Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 04.02.2014 18:03 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 21.5.2009
Příspěvky: 117
Bydliště: Varnsdorf
Obrázky: 8
Abych trochu přiblížil můj projekt. Jedná se model warbirda P-40 Warhawk o rozpětí 2010 mm a délce 1680 mm. Na křídlo jsem použil profil Clark Y a na koncích křídel udělal 5 mm negativy, chtěl jse mít stabilnější větší letadlo. Je to vlastní stavba od A až po Z. Překreslený třípohleďák do CADu, poté vytisknut a vyřezán trup z 18 šablon a následně slepen. Jako materiál byl použit extrudovaný polystyren.
Ale proč sem vlastně píši, jaké by jste udělali vzepětí křídla ? A jako další otázku mám jestli křídlo slepit jako celek a nebo ho udělat dělené ? S prostorem v autě nemám problém, spíš jde o skladování v dílně.
Pokud mi doporučíte dělené poraďte mi jak nejlépe a efektivně to spojení udělat.

Děkuji předem Radek


Přílohy:
warhawk 001.jpg
warhawk 001.jpg [ 58.48 KiB | Zobrazeno 1926 krát ]
warhawk 003.jpg
warhawk 003.jpg [ 63.37 KiB | Zobrazeno 1926 krát ]
obrazek 2.JPG
obrazek 2.JPG [ 45.65 KiB | Zobrazeno 1872 krát ]
warhawk_skelet.jpg
warhawk_skelet.jpg [ 65.86 KiB | Zobrazeno 1846 krát ]


Naposledy upravil centusak dne úte 04.02.2014 20:00, celkově upraveno 3
Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: úte 04.02.2014 18:14 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2003
Příspěvky: 7751
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 301
Blog: Zobrazit blog (3)
Moc pěkné, víc fotek!!!

Udělal bych to jako u originálu. Mrkni na obrázek. (teď na to koukám a mám tam naměřené vzepětí SPODNÍ strany křídla!!, tak na to pozor)

Pokud nemáš problém s přepravou, tak křídlo určitě v celku.


Přílohy:
Grafika1.JPG
Grafika1.JPG [ 87.3 KiB | Zobrazeno 1911 krát ]
Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 04.02.2014 18:21 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 17.12.2008
Příspěvky: 2827
Bydliště: Bohumileč 15
Obrázky: 0
...kdyz uz stavis tak velkou skoro maketu, je jasne,ze uz si konstrukter ktery umi,toz das i maketove vzepeti. Vezmi uhlomer , monografii a bude jasno ,kolik stupnu to je. :wink: Nebo je problem v necem jinem? :?

veka1


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 04.02.2014 18:23 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 21.5.2009
Příspěvky: 117
Bydliště: Varnsdorf
Obrázky: 8
TomasC píše:
Moc pěkné, víc fotek!!!

Udělal bych to jako u originálu. Mrkni na obrázek. (teď na to koukám a mám tam naměřené vzepětí SPODNÍ strany křídla!!, tak na to pozor)

Pokud nemáš problém s přepravou, tak křídlo určitě v celku.


To byl fofr, dík za radu. Ještě počkám na další názory.

Radek


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 04.02.2014 18:50 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 21.5.2009
Příspěvky: 117
Bydliště: Varnsdorf
Obrázky: 8
veka1 píše:
...kdyz uz stavis tak velkou skoro maketu, je jasne,ze uz si konstrukter ktery umi,toz das i maketove vzepeti. Vezmi uhlomer , monografii a bude jasno ,kolik stupnu to je. :wink: Nebo je problem v necem jinem? :?

veka1


Děkuji Veka. Specielně od tebe jsem doufal, že odpovíš ... a taky, že jo.
Ne vážně jen jsem měl na mysli, jestli by to vzepětí nemělo být větší než u skutečné předlohy . Pokud by to mělo mít horší vliv na letové vlastnosti, pak to nebudu řešit a udělám to jak radíte.

Radek


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 04.02.2014 19:03 
Mazák
Mazák

Registrován: 5.12.2013
Příspěvky: 527
Bydliště: okr.Vyškov
nesnáším křídlo vcelku! Kudy do toho polezeš?Takhle jsem to měl původně u Z-50L (Reichard) r.2150 na 45ccm a bylo to hrozné!Ideální je centroplán napevno s trupem a duralová trubka s lam.pouzdry v křídle. Éro ti stojí pěkně na zemi,jen nasuneš poloviny křídel a zajistíš např.gum.oky.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 04.02.2014 19:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.12.2007
Příspěvky: 763
Bydliště: nerad
Křídlo vcelku vyjde lehčí než dělené a když není problém s přepravou, tak není co řešit :wink:
Vzepětí dej jako je u originálu.

_________________
http://jakovlev.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 04.02.2014 19:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2012
Příspěvky: 1126
Bydliště: Rakovník
Obrázky: 9
kozlik327 píše:
nesnáším křídlo vcelku! Kudy do toho polezeš?Takhle jsem to měl původně u Z-50L (Reichard) r.2150 na 45ccm a bylo to hrozné!Ideální je centroplán napevno s trupem a duralová trubka s lam.pouzdry v křídle. Éro ti stojí pěkně na zemi,jen nasuneš poloviny křídel a zajistíš např.gum.oky.

to mozna u letadla s podvozkem v trupu...mel jsem takhle mustanga 2,2m a to bylo peklo to skladat...

_________________
lítat neumim,ale o to víc mě to baví. :-)


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 04.02.2014 19:44 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 31.10.2011
Příspěvky: 435
Bydliště: Brisbane
U 1,2m letadel delam kridlo v celku - lezu do letadla sundanim kridla (baterka) a odklapecim krytem motoru (elektronika).

U 2m bych udelal kridlo delene, jelikoz pristup z vrchu motoru je dost velky i na pristup k baterce. Nicmene jak to efektivne vyresit nevim, ale rad se poucim kdyz tu nekdo neco navrhne.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 04.02.2014 20:13 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 21.5.2009
Příspěvky: 117
Bydliště: Varnsdorf
Obrázky: 8
hoblik píše:
Křídlo vcelku vyjde lehčí než dělené a když není problém s přepravou, tak není co řešit :wink:
Vzepětí dej jako je u originálu.


Děkuji Hoblíku na tebe určitě dám. Ty jsi pan stavitel. Jinak jsem nedávno kreslil Polikarpova a taky jsem uvažoval o centroplánu jak je patrné z obrázku. Ta délka trupu není reálná to jenom kvůli kreslení :-)

Radek


Přílohy:
Polikarpov.jpg
Polikarpov.jpg [ 41.54 KiB | Zobrazeno 1778 krát ]
Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 04.02.2014 22:00 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 930
Bydliště: Chocerady
Jestli ti jde jen o názor tak já se také přidám ke konstrukci křídla vcelku a vzepětí dle originálu.
Z pevnostního hlediska je to opravdu lepší i v případě že použiješ zatahovací podvozky. Hodí se větší pevnost a nebude ti překážet nikde spojka křídla ;-)

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 04.02.2014 22:14 
Mazák
Mazák

Registrován: 5.12.2013
Příspěvky: 527
Bydliště: okr.Vyškov
stejně ty podvozky musí být hodně vpředu,před spojovací trubkou ,pokud tam vůbec budou,jinak se to bude klopit na čumák a odnese to vrtule.A o pevnosti křídla bych neměl žádné obavy!Takže ,široký centroplán s podvozkem a na trubce konce křídel,jednoznačně!


Přílohy:
beta major 010.jpg
beta major 010.jpg [ 123.85 KiB | Zobrazeno 1688 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 05.02.2014 0:25 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 17.12.2008
Příspěvky: 2827
Bydliště: Bohumileč 15
Obrázky: 0
...otazka pro kozlik327

Vzhledm k tomu, ze fotka muze klamat, mohl bys prosim napsat, jaky mas pomer prepakovani na vyskovce a plosne zatizeni poletuchy ?
Pripadne jaka je maximalni, realne tebou vyuzitelna vychylka paky serva i vyskovky ve stupnich a taky v % EPA na vysilaci.
Popravde me zajima maximalni potrebna vychylka kormidla ,pred okamzikem utrzeni proudeni na kridle, pri maximalni i minimalni rychlosti, vzhledem ke konkretnimu plosnemu zatizeni Bety. Nepredpokladam utesnenou sparu mezi kormidlem a stabilizatorem.

veka1


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 05.02.2014 5:53 
Mazák
Mazák

Registrován: 5.12.2013
Příspěvky: 527
Bydliště: okr.Vyškov
na uvedené otázky odpovím větou,ze školení zaměstnanců,kdy přednášející tvrdil,že nejhorší je nevědomost a nezájem.Na otázku ,pro jednoho z přítomných,co si o tom myslí,dotyčný odpověděl:nevím a ani mě to nezajímá!Betyna,je ze stavebnice Vafa model,rozpětí 3000mm,motor Titan ZG62,hmot.kolem 12kg.Možná by jsi nějaké bližší údaje získal u výrobce.


Přílohy:
470597_1354108604.jpg
470597_1354108604.jpg [ 156.98 KiB | Zobrazeno 1610 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 05.02.2014 5:59 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 15875
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
On naráží na to, že na servu výškovky je dost dlouhá páka a na výškovce je táhlo tak na třetím otvoru od konce. Má starost, abys neměl moc velké výchylky na výškovce, nebo moc utlumený rozsah pohybu serva na vysílači...
Já si toho všimnul taky, ale "nevím a nezajímá mně to" :-)

_________________
Aby mně mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: BoBik_CZ, czbobo, Google Adsense [Bot], Hmax a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz