Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Funtana 2600, aerodynamika křídla
PříspěvekNapsal: ned 18.10.2015 19:33 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 5352
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Dnes jsem chytil za letu přeháňku a z obavy o zatečení vody do Futaby jsem přistál. Funtána zůstala na dešti, nebylo ji kam schovat ani čím přikrýt, souvislá vrstva kapek vody. Po dešti se vyjasnilo, trochu i svítilo tak jsem udělal "osoušecí let" asi 5 minut. Po přistání zvláštní věc, celý letadlo naprosto suchý, pouze na křidélkách zůstalo skoro stejně vody jako bylo před letem. 8O Dokáže to někdo aerodynamicky vysvětlit? Mě to připadá, jako kdyby byly křidélka nějak jinak obtékaná než křídlo. Nebo to dělá mezera mezi křídlem a křidélkem? Vše je potažený Oracoverem.
Nakonec jsem udělal ještě jeden 10 minutový let a znova, celý letadlo zcela suchý, jen na křidýlkách velice drobný kapky skoro po celý ploše. Pár křidýlek na doraz na obě strany za letu bylo. :wink:
Díky
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Funtana 2600, aerodynamika křídla
PříspěvekNapsal: ned 18.10.2015 21:16 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 930
Bydliště: Chocerady
Tohle video ti snad odpoví


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Funtana 2600, aerodynamika křídla
PříspěvekNapsal: ned 18.10.2015 21:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 5352
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Video zajímavý, ale já psal o křidýlkách a ne vztlakovkách. Navíc Funtana je vše v 0 , takže lítá na minimálním náběhu, cca 1/4 celýho letu na zádech a pokud jde křidýlko nahoru, tak by se měly proudnice na něj "přilepit" a vodu vyfoukat a usušit. Takže stále je mi to záhadou.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Funtana 2600, aerodynamika křídla
PříspěvekNapsal: pon 19.10.2015 8:29 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 930
Bydliště: Chocerady
Není to až taková záhada. můžeš mít horší obtékání křídla a vzniká tam větší turbulentní proudění. Takže v něm jsou křidélka po celou dobu letu.

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Funtana 2600, aerodynamika křídla
PříspěvekNapsal: pon 19.10.2015 13:20 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.1.2011
Příspěvky: 478
Bydliště: Ostrava-Poruba
Jirko,
doporučuji ještě Wikipedii " rosný bod "
Měj se hezky.
Ivan


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Funtana 2600, aerodynamika křídla
PříspěvekNapsal: pon 19.10.2015 13:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 5352
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
No vidíš, to mě nenapadlo. 8O To vůbec nemusí být původní voda z deště ale obtékáním za letu snížená teplota pod rosný bod a voda vysrážená z vlhkýho vzduchu po dešti. Proto další let po vysvitnutí slunce bylo vody na křidélkách mnohem míň a jen velice drobné kapky.
Měj se
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Funtana 2600, aerodynamika křídla
PříspěvekNapsal: pon 19.10.2015 14:35 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 2.2.2013
Příspěvky: 14
Jen takovej nápad - voda od koleček a botiček při přistání a pojezdu po mokré trávě ti proud vzduchu od vrtule nafouká dozadu...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Funtana 2600, aerodynamika křídla
PříspěvekNapsal: pon 19.10.2015 15:08 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.1.2011
Příspěvky: 478
Bydliště: Ostrava-Poruba
Ještě jsem si vzpomněl,
loni v létě jsem po jednom přistání nahlížel pod kapotu motoru a k mému překvapení uviděl celkem slušně ojíněný karburátor 20 ccm boxera MVVS kterému jsem z rozměrových důvodů vyměnil původní walbro za karbec z 12,5 ccm. Jinak chodí výborně.
Přestal jsem se potom divit řečem o zamrzajících karburátorech u dospělých letadel.
Ivan


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Funtana 2600, aerodynamika křídla
PříspěvekNapsal: pon 19.10.2015 23:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 5352
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
furtvluftě píše:
Jen takovej nápad - voda od koleček a botiček při přistání a pojezdu po mokré trávě ti proud vzduchu od vrtule nafouká dozadu...

To by byla jen prouha zespoda křídla. Tohle bylo rovnoměrný po celým rozpětí. Zadek byl zcela suchej.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz