky, staci aby operator ve vhodne vysce zapl pristavaci konfiguraci.
Onehda byli borci za mnou, zda a za kolik bych jim opravil poskozene krovky. Myslim ,ze v soucasnosti by ambicozni student nemel mit problem navrhnout ( nebo zkompletovat z jiz existujicich stroju ) letadlo na miru . tj. splnujici provozni pozadavky i financni moznosti potencialniho vyzkumnika .
Jeden z naznakovych studijnich materialu:
http://icas.org/ICAS_ARCHIVE/ICAS2008/PAPERS/408.PDFJeste poznamka k letovemu vycviku tazatele.... ano nema cas .... je to pilot copter.... proto potrebuje usate samostabilizujici se letadlo s podvesnym futralem pod trupem... neco jako vyslouzile elektrifikovane F3B , F3J Staci pod ne podvesit aerodynamicky tvarovane pouzdro s vybavenim a pohonnymi zdroji. Mozna by vhodny stroj doporucil graup15. Ten se v problematice celkem vyzna,no ne? .
veka1