Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 149 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Fokker E3 eindecker 2380mm 1:4
PříspěvekNapsal: pát 28.07.2017 19:49 
Mazák
Mazák

Registrován: 1.1.2008
Příspěvky: 2370
Bydliště: Ban.Bystrica
Tak sa chystam na tento projekt, v hlave to uz mam cca rok. Kridla by mali mat profil zhruba  ako original a mali by byt naklapacie , teda ziadne kridelka. Dost  chcem cerpat od severiniho . Motor by bol 38cc 4t prerobeny z vyzinaca . Trup samozrejme kovovy, trubky zaklad 6x0,5. V zime mam co robit.


Viac fotiek tu,
https://picasaweb.google.com/1010401639 ... 0083848177

Odoslané z P00C a podpis odstránim


Naposledy upravil jozefbb dne pon 18.09.2017 7:27, celkově upraveno 4

Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Fokker E3 eidecker 2500mm
PříspěvekNapsal: pát 28.07.2017 19:52 
Mazák
Mazák

Registrován: 1.1.2008
Příspěvky: 2370
Bydliště: Ban.Bystrica
Chvilu to este potrva, pokial sa pustim do toho.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/201707 ... 2afc0a.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201707 ... 0368b9.jpg

Odoslané z ASUS_Z00AD a podpis odstránim


Naposledy upravil jozefbb dne pát 11.08.2017 0:57, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fokker E3 eidecker 2500mm
PříspěvekNapsal: pát 28.07.2017 22:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10487
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Kámoš z letiště má E3 rozpětí asi 2,2m. Klasická modelářská dřevěná stavba, tisknul jsem mu do toho motor. Má v tom nějakou 25-ku benzína s magnetem a je na to dost slabej. V neděli přijede z dovči. Je zde na fóru ale jen čtenář. Jestli chceš, najdu na něho nick a pošli mu SZ.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fokker E3 eidecker 2500mm
PříspěvekNapsal: sob 29.07.2017 7:15 
Mazák
Mazák

Registrován: 1.1.2008
Příspěvky: 2370
Bydliště: Ban.Bystrica
Celeron píše:
Kámoš z letiště má E3 rozpětí asi 2,2m. Klasická modelářská dřevěná stavba, tisknul jsem mu do toho motor. Má v tom nějakou 25-ku benzína s magnetem a je na to dost slabej. V neděli přijede z dovči. Je zde na fóru ale jen čtenář. Jestli chceš, najdu na něho nick a pošli mu SZ.
Jirka

Dakujem, kludne mozes. No ci ten motor bude stacit, dost pochybujem aj ja. Lietadlo moze mat celkom vahu 10, 12kg. A to sa bude plantat po vzduchu ako Wiencziers. Ale ten skutocny asi ties nebol nejake zihadlo. Ideal by bolo, keby utiahol vrtulu 24/8 ako tomu nemcovi po konecnych upravach. To by uz asi potiahlo. No budem setrit vahou, kde sa bude dat. Uvidim na aku vahu sa dostanem pri stavbe a podla toho sa rozhodnem, kam motor nakoniec pojde, ci do nejakeho kola, alebo ho aj ja posuniem len dalej.
Ale je to OHC, wiencziers ma motor OHV, tam sa nedostanem s otackami vysoko.
Odoslané z P00C a podpis odstránim


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fokker E3 eidecker 2500mm
PříspěvekNapsal: sob 29.07.2017 7:30 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 1.1.2005
Příspěvky: 288
Bydliště: Polička
jozefbb píše:
Tak sa chystam na tento projekt, v hlave to uz mam cca rok. Kridla by mali mat profil zhruba  ako original a mali by byt naklapacie , teda ziadne kridelka. Dost  chcem cerpat od severiniho . Motor by bol 38cc 4t prerobeny z vyzinaca . Trup samozrejme kovovy, trubky zaklad 6x0,5. V zime mam co robit.

Odoslané z P00C a podpis odstránim

Mám toro éro v té velikosti, váží 9,5 kg. Měl jsem v tom čtyřtakt ROTO 35 FS, ale bylo to slabý. Letos jsem osadil nový motor čtyřtakt OS MAX GF 40 a je to létavé. Rozhodně bych příště ale nedělal maketovou plovoucí výškovku a profil křídla.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fokker E3 eidecker 2500mm
PříspěvekNapsal: sob 29.07.2017 13:33 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2009
Příspěvky: 754
Já zase plovoucí výškovku klidně, mám ji na Moranu L a létá pěkně. Zase bych nedělal nakrucování, měl jsem ho na Blériotu a nijak moc to nefungovalo, zatáčel spíš namixovanou směrovkou. Jinak čtyřtakt 38ccm 24/8 bez reduktoru neutáhne a když ano, bude to stejně udušené a výkon nula nula nic. Taky jsem někde v na německém webu četl - Honda GX-31 a vrtule 24/8 - nesmysl, nejde to. Konkrétně tuhle Hondu jsem zkoušel s řemenovým reduktorem 1:2 a vrtulí 26/16. Točil kolem 3000ot/min. Zkoušel jsem tento pohon v Blěriotu 3,1m, 14kg, ale tam to bylo málo. Teď je Honda v náklaďáku, v letadle provozuju jen Velešin 36ccm, předělaný ne benzín, s vrtulí 20/8. Točí 5600ot/min a pohání 8kg, 2,4m Avro D. Nijak přemotorované to není, po startu moc nestoupá, ale dá se. Lepší než Wiencziers, to ano.

_________________
https://fokker1.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fokker E3 eidecker 2500mm
PříspěvekNapsal: ned 30.07.2017 7:53 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 1.1.2005
Příspěvky: 288
Bydliště: Polička
fokker1 píše:
Já zase plovoucí výškovku klidně, mám ji na Moranu L a létá pěkně. Zase bych nedělal nakrucování, měl jsem ho na Blériotu a nijak moc to nefungovalo, zatáčel spíš namixovanou směrovkou. Jinak čtyřtakt 38ccm 24/8 bez reduktoru neutáhne a když ano, bude to stejně udušené a výkon nula nula nic. Taky jsem někde v na německém webu četl - Honda GX-31 a vrtule 24/8 - nesmysl, nejde to. Konkrétně tuhle Hondu jsem zkoušel s řemenovým reduktorem 1:2 a vrtulí 26/16. Točil kolem 3000ot/min. Zkoušel jsem tento pohon v Blěriotu 3,1m, 14kg, ale tam to bylo málo. Teď je Honda v náklaďáku, v letadle provozuju jen Velešin 36ccm, předělaný ne benzín, s vrtulí 20/8. Točí 5600ot/min a pohání 8kg, 2,4m Avro D. Nijak přemotorované to není, po startu moc nestoupá, ale dá se. Lepší než Wiencziers, to ano.

Michale, plovoucí VOP zajišťuje perfektně maketový projev letu, protože Fokker měl lehce vlnkovitý let. Přeci jen ta plocha VOP je veliká. Přestože mám její řízení znecitlivěné co to jde (páky i vysilač) a zásadně nepoužívám vymoženosti dnešní doby v podobě řídících jednotek, od toho mám ruce, tak let je v některých fázích lehce vlnkovitý. Zkoušel jsem i změny těžiště, zda to pomůže, ale nemělo to vliv. Lítá to prostě asi jako předloha a to je asi dobře. Někdy to je ale na škodu věci.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fokker E3 eidecker 2500mm
PříspěvekNapsal: stř 02.08.2017 6:49 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2009
Příspěvky: 754
Asi má Morane jiné letové vlastnosti, možná tím, že je to hornoplošník. Těch stížností na eindekra už jsem slyšel dost, tak to asi náhoda nebude. Morane létá normálně stabilně a žádnou stabilizaci tam taky nemám.

_________________
https://fokker1.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fokker E3 eidecker 2500mm
PříspěvekNapsal: stř 02.08.2017 8:01 
Mazák
Mazák

Registrován: 1.1.2008
Příspěvky: 2370
Bydliště: Ban.Bystrica
Tu je odkaz na prerabku gx35.

http://www.rc-network.de/magazin/artike ... 43-01.html

Na spodku je tabulka pouzitia vrtul, a zaujimave, pokial je to pravda 24/8 ma sice najnizsie otacky, ale najvyssi tah! Ten by mi asi uplne postacoval. Vsak uvidime, co sa mi podari. Zatial som motor pustil na zvyseny volnobeh na 4dcl isiel 2 hodiny. Vylial som olej a dal novy. Kolko ho treba zabehavat ozaj neviem, pouziva sa aj ako pohon na kolo, mne ten moj sadol cca po 150km, po 500km uz ide dobre. Podla mna 4 az 5 hodin musi postacovat.

Odoslané z P00C a podpis odstránim


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fokker E3 eidecker 2500mm
PříspěvekNapsal: čtv 03.08.2017 8:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2009
Příspěvky: 754
Statický tah ano, ale maximální rychlost (kdy bude tah nulový) vychází jen 56km/h. To mi přijde dost málo. Počítám pomalá letadla (Avro D) 70-80km/h, WW1 90-100km/h. Navíc myslím, že se motor bude v tomhle režimu dost přehřívat.

_________________
https://fokker1.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fokker E3 eidecker 2500mm
PříspěvekNapsal: pát 04.08.2017 15:56 
Mazák
Mazák

Registrován: 1.1.2008
Příspěvky: 2370
Bydliště: Ban.Bystrica
Zacal som podvozkom, tato cast ak ma byt aj dostatocne pevna moze byt aj 1/3 vahy celeho modelu.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201708 ... cd9884.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201708 ... 873274.jpg
Příloha:
P_20170804_165035_1_p.jpg
P_20170804_165035_1_p.jpg
[ 24.38 KiB | Zobrazeno 7718 krát ]



Odoslané z ASUS_Z00AD a podpis odstránim


Naposledy upravil jozefbb dne pát 11.08.2017 0:58, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fokker E3 eidecker 2500mm
PříspěvekNapsal: pát 04.08.2017 18:51 
Mazák
Mazák

Registrován: 28.4.2017
Příspěvky: 1030
Bydliště: Napajedla
Pevný podvozek může vážit opravdu až třetinu váhy celého modelu?
To asi ne.....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fokker E3 eidecker 2500mm
PříspěvekNapsal: pát 04.08.2017 19:12 
Mazák
Mazák

Registrován: 1.1.2008
Příspěvky: 2370
Bydliště: Ban.Bystrica
No, vsak si pozri ako je konstruovany na originalnom lietadle a ak chcem kopirovat originalne lietadlo s naklapanim kridel, ktore je riesene cez podvozok -, tak to moze aj byt pravda. Z tohto dovodu musi mat aj nejaku poevnost, inak po kazdom lete, moze byt znovu zavet. Ale skutocne neviem, kolko bude vazit, ale to som myslel komplet aj s kolesami. Kludne to moze ist aj do dvoch kilov. Ak to bude 1/4 , tak budem spokojny. Ono este aj tu hotovu cast budem odlahcovat.

Odoslané z P00C a podpis odstránim


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fokker E3 eidecker 2500mm
PříspěvekNapsal: pát 04.08.2017 23:42 
Mazák
Mazák

Registrován: 28.4.2017
Příspěvky: 1030
Bydliště: Napajedla
E-III znám dost dobře.
Že to budou dvě kila jen podvozek si nemyslím.
A pokud to má být tedy třetina celkové hmotnosti, pak to vypadá, že předpokládáš celkovou hmotnost šest kilo, což se asi nepovede ;-)
Ale držím palce, možná by ses mohl inspirovat podobné velkým modelem E-III nedávno popsaným v RCM. No nedávno....Tři roky zpět?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fokker E3 eidecker 2500mm
PříspěvekNapsal: sob 05.08.2017 6:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 9185
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
Steve píše:
E-III znám dost dobře.
Že to budou dvě kila jen podvozek si nemyslím.
A pokud to má být tedy třetina celkové hmotnosti, pak to vypadá, že předpokládáš celkovou hmotnost šest kilo, což se asi nepovede ;-)
Ale držím palce, možná by ses mohl inspirovat podobné velkým modelem E-III nedávno popsaným v RCM. No nedávno....Tři roky zpět?

Ak sa posnazi tak to bude mat okolo 10-12 kil. Takze na podvozok ma 3 kila a to da.

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 149 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz