Switch to full style
Diskuze o modelech o rozpětí nad 2metry. Toto doporučení berte s rozumem.
Odeslat odpověď

Ultralight Aerosport 103

stř 24.06.2015 8:44

Ahoj všem, uvažuju o realizaci nového projektu - rád bych postavil, popř. koupil stavebnici nějakého pěkného ultralightu, jako je třeba u nás běžně dostupný Aerosport 103. Ještě řeším, jestli jít přímo do této stavebnice anebo se pustit do vlastní konstrukce dle nějakého plánu nebo přibližně okopírovatněco existujícího, z čehož bych měl asi ještě o trochu větší radost :) .... Motor tam chci mít spalovací, moc by se mi líbil nějaký 4T boxer na benzín, třeba O.S. FT-160 Gemini - na jutubě je k vidění to samé, jen s O.S. 120 Gemini...nádhera, zvuk motoru nemá chybu..
Chci se tedy zeptat, zda s nějakou takovou poletuchout tu už někdo nemáte zkušenosti, ať jsem hledal jak hledal, zde na fóru jsem nic nenašel. Budu rád za jakékoli postřehy, nápady, kritiku a prostě jakékoli info na toto téma :)

Díky a letu zdar!

Re: Ultralight Aerosport 103

stř 24.06.2015 9:42

Jenom drobné upozornění - O.S. FT-160 Gemini je žhavík.
Jeho kopií (Magnum) jsem poháněl 2m Prgu E-114, ale bylo to na ni zbytečně moc.

Re: Ultralight Aerosport 103

stř 24.06.2015 12:52

Mám zkušenost pouze s tímhle :) LK-2 Sluka
Celokovový jednosic potažený šusťákem s laminátovou gondolou (podobnou jako mají labutě na pouti)

Jestli bys o to opravdu stál a já hledal, našel bych asi dokumentaci k mému stroji. Pak bys mohl postavit maketu.
Lítá úžasně. Z akrobacie tak max takovej zparchantělej loping. Ale je fakt že jsem tam měl asi 70kg navíc než má být ... hehe :mrgreen:
Kdyžtak SZ
Honza
Přílohy
sluka.jpg

Re: Ultralight Aerosport 103

čtv 25.06.2015 13:29

Kluci děkuju moc za reakce, vážím si jich, ale už jsem se asi rozhodnul. Koupím spíš tu rozsypovou stavebnici, všude co jsem četl recenze chválí jak její provedení, tak i letový projev, tak snad to nebude šlápnutí vedle, navíc to maj na jednom eshopu v akci za 8800.
Co se týče motoru, vím, že jde o žhavík, ale kupuju to od jednoho člověka co to předělal na naturák, má tam mikroprocesorový zapálko a halovej snímač...Taky jsem o podobných úpravách četl po netu, snad to není nějaký problém a nemuže to motoru ublížit..? Přecejen ikdyž je ohodně levnější proti novému, pořád je to pěkně drahý motorek, tak uvítám každý názor.
Ten aerosport je taky makeťák a s tímhle motorkem se mi hrozně líbí, přímo v návodu píšou, že motory do třídy 170, což je akorát pro tento si myslím. Navíc se mi moc líbí třílisté vrtule, takže tu už jsem taky zadal do výroby jedné firmě, uvidíme, co z toho bude... Nakonec si asi fakt z časových důvodů netroufnu na komplet stavbu od píky podle plánku, stavěl bych to možná i dýl jak rok :D
Ale díky moc za příspěvky, ta Sluka je taky moc hezoučká. Se přiznám že už jsem spíše pro klidný polítání buď s větroněm nebo nějakým hornoplochem, sice občas mam chuť prohnat nějakou extru (tu bude mít bratr), ale nemusím to mít pořád. A navíc se mi vždycky hrozně líbily ultralighty takovéto konstrukce s pevným rovným křídlem :) Akrobatit s tim nehodlám, i tak budu mít strach, že mi to chcípne ve vzduchu - kdysi jsem takle lítal s jednou 2m Extrou a během výkrutu mi právě chcípla (asi bublina), tak jsem s ní taknějak doplachtil, při přistání jsem trošku ublížil podvozku, ale i tak to hodnotím jako úspěch, takže spalováky do akrobatů asi neee :)

Re: Ultralight Aerosport 103

čtv 25.06.2015 19:31

Takže ofiko potvrzeno, éro bude a nakonec jsem ho vydražil na Ebay za asi 215 eur vč. pošty z DE.... Takže maximálně luxus, už se těšim na stavbu :)

Re: Ultralight Aerosport 103

sob 27.06.2015 13:39

Tak držím palce a dej vědět :)

Re: Ultralight Aerosport 103

pon 29.06.2015 13:17

Tak motorek O.S. FT-160 Gemini (2-válc. 4T boxer 2*13ccm) už je doma, vrtule od Fialy nakonec po konzultaci bude 3-listá tlačná (levotočivá) 16*8", mělo by to být optimum pro tento motorek, odzkoušené to ale nemám...Vrtuli měli skladem kupodivu i v mnou požadovaném barevném finishi černé se žlutými konci, takže bude obratem, dnes posílají. Vypadá to tedy, že o víkendu vyzkouším motor a příští týden snad dorazí i stavebnice a začne se dělat. Fakt ale je, že ještě dokončuji Condora, takže to nepůjde tak rychle...

Re: Ultralight Aerosport 103

pon 29.06.2015 13:43

Dej si pozor na teplotu toho motoru. Na benzín se určitě bude hřát víc a tlačné uspořádání tomu také nepřidá.

Re: Ultralight Aerosport 103

pon 29.06.2015 16:12

Děkuji za upozornění....zkonzultuji kolik by to mělo být a asi pořídím čidlo k telemetrii abych to mohl hlídat...

Re: Ultralight Aerosport 103

čtv 02.07.2015 11:45

Tak jsem si něco nastudoval o těch teplotách, fakt ale je, že u těchto motorů se přímo neřeší exaktní teplota, protože ta je přímo závislá na zástavbě motoru (krytý/nekrytý), zatížení, palivu, stylu létání ... Jde spíše o to, jak motor šlape, jestli nevydává nějaký nelibý zvuk apod. Dokonce ani zástupci fy. O.S. neodpověděli nějak konkrétně..Vím ale, že teplota se může pohybovat tak do 150°C.
Jinak už mám doma vrtuli, je nádherně lehoučká, o víkendu jí čeká navrtání a montáž na unašeč + snad i první zkouška motoru. Též mi už dorazila (uplně ultrarychle) stavebnice, takže můžu začít rozmýšlet co a jak a začít tak se stavbou, budu fotit a postupně sem uploadovat postřehy :)
Každopádně chci o něco větší (tak 100mm) a nejlépe nafukovací kolečka, aby se letadlo lépe vypořádalo s nerovnostmi + pro ně musím sehnat i jiné kryty...

Re: Ultralight Aerosport 103

čtv 02.07.2015 13:09

ResHacker píše:zástupci fy. O.S. neodpověděli nějak konkrétně..Vím ale, že teplota se může pohybovat tak do 150°C.
A ptal jsi se na tenhle motor v orig provedení, nebo v provozu na benzín? To je dost velký rozdíl.

Re: Ultralight Aerosport 103

pát 03.07.2015 15:30

Neptal jsem se přímo já, četl jsem nějaké americké fórum, kde byly odpovědi od nich a řešily se tam i ty přestavby. Samozřejmě na benzín bude teoreticky topit více, je tam méně oleje, ale ani tak by to neměl být nějaký zásadní problém, spousta lidí takle přestavěný motor provozuje a nikdy jsem nečetl o nějakém problému. Navíc já ho budu mít komplet odkrytý, ikdyž jako tlačný. Zkusím ho teď o víkendu rozběhat a změřit teplotu IR teploměrem.....

Re: Ultralight Aerosport 103

úte 07.07.2015 7:33

ResHacker píše:na benzín bude teoreticky topit více, je tam méně oleje
To teplo nepochází od množství oleje, ale od rozdílného odparného tepla a také jiného poměru palivo - vzduch u metanolu a benzínu. Nechci Tě odradit, jenom upozornit. Mám pro spalováky slabost, ten motor je krásný a jistě ani Ty bys ho nechtěl zbytečně poškodit. Přeju Ti úspěch.

Re: Ultralight Aerosport 103

úte 07.07.2015 14:31

ResHacker píše:Jinak už mám doma vrtuli, je nádherně lehoučká, ...


To nemusí být úplně ideální. Nebudeš s tím zcela jistě lítat nějako zběsilou 3D akrobacii, kde potřebuješ rychlou odezvu na plyn. Naopak, u takhle velkého žhavíku je výhodnější vrtule těžší - funguje jako setrvačník, s těžší vrtulí má motor rovnoměrnější chod a líp drží volnoběh.

Re: Ultralight Aerosport 103

stř 08.07.2015 0:04

Jsem rád za vaše postřehy, nicméně toto všechno jsem asi měl vědět, než jsem to všechno nakoupil... Nastavením motoru už jsem společně s bratrem strávil docela dost hodin, neni vubec sranda vyladit stabilní chod ve volnoběhu a zároveň při plném plynu. Motor jsme samozřejmě vyčistili, seřídili předstih podle manuálu k zapálku (ikdyž na ten motor subjektivně nějak moc nereaguje), rozebrali a vyčistili karburátor... Nejvíce reaguje na pohyb jehly a pak na jakýsi šroubek nastavení směsi volnoběhu... Samozřejmě, že s tím žádné 3D létat nebudu, ale to s tou hmotností vrtule mě fakt nenapadlo :roll: Nevím, co teď tedy s tím...mám letadlo, které počítá s tlačným uspořádáním, motor s RCEXL zapálkem, který se mi zatím nepodařilo úplně ideálně nastavit a lehkou vrtuli...všechno špatně... :roll:
Odeslat odpověď