Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 63 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 15.02.2017 12:30 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 21.5.2008
Příspěvky: 291
Jaký je rozdíl: životnost, pevnost, vůle vzniklé za provozu (k počtu nalétaných hodin), případně jiné výhody a nevýhody.
Předem děkuji za pomoc.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: stř 15.02.2017 13:01 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.3.2009
Příspěvky: 383
Bydliště: Strakonice, ČR
Na prvním místě hmotnost, životnost určitě větší (jen rozdíl při obrábění titanu proti železu) a hlavně cena.

_________________
Jeti DC-24, Element F5J, Enjoy3, Piper 2,8
lodě Tito Neri, Smit Japan, Parat, Ragazza, Genesis.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 15.02.2017 13:09 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
jakub37 píše:
Na prvním místě hmotnost, životnost určitě větší (jen rozdíl při obrábění titanu proti železu) a hlavně cena.


Nenarazil jsem v servech na železo :D

Nechci být protivný, ale titan je taky kov .


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 15.02.2017 13:18 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
dudaj píše:
... titan je taky kov .

No to je ale taky je otázka zda to číňan opravdu dlabe z titanu... :|

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 15.02.2017 13:35 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 21.5.2008
Příspěvky: 291
Pro upřesnění ocelové převody oproti titanovým převodům ( protože titan je skutečně také kov! )
Jedná se o to, zda se při provozu vyplatí si připlatit za titan, zda je to vůbec pravda a není to jen obchodní šidítko. O hmotnosti se nemusíme bavit, titan je lehčí ( ovšem kolik je to gramů na jednom servu??).


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 15.02.2017 14:11 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
nevím jak ten titan, ale kdysi byl udělán test životnosti, kde výrazně lépe dopadlo servo s plastovými převody, než kovové.

Já vždy vycházím z toho, že životnost je dána nejslabším článkem a to je u serv dle mého potenciometr .
Takže používám plasty a tam kde potřebuji odolnost při ráně - (heliny a plovoucí výškovka) používám kovové .
nevím , z jakých kovů se ozubení dělá, ale něco přišlo mi to jako mosaz .
Pevnosti porovnávat je problematické, protože se jedná vždy o slitiny.
Pochybuji, že doženeš info k servu, jaká slitina titanu byla použita a s jakými certifikáty kvality.

Hlavní bude marketing, protože titanové ozubení - to má zvuk dokonalosti a to zákazník rád zaplatí :D

Pochybuji, že se zde najde někdo, kdo seriozně má zkušenost s životností a může tedy porovnat.

Váha je jasná, ostatní dle mě ne .


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 15.02.2017 17:23 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Symplex píše:
Pro upřesnění ocelové převody oproti titanovým převodům ( protože titan je skutečně také kov! )
...

Nevím jestli je to upřesnění správné, protože když jsem rozebíral různá serva s kovovými převody, tak tam ta kolečka byla většinou zlaté barvy, teda nejspíš z mosazi. :wink:
S ocelovými jsem se zatím nesetkal. I když nevylučuji, že ta kola mohla být i ocelová s vrstvičkou nitridu titanu, který má také zlatou barvu. :roll:

Nicméně titan proti běžné oceli (o mosazi ani nemluvě) vyniká mnohem vyšší pevností a houževnatostí a přitom má cca poloviční měrnou hmotnost. Takže serva s takovými kolečky budou asi lehčí a kolečka déle vydrží. Ovšem pokud je tam potenciometr (nemusí být, může být i Halova sonda), tak jak správně poznamenal Dudaj - to bude stejně nejslabší místo, a na druhém místě pak komutátorový ss elektromotorek (taky to může být bezkomutátorový). Čili nejlepší kombinace s titanovými kolečky, bezkomutátorovým motorkem a halovým snímačem - tak to bude ta cena asi pořádná. :roll:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 15.02.2017 18:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 12.6.2011
Příspěvky: 711
Bydliště: Svitavy a okolí
Často je vidět i to, že jsou různá kola v převodech z různých materiálů. Člověk si třeba v dobré víře koupí servo s kovovými převody a když jej potom rozebere, tak zjistí že 2/3 koleček jsou z plastu a jenom ta nejvíce namáhaná jsou z kovu. To samé může platit i o "titanových" převodech. Většina koleček může být z mosazi a když už jsme to pradali jako servo s titanovými převody tak nejvíce zatíženou část uděláme z nějaké slitiny s obsahem 0,00nic% Ti a máme vystaráno. Třeba já mám doma servo MKS DS75K. Při jeho ceně (cca 70€ za 7g legrace) by se už dalo očekávat že bude vyrobené minimálně z mamutích předkožek a když ho člověk otevře, tak zjistí že je stejně půlka převodů mosazná a zbytek z inzerované slitiny CrTi...

_________________
Last one alive, lock the door!


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 15.02.2017 18:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2011
Příspěvky: 1722
Bydliště: uhlířská lhota 74
dudaj píše:

Nenarazil jsem v servech na železo :D

Nechci být protivný, ale titan je taky kov .


nenarazil jsem na servo bez železa...... nebo tvá mají hřídelky z uhlíku a součásti motorků z vosku? :roll: :lol:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 15.02.2017 19:11 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
ufon13 píše:

nenarazil jsem na servo bez železa...... nebo tvá mají hřídelky z uhlíku a součásti motorků z vosku? :roll: :lol:


Tušíš alespoň vzdáleně jaký je rozdíl mezi železem a ocelí ?
mimo jiné řeč byla o ozubených kolech - ne o šroubech a hřídelkách .
Bohužel ostatní pochopili a koukám specielně pro tebe budu muset příspěvky výrazně prodloužit a důkladně specifikovat, abych vyloučil všechny tvé hloupé nápady. :roll:


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 15.02.2017 19:48 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.1.2005
Příspěvky: 2142
Bydliště: Hodonín
Obrázky: 53
Blog: Zobrazit blog (2)
Symplex píše:
Jaký je rozdíl: životnost, pevnost, vůle vzniklé za provozu (k počtu nalétaných hodin), případně jiné výhody a nevýhody.
Předem děkuji za pomoc.

Dam jeden příklad ze své zkušenosti servo s kovovými mg převody v akro nějaký hitec cca 15kg životnost cca 5startu než sem někde něco oholil serva s titan převody tg tam sem převody mě oholil za 4sezony(1000 startu) vůle nějaké vznikly ale převody neodesli ale záleží do čeho to chceš třeba v 3m historikovi mám mg serva do akrobata už bych si je nedal takže je to o aplikaci

_________________
Radim


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 15.02.2017 20:15 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
RadimHnilica píše:
Dam jeden příklad ze své zkušenosti servo s kovovými mg převody v akro nějaký hitec cca 15kg životnost cca 5startu


Ty mě děsíš , jak byl velkej ten akrobat ?
A to šli do háje všechny , nebo jenom jedno ?
Byly to nějaký rychlý serva ?
Mám kovový hitec v helině tak 50 -60 startů bez známky opotřebení .
To bych řekl že ta helina to namáhá víc .


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 15.02.2017 22:55 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.1.2005
Příspěvky: 2142
Bydliště: Hodonín
Obrázky: 53
Blog: Zobrazit blog (2)
2,6ka cca 7let zpět každý blender sem měnil převody ale jak říkám je to o aplikaci

_________________
Radim


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 15.02.2017 22:56 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10493
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Hmm, to je divný, já mám v benzínový Extře 2,2 m analogový Hitec serva už 8 let a ještě jsem ani jedno neměl venku. Vylítám každej rok minimálně 20 litrů, což je asi 45 startů. Asi to těm Hitecům nikdo neřekl, že by se měly rozsypat. :lol:
Ve Funtaně 2600, která se klepe podstatně víc, mám digitály Hitec přes 3 roky a taky drží, mimimální vůle. Zítra se můžu kouknout na čísla, jestli to někoho zajímá.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 15.02.2017 23:18 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 21.5.2008
Příspěvky: 291
Celeron píše:
Hmm, to je divný, já mám v benzínový Extře 2,2 m analogový Hitec serva už 8 let a ještě jsem ani jedno neměl venku. Vylítám každej rok minimálně 20 litrů, což je asi 45 startů. Asi to těm Hitecům nikdo neřekl, že by se měly rozsypat. :lol:
Ve Funtaně 2600, která se klepe podstatně víc, mám digitály Hitec přes 3 roky a taky drží, mimimální vůle. Zítra se můžu kouknout na čísla, jestli to někoho zajímá.
Jirka


Můžu se zeptat, co máš ve Funtaně za Hitec serva. Vybírám něco pro Extru 2,6 s MVVS 116 a nechci šlápnout vedle. Děkuji.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 63 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz