Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 01.06.2016 21:08 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 5491
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Dnes jsem šel Funtánu zkusit a ani ťuk, žádná jiskra. Kámoš měl s sebou Jeti box a zjistili jsme, že baterka zápalka nedává šťávu. Nejdříve jsem si myslel, že jsem včera zapomel vypnout zápalko, ale pokud by mělo žrát 20 nebo dokonce jen 10 mA, jak mi psal Falcon, tak by se baterka za den nemohla vybít. No a protože jsem včera měl baterku venku, sloupnul smršťovačku, kontroloval jednotlivý články a znova smrštil, tak jsem věděl, že byla dobrá ale kabel jsem nezkoušel. No a pak jsem změřil napětí na konektoru batérky a nic. Přerušenej červenej vývod těsně za pájením na článek. Baterka to je koupená komplet hotová z JINO. Prasečina při výrobě, někdo použil tavidlo, který dokázalo sežrat tu "kartáčovinu" (mnoho slabých vláken) se silikonovou izolaci. Kdyby to byly letový baterky, tak reju zemegulu a možná bych nikdy nepřišel na to, čím to bylo. :roll: Není nas to si popájet baterky sám...
Takže to vypadá, že se za letu kabel vedle pájení úplně uklepal, proto motor rázem chcípnul. No a na zemi za volnoběhu se vše klepalo víc a zase se kabel spojil. A pak při přidání na cca 3500 ot/min se změnily vibrace, narostl proud do zápalka a zase se spoj přerušil. Tedy doufám, zítra zkusím znova, ale asi to bude ona příčina.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: stř 01.06.2016 21:56 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 7884
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
To je teda prasárna. Pak něčemu věř. Myslel jsem že JINO je spolehlivá firma, ale ty barerky asi pro ně někdo dělá. Dej pak vědět.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 02.06.2016 6:48 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2080
Bydliště: Ústí nad Labem
Celeron píše:
někdo použil tavidlo, který dokázalo sežrat tu "kartáčovinu" (mnoho slabých vláken) se silikonovou izolaci
Psal jsem to tu víckrát, tavidlo na vodiče NIKDY. Je to jen otázka času, kdy to dopadne špatně. Stejně se najde někdo, kdo tomu nevěří.
Ale že se to takhle i prodává, to je podraz...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 02.06.2016 10:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 5491
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
JardaRůžička píše:
Psal jsem to tu víckrát, tavidlo na vodiče NIKDY. Je to jen otázka času, kdy to dopadne špatně. Stejně se najde někdo, kdo tomu nevěří.
Ale že se to takhle i prodává, to je podraz...

Já to Jardo tak asi 38 let vím, že jen kalafuna, ale že to neví výrobce, to je smutný. Ale přiznám, že když pájím mizerný povrchy, tak si nějakým žroutem pomůžu ale jen na pocínování a pak dokonale umýt acetonem, ten vše dokonale odstraní. Nejhorší je právě když tavidlo nateče do "trubky" kabelu, tam si pak skrytě hlodá a nikdo neví, kdy dohlodá. Třeba vzpomínám na kolínský serva ST1. Tam použili nějakou srágoru na pájení uhlíků a efekt byl ten, že po cca půlroční odstávce serva nešly a musely se ručně protočit aby se ten zoxydovaný kartáč "prošoupal" a motor se začal točit. :roll:
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 02.06.2016 14:28 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2080
Bydliště: Ústí nad Labem
No jo, ty ST-1 tím byly proslulé. Ale když tenkrát nebylo moc na výběr...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 02.06.2016 14:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 5491
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
JardaRůžička píše:
No jo, ty ST-1 tím byly proslulé. Ale když tenkrát nebylo moc na výběr...

No zajímavý, že série s krabičkou šroubovanou vrutama to nedělá a dodnes mám ST1 v Atlasu, co jsem postavil v roce 1978. (původně S7 Fujtaba) :) Asi použili jiný tavidlio. Občas toho už "skoro historika" vytáhnu provětrat.
Asi Funtánu dnes neproletím, obloha kolem černá jak bota. Než bych ji nachystal tak by určitě začalo lejt.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 03.06.2016 20:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 5491
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Tak Funtána zas jak zamlada. I když jsem přesně vrátil jehly na karbecu a sondu zápalka, tak mě připadají plynulejší pomalý přechody otáček. Asi pomohlo i vypucování Walbra. Jen se mi zdá, že je víc poprskanej spodek trupu proti dříve. Takže kvůli podělaný baterce jsem jel 2 x zbytečně na letiště a 2x půl dne vše rozebíral a zase dával dohromady. :roll:
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 03.06.2016 21:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 7884
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
No paráda, a to vypucování asi taky pomohlo, když jsi psal, že jsi měl na sítku bordel. Možná by se dala teď trochu přiškrtit bohatost, když píšeš že to máš teď víc zapráskaný.
Mám sto chutí rozpárat dvoučlánky LiFe a ty kabely taky radši prohlídnout preventivně, protože jsou dělané na zakázku. Nasadil jsi mi brouka do hlavy.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 03.06.2016 22:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 5491
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Lark píše:
No paráda, a to vypucování asi taky pomohlo, když jsi psal, že jsi měl na sítku bordel. Možná by se dala teď trochu přiškrtit bohatost, když píšeš že to máš teď víc zapráskaný.
Mám sto chutí rozpárat dvoučlánky LiFe a ty kabely taky radši prohlídnout preventivně, protože jsou dělané na zakázku. Nasadil jsi mi brouka do hlavy.

No pokud to jsou letový na přijímač a serva, tak to kuchnout je prkotina proti škodě, co by to mohlo způsobit. V úterý se stavím v Jinu, co mi na to řeknou. :wink: Nejspíš nic...
Já mám naštěstí v Funtáně dvojtý napájení, tak bych to snad poznal, když by jeden vypínač s kontrolkou nešel a digitály nepištěly. Zapínám jeden, zkusím, vypnu. Zapnu druhej, zkusím a pak připnu ten první.
Kdysi jsem někde koupil dvě destičky s inteligencí na smíchání dvou napájení, hlavního a záložního. Možná MGM. Má to taky "opačnej" vypínač. Při zapnutí to vyzkouší obě baterky na napětí a vybliká info. Bohužel jde jen na 4,8V tak jedna šla do 1,8m A6M7 Zeke. V Extře 2,2 mám 5x NiCd 1700, tam to dát nejde. Ale napadlo mě, že pro stejnou funkci by stačilo posichrování hlavního pětičlánku čtyřma Enelopama a smíchat na šotkách. Pokud by lehla hlavní baterka tak by záložní stačila a na rychlosti serv by se dalo poznat jestli jedou na 6 nebo 4,8V.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 03.06.2016 22:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 7884
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Přijímačovky mám taky zdvojený + zápalko, tak to pro klid duše asi zkontroluju.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz