Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Bivoj nebo polomaketu?
PříspěvekNapsal: ned 09.02.2014 15:56 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.4.2009
Příspěvky: 2316
Bydliště: Sokolov
existuji jeste nejake podobne vlekaci ucelovky jako je Bivoj?

_________________
Jeti DC-16 | „Chytrý napadne špatný názor, hloupý jeho autora“


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Bivoj nebo polomaketu?
PříspěvekNapsal: pon 10.02.2014 8:49 
Mazák
Mazák

Registrován: 27.9.2012
Příspěvky: 1258
http://www.scalesoaring.co.uk/TUGS/Plan ... enley.html


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bivoj nebo polomaketu?
PříspěvekNapsal: pon 10.02.2014 14:13 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 20.2.2011
Příspěvky: 410
Bydliště: Telč
Odbočka mimo téma:
FilipV: pěkné letadlo i barevná úprava, to "domorodé" logo vypadá jako znak mojí oblíbené hudební skupiny z dětství http://www.deep-forest.fr/ . Je to náhoda? :-)

_________________
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
http://semos333.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bivoj nebo polomaketu?
PříspěvekNapsal: pon 10.02.2014 15:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.4.2009
Příspěvky: 2316
Bydliště: Sokolov
predpoklad je na 160ccm ;)

_________________
Jeti DC-16 | „Chytrý napadne špatný názor, hloupý jeho autora“


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bivoj nebo polomaketu?
PříspěvekNapsal: pát 14.02.2014 19:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 15.11.2010
Příspěvky: 731
Bydliště: České Budějovice
Z plánu na TUG Greenley pochází naše vlečná, jen měla dříve Véčko, ale to nefungovalo.
Příčně nestabilní a při minimálce to vrtalo. Podle mě by to 160 cc uneslo, původně jsem o něm přemýšlel,
nakonec jsem se ulakomil a dal DLA 112. Má vylítáno cca 40l a zatím v pohodě....
semo: je to náhoda, na ten web se nedostanu, logo vymyslel náš "grafik", letadlo
se jmenuje El Tenedor-španělsky vidle, protože s tím véčkem jak vidle vypadalo. Barevná úprava
je moje myšlenka. Když je moc modrá obloha, je to problém :lol:


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bivoj nebo polomaketu?
PříspěvekNapsal: ned 10.08.2014 10:25 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 22.11.2013
Příspěvky: 224
FilipV píše:
Z plánu na TUG Greenley pochází naše vlečná, jen měla dříve Véčko, ale to nefungovalo.
Příčně nestabilní a při minimálce to vrtalo. Podle mě by to 160 cc uneslo, původně jsem o něm přemýšlel,
nakonec jsem se ulakomil a dal DLA 112. Má vylítáno cca 40l a zatím v pohodě....
semo: je to náhoda, na ten web se nedostanu, logo vymyslel náš "grafik", letadlo
se jmenuje El Tenedor-španělsky vidle, protože s tím véčkem jak vidle vypadalo. Barevná úprava
je moje myšlenka. Když je moc modrá obloha, je to problém :lol:



A vidle je to taky proto, že je to dříč. A taky vím, že Tobě barva vůůůůbec nevadí, protože jsi skvělý vlekař.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bivoj nebo polomaketu?
PříspěvekNapsal: ned 10.08.2014 10:48 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 22.11.2013
Příspěvky: 224
ok-glider píše:
Cessna 150 od W.Hostetlera?
http://www.hostetlersplans.com/cessna150.html
Jak-12
PZL-104 Wilga
L-60 Brigadýr.
Zlín Z-526.
Copak je málo předloh pro vlečnou?Hezkou vlečnou?
Bivoj je super,perfektní ukázka konstruktérského umu,ale nebylo by hezčí čas na ním strávený věnovat solidní polomaketě?
Piper J-3 Cub např.
:)


Michale, když se koukneš celosvětově na weby, kde se vleká, tak uvidíš že všude jsou vlečné účelovky. Ono totiž vlekat 100x denně s "maketou" typu Brigadyr,Cessna 150 atd jak tady ukazuješ není žádný med. U hornoplošníků je potřeba bod "vlečného zařízení" co nejblíže těžiště. U letadel tebou zmiňovaných je problem, že centroplán je na "pár bodech" tvořící prosklení kabiny. Pokud chce někdo "maketu" hornoplošníka, jsou vhodnějši typy Pilatus,Finist,Jak-12,Cessna 195 apod. Kde centroplán volně pokračuje do zadní části trupu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bivoj nebo polomaketu?
PříspěvekNapsal: ned 10.08.2014 20:56 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 8.2.2013
Příspěvky: 154
Ahoj, jestli chceš stroj jen za účelem vlekání, uvažoval bych o tom Bivojovi. Má ho jeden modelář z Vlašimi, kde s ním vleká a jezdí s ním i po akcích ( na stránkách LMK Vlašim popisuje i stavbu http://lmk-vlasim.cz/index.php?page=3&model=2 ) To éro je dříč, lehce si poradí i se šestimetrovými větroni, perfektní letové vlastnosti, a pro ten účel je dokonalé.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bivoj nebo polomaketu?
PříspěvekNapsal: stř 13.08.2014 14:40 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 13.8.2014
Příspěvky: 7
Bydliště: Úhonice
Ahoj pánové,
k tomuto tématu mám také co říct, jsem totiž onen modelář z Vlašimi, co létá s Bivojem. 8)
Po téměř 5-ti letech zkušeností s vlekáním Bivojem si dovoluji tvrdit, že Bivoj je opravdu podařená účelová vlečná. Jedinou vadou je to, že to není alespoň polomaketa skutečného letadla. Nicméně tento fakt je vyvážen hlavně robustností konstrukce při optimalizované hmotnosti, jednoduchostí, takřka nezničitelným podvozkem atd. Ono jde o to, že i sebelepšímu pilotovi se prostě třeba to jedno přistání ze sta prostě nepovede a potom už záleží jen na konstrukci modelu, jak to éro přežije. A když někdy vlekáte celý den a je "dostatek" vlekuchtivých větroňů, tak se počet vleků (tj. startů a přistání) té stovce za den velmi blíží. Jen pro info: průměrný vlek trvá cca 30 až 50 sekund letu vzhůru na plný plyn (dle velikosti vlečeného modelu), následné klesání dolů, let na okruhu vč. případného čekání na přistání a samotné přistání trvá další cca 2-3 min. Takto vlekám na jedno natankování cca 40 minut (dost času se ztratí i rolováním po zemi, čekáním na větroňě atd.). Koncentrace zákonitě klesá, takže za některá přistání bych si dal raději přes prsty a Bivojovi se poté omluvil. Málokterá maketa (polomaketa) by toto zacházení dlouhodobě snášela (pokud nejste "superpilot").

Takže závěrem: Chcete-li opravdu "pracovní" stroj na vlekání, který snese i poněkud hrubší zacházení, je Bivoj správná volba. Chcete-li občas v něděli vyvlekat kamaráda, postačí jakékoliv letadlo s patřičným přebytkem výkonu.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz