RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

Jaké vzepětí pro model P-40 Warhawk s rozpětím 2 metry
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=124&t=63978
Stránka 1 z 2

Autor:  centusak [ úte 04.02.2014 17:03 ]
Předmět příspěvku:  Jaké vzepětí pro model P-40 Warhawk s rozpětím 2 metry

Abych trochu přiblížil můj projekt. Jedná se model warbirda P-40 Warhawk o rozpětí 2010 mm a délce 1680 mm. Na křídlo jsem použil profil Clark Y a na koncích křídel udělal 5 mm negativy, chtěl jse mít stabilnější větší letadlo. Je to vlastní stavba od A až po Z. Překreslený třípohleďák do CADu, poté vytisknut a vyřezán trup z 18 šablon a následně slepen. Jako materiál byl použit extrudovaný polystyren.
Ale proč sem vlastně píši, jaké by jste udělali vzepětí křídla ? A jako další otázku mám jestli křídlo slepit jako celek a nebo ho udělat dělené ? S prostorem v autě nemám problém, spíš jde o skladování v dílně.
Pokud mi doporučíte dělené poraďte mi jak nejlépe a efektivně to spojení udělat.

Děkuji předem Radek

Přílohy:
warhawk 001.jpg
warhawk 001.jpg
[ 58.48 KiB | Zobrazeno 3370 krát ]

warhawk 003.jpg
warhawk 003.jpg
[ 63.37 KiB | Zobrazeno 3370 krát ]

obrazek 2.JPG
obrazek 2.JPG
[ 45.65 KiB | Zobrazeno 3316 krát ]

warhawk_skelet.jpg
warhawk_skelet.jpg
[ 65.86 KiB | Zobrazeno 3290 krát ]


Autor:  TomasC [ úte 04.02.2014 17:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jaké vzepětí pro model P-40 Warhawk

Moc pěkné, víc fotek!!!

Udělal bych to jako u originálu. Mrkni na obrázek. (teď na to koukám a mám tam naměřené vzepětí SPODNÍ strany křídla!!, tak na to pozor)

Pokud nemáš problém s přepravou, tak křídlo určitě v celku.

Přílohy:
Grafika1.JPG
Grafika1.JPG
[ 87.3 KiB | Zobrazeno 3355 krát ]


Autor:  veka1 [ úte 04.02.2014 17:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jaké vzepětí pro model P-40 Warhawk

...kdyz uz stavis tak velkou skoro maketu, je jasne,ze uz si konstrukter ktery umi,toz das i maketove vzepeti. Vezmi uhlomer , monografii a bude jasno ,kolik stupnu to je. :wink: Nebo je problem v necem jinem? :?

veka1

Autor:  centusak [ úte 04.02.2014 17:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jaké vzepětí pro model P-40 Warhawk

TomasC píše:
Moc pěkné, víc fotek!!!

Udělal bych to jako u originálu. Mrkni na obrázek. (teď na to koukám a mám tam naměřené vzepětí SPODNÍ strany křídla!!, tak na to pozor)

Pokud nemáš problém s přepravou, tak křídlo určitě v celku.


To byl fofr, dík za radu. Ještě počkám na další názory.

Radek

Autor:  centusak [ úte 04.02.2014 17:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jaké vzepětí pro model P-40 Warhawk

veka1 píše:
...kdyz uz stavis tak velkou skoro maketu, je jasne,ze uz si konstrukter ktery umi,toz das i maketove vzepeti. Vezmi uhlomer , monografii a bude jasno ,kolik stupnu to je. :wink: Nebo je problem v necem jinem? :?

veka1


Děkuji Veka. Specielně od tebe jsem doufal, že odpovíš ... a taky, že jo.
Ne vážně jen jsem měl na mysli, jestli by to vzepětí nemělo být větší než u skutečné předlohy . Pokud by to mělo mít horší vliv na letové vlastnosti, pak to nebudu řešit a udělám to jak radíte.

Radek

Autor:  kozlik327 [ úte 04.02.2014 18:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jaké vzepětí pro model P-40 Warhawk

nesnáším křídlo vcelku! Kudy do toho polezeš?Takhle jsem to měl původně u Z-50L (Reichard) r.2150 na 45ccm a bylo to hrozné!Ideální je centroplán napevno s trupem a duralová trubka s lam.pouzdry v křídle. Éro ti stojí pěkně na zemi,jen nasuneš poloviny křídel a zajistíš např.gum.oky.

Autor:  hoblik [ úte 04.02.2014 18:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jaké vzepětí pro model P-40 Warhawk

Křídlo vcelku vyjde lehčí než dělené a když není problém s přepravou, tak není co řešit :wink:
Vzepětí dej jako je u originálu.

Autor:  doubravka [ úte 04.02.2014 18:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jaké vzepětí pro model P-40 Warhawk

kozlik327 píše:
nesnáším křídlo vcelku! Kudy do toho polezeš?Takhle jsem to měl původně u Z-50L (Reichard) r.2150 na 45ccm a bylo to hrozné!Ideální je centroplán napevno s trupem a duralová trubka s lam.pouzdry v křídle. Éro ti stojí pěkně na zemi,jen nasuneš poloviny křídel a zajistíš např.gum.oky.

to mozna u letadla s podvozkem v trupu...mel jsem takhle mustanga 2,2m a to bylo peklo to skladat...

Autor:  okno [ úte 04.02.2014 18:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jaké vzepětí pro model P-40 Warhawk

U 1,2m letadel delam kridlo v celku - lezu do letadla sundanim kridla (baterka) a odklapecim krytem motoru (elektronika).

U 2m bych udelal kridlo delene, jelikoz pristup z vrchu motoru je dost velky i na pristup k baterce. Nicmene jak to efektivne vyresit nevim, ale rad se poucim kdyz tu nekdo neco navrhne.

Autor:  centusak [ úte 04.02.2014 19:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jaké vzepětí pro model P-40 Warhawk

hoblik píše:
Křídlo vcelku vyjde lehčí než dělené a když není problém s přepravou, tak není co řešit :wink:
Vzepětí dej jako je u originálu.


Děkuji Hoblíku na tebe určitě dám. Ty jsi pan stavitel. Jinak jsem nedávno kreslil Polikarpova a taky jsem uvažoval o centroplánu jak je patrné z obrázku. Ta délka trupu není reálná to jenom kvůli kreslení :-)

Radek

Přílohy:
Polikarpov.jpg
Polikarpov.jpg
[ 41.54 KiB | Zobrazeno 3222 krát ]


Autor:  HavelAircraft [ úte 04.02.2014 21:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jaké vzepětí pro model P-40 Warhawk s rozpětím 2 metry

Jestli ti jde jen o názor tak já se také přidám ke konstrukci křídla vcelku a vzepětí dle originálu.
Z pevnostního hlediska je to opravdu lepší i v případě že použiješ zatahovací podvozky. Hodí se větší pevnost a nebude ti překážet nikde spojka křídla ;-)

Autor:  kozlik327 [ úte 04.02.2014 21:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jaké vzepětí pro model P-40 Warhawk s rozpětím 2 metry

stejně ty podvozky musí být hodně vpředu,před spojovací trubkou ,pokud tam vůbec budou,jinak se to bude klopit na čumák a odnese to vrtule.A o pevnosti křídla bych neměl žádné obavy!Takže ,široký centroplán s podvozkem a na trubce konce křídel,jednoznačně!

Přílohy:
beta major 010.jpg
beta major 010.jpg
[ 123.85 KiB | Zobrazeno 3132 krát ]


Autor:  veka1 [ úte 04.02.2014 23:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jaké vzepětí pro model P-40 Warhawk s rozpětím 2 metry

...otazka pro kozlik327

Vzhledm k tomu, ze fotka muze klamat, mohl bys prosim napsat, jaky mas pomer prepakovani na vyskovce a plosne zatizeni poletuchy ?
Pripadne jaka je maximalni, realne tebou vyuzitelna vychylka paky serva i vyskovky ve stupnich a taky v % EPA na vysilaci.
Popravde me zajima maximalni potrebna vychylka kormidla ,pred okamzikem utrzeni proudeni na kridle, pri maximalni i minimalni rychlosti, vzhledem ke konkretnimu plosnemu zatizeni Bety. Nepredpokladam utesnenou sparu mezi kormidlem a stabilizatorem.

veka1

Autor:  kozlik327 [ stř 05.02.2014 4:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jaké vzepětí pro model P-40 Warhawk s rozpětím 2 metry

na uvedené otázky odpovím větou,ze školení zaměstnanců,kdy přednášející tvrdil,že nejhorší je nevědomost a nezájem.Na otázku ,pro jednoho z přítomných,co si o tom myslí,dotyčný odpověděl:nevím a ani mě to nezajímá!Betyna,je ze stavebnice Vafa model,rozpětí 3000mm,motor Titan ZG62,hmot.kolem 12kg.Možná by jsi nějaké bližší údaje získal u výrobce.

Přílohy:
470597_1354108604.jpg
470597_1354108604.jpg
[ 156.98 KiB | Zobrazeno 3054 krát ]


Autor:  jyrry [ stř 05.02.2014 4:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jaké vzepětí pro model P-40 Warhawk s rozpětím 2 metry

On naráží na to, že na servu výškovky je dost dlouhá páka a na výškovce je táhlo tak na třetím otvoru od konce. Má starost, abys neměl moc velké výchylky na výškovce, nebo moc utlumený rozsah pohybu serva na vysílači...
Já si toho všimnul taky, ale "nevím a nezajímá mně to" :-)

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/