Switch to full style
Diskuze o modelech o rozpětí nad 2metry. Toto doporučení berte s rozumem.
Odeslat odpověď

Re: Zdvojení serva

sob 03.03.2018 11:37

Ten systém s dvěma servy (a drážkou) má ještě tu výhodu, že i když jsou při jednom znehybněném servu výchylky poloviční, zůstává stejná ovládací síla na kormidlo a servo (to živé) není přetíženo. Pro zvýšení koeficientu bezpečnosti podle mne mnohem užitečnější než jedno sebedražší servo.

Re: Zdvojení serva

sob 03.03.2018 12:23

Píšeš o stavu při zablokovaném servu, pak ten mechanismus funguje. ALE, když servo zůstane bez pohonu, ale bude se volně pohybovat, tak se pohyb funkčního serva vyruší. Takže nic není všemocné.

Edit: Zrovna u toho Z-37 jsem pro jedno kvalitní a dost silné servo.

Re: Zdvojení serva

sob 03.03.2018 15:42

Kámoši co tady lítají velká letadla, mají na křidélkách vždy dvě (i tři) serva, která chodí paralelně. Každé má vlastní páku a hýbou křidélkem (nebo klapkou) společně.
Jako princip se mi to moc nelíbí, říkám si, že pokud budou jejich dráhy i jen nepatrně odlišné, tak se ta serva spolu budou hádat o polohu. Ale mají to tak a lítají s tím úspěšně i obří akrobaty.
Třeba tady je to trochu vidět, že jsou dvě...:
http://www.pchmodely.cz/product_gallery ... cts_id=342
... nebo tady dokonce tři:
http://rc-pisek.rajce.idnes.cz/Krasovic ... G_2797.jpg
Říkám si, že je stejně lepší jedno co nejkvalitnější servo než dvě nespolehlivá. V případě zablokování jednoho dojde ke zkratovému proudu a i kdyby to druhé nějak pomáhalo v pohybu, dojde brzy k nedostatku elektřiny.
Řešením tohoto je např. Redundancy Bus od Frsky, který měří proud v každém kanálu zvlášť a při zkratu v některém kanálu tento kanál odstaví, servo pak není napájené a nežere ten zkratový proud. Všechna ostatní serva pak fungují. Skoro bez každého jednoho serva se dá přistát, ale ta výškovka mi přijde hooodně důležitá... :D

Re: Zdvojení serva

sob 03.03.2018 16:18

To spřažení více serv "na tvrdo" ale vyžaduje seřízení serv (digitálních) na stejné průběhy výchylek (jenom koncové polhy nestačí), nebo musí být to kormidlo pružné, aby se ty odchylky měly kde vyrovnat. Jinak je riziko, že se budou přetahovat a vyhoří. Už jsem to viděl. Při katolickém létání Z-37 mi to i při tom rozpětí 2,7m připadá celkem zbytečné. U nějakých akrobatů, kde ta serva dost divočí, třeba i při vysokých rychlostech to zdvojení asi dává smysl, ale na Čmeldovi se mi to zdá jako zbytečná komplikace, ale nikomu to samozřejmě nevnucuji.

Re: Zdvojení serva

ned 04.03.2018 8:26

Lark píše:ALE, když servo zůstane bez pohonu, ale bude se volně pohybovat, tak se pohyb funkčního serva vyruší
To bys musel střihnout výstupní hřídel nebo ozubení na vhodném místě (připouštím, že i to je možné), jinak se nefunkční servo nepohne.

Re: Zdvojení serva

ned 04.03.2018 9:14

JardaRůžička píše:To bys musel střihnout výstupní hřídel nebo ozubení na vhodném místě (připouštím, že i to je možné), jinak se nefunkční servo nepohne.


To není pravda. Záleží na použitém motoru. Extra rychlá serva mají coreless motory bez západkového efektu. Ty se naprázdno protáčejí velmi lehce.

Re: Zdvojení serva

ned 04.03.2018 10:16

Přesně jak píše zdzd. Některá serva jdou bez napájení dost lehce. Pravda ale je, že častější je asi "zaseknutí" serva.

Re: Zdvojení serva

ned 04.03.2018 16:29

Přesvědčili jste mě :oops:

Re: Zdvojení serva

ned 11.03.2018 18:13

Díky všem za rady, asi opravdu koupím nějaké velmi kvalitní servo a občas ho prostě vyměním za nové.

Re: Zdvojení serva

stř 21.03.2018 17:37

ahoj, trošku jsem čekal, že sem někdo hodí odkaz nebo návrh na "spolehlivé" servo.
co mi prosím poradíte na spalovák, polomaketu kolem tří metrů na základě vlastních pozitivních zkušeností?
Lindinger má nějaké slevy, třeba se tam dá něco vybrat...
https://www.lindinger.at/en/servosale_e ... 1ad215da71
dík
Mirek
Odeslat odpověď