Kámoši co tady lítají velká letadla, mají na křidélkách vždy dvě (i tři) serva, která chodí paralelně. Každé má vlastní páku a hýbou křidélkem (nebo klapkou) společně.
Jako princip se mi to moc nelíbí, říkám si, že pokud budou jejich dráhy i jen nepatrně odlišné, tak se ta serva spolu budou hádat o polohu. Ale mají to tak a lítají s tím úspěšně i obří akrobaty.
Třeba tady je to trochu vidět, že jsou dvě...:
http://www.pchmodely.cz/product_gallery ... cts_id=342... nebo tady dokonce tři:
http://rc-pisek.rajce.idnes.cz/Krasovic ... G_2797.jpgŘíkám si, že je stejně lepší jedno co nejkvalitnější servo než dvě nespolehlivá. V případě zablokování jednoho dojde ke zkratovému proudu a i kdyby to druhé nějak pomáhalo v pohybu, dojde brzy k nedostatku elektřiny.
Řešením tohoto je např. Redundancy Bus od Frsky, který měří proud v každém kanálu zvlášť a při zkratu v některém kanálu tento kanál odstaví, servo pak není napájené a nežere ten zkratový proud. Všechna ostatní serva pak fungují. Skoro bez každého jednoho serva se dá přistát, ale ta výškovka mi přijde hooodně důležitá...