px




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Ultimate od JR Models je hotov.
PříspěvekNapsal: úte 29.04.2014 10:19 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 27.11.2008
Příspěvky: 31
tak jsem po dlouhých letech dokončil osazení dvouplošníku Ultimate od JR Models.mám obavy z přehřívání laděného výfuku, který jsem vložil do připravené laminátové trubky v trupu. Další obavu mám z výpočtu těžiště.všechny udaje co do programu jsemměl vložit jsem oměřil. a vyfluslo mi to 145 mm od naběžné hrany horního křídla.Což semi zdá docela vzadu, ale křídla jsou lomená také dozadu takže byto asi mohlo být správně.


Přílohy:
Snímek 003.jpg
Snímek 003.jpg [ 162.29 KiB | Zobrazeno 1712 krát ]
Poznámka: v prostoru težiště jsem nalepil izolepu a naznačil riskama rozmezí polohy vypočteného těžiště.
Snímek 001.jpg
Snímek 001.jpg [ 75.58 KiB | Zobrazeno 1712 krát ]
Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Ultimate od JR Models je hotov.
PříspěvekNapsal: stř 30.04.2014 8:41 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4303
Bydliště: Žilina SR
Těžiště se určuje vzhledem k SAT (Střední Aerodynamicka Tětiva) - to je místo na křídle, ve kterém kdyby se nahradilo obdélnikovým křídlem, tak by to mělo stejné vlastnosti. Čili u křídel která nejsou obdélníkového (lichoběžníková, eliptická, šípovitá a pod) půdorysu se SAT neshoduje s kořenovým profilem. A už vůbec ne u šípovitých křídel. Tedy ne lomených jak jsi napsal - to je pojem který se používá pro charakteristiku jejich geometrie při pohledu zepředu z hlediska zalomení vzepětí - čili lomená do V, do U nebo do W případně do elipsy nebo dvojího V vzepětí. Z hlediska tvaru půdorysu křídel se používá pojem šípovitost, který se vyjadřuje úhlem ale ne jejich náběžky nebo odtokovky, ale osy křídla (většinou je to spojnice 25% hloubky středového a koncového profilu křídla).
Jinak u dvojplošníku typu Ultimate a pod z hlediska aerodynamiky nemá šípovitost význam (její pozitivní účinky na čelní odpor se projevují teprve při rychlostech blízkých rychlosti zvuku), takže se používá především kvůli posunutí SAT víc dozadu, tedy kvůli těžišti, když mají moc krátký čumák a v samokřídlech kvůli podélné stabilitě. Ale z hlediska konstrukčního (pevnost, pružnost, a hlavně dynamické účinky namáháni křídel) je šípovitost vždy jenom značná komplikace, která většinu parametrů zhoršuje a nutí k zesilování konstrukce a tím i nárůstu hmotnosti letadla. Často je to spíš estetický prvek. Nicméně Ultimate je takový, tak to nemá cenu komentovat, ale pro mne je to jeden z důvodů proč Ultimate asi nebudu stavět.
O tom jak se určuje poloha SAT bych doporučil tenhle http://www.airspace.cz/akademie/rocnik/ ... tetiva.php nebo http://www.airspace.cz/akademie_letectv ... -a-modelu/ a podobné články na webu Akademie letectví. Třeba i tenhle o stabilitě letounů http://www.airspace.cz/akademie/rocnik/ ... bilita.php.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz