Switch to full style
Diskuze o modelech o rozpětí nad 2metry. Toto doporučení berte s rozumem.
Odeslat odpověď

Sbach 342 36% 2,7m pilot-RC

stř 23.10.2013 20:00

Stejně jako jsem loni udělal vlákno o dokončení Extry 2,7m. viewtopic.php?f=124&t=54263T

Letos budeme dokončovat Sbacha 2,7m od pilot-RC. Model je bráchův a bude ho pohánět MVVS 116. Serva budou HS 7955TG
Přílohy
DSCF4072.JPG
DSCF4075.JPG
DSCF4076.JPG
DSCF4077.JPG

Re: Sbach 342 36% 2,7m pilot-RC

stř 23.10.2013 21:56

Ty s bráchou rádi žehlíte, že jo? :D Jinak to éro je parádní, na letiště k nám občas dorazí kolegové z Německa a tohoto Sbacha mají asi 3-5?? let. Mají tam DA 120 serva Hitec (typ nevím) starý Power Box (ještě ten "s deskama") napájený eneloopy (což mě překvapilo)
Přílohy
1239473_3352675672508_956112897_n.jpg

Re: Sbach 342 36% 2,7m pilot-RC

stř 23.10.2013 22:08

jak to myslíš s tím žehlením?
Co se týká accu použity budou ověřené A123

Re: Sbach 342 36% 2,7m pilot-RC

čtv 24.10.2013 7:55

Černá fólie se sluníčkem nemají rádi. :D (vlastní zkušenost - Extra MX) Taky jsem ho chtěl, ale jen v rozpětí 2,2 m a zkušenost s černou fólií rozhodla, že nee. Sice se vyrábí i v jiných variantách, ale to už není ono.

Re: Sbach 342 36% 2,7m pilot-RC

čtv 24.10.2013 9:44

Problém dělá i bílá.samozřejmě bude tak jako na extru potah proti slunci

Re: Sbach 342 36% 2,7m pilot-RC

čtv 24.10.2013 18:13

Radime s tím letadlem budete spokojeni :wink: Viděl jsem jich pár, je to velmi velmi létavé.

Re: Sbach 342 36% 2,7m pilot-RC

čtv 24.10.2013 18:36

Dnes sem chtěl osadit podvozek jako první krok.no a hned tam kluci mají chybku.zítra budu muset pustit.soustruh abych to dorazil.proporcemi se mi to letadlo moc líbí ale stadium.přepracování zdaleka nedosahuje extru.h9

Re: Sbach 342 36% 2,7m pilot-RC

pát 25.10.2013 18:19

Protože jsem chtěl porovnat váhu dílů s extrou provedli jsme vážení v závorce ty samé díly ale u extry 35%
VOP L 206 (212)
VOP P 202 (213)
SOP 146 (167)
Podvozek 300 (550)
Pilot 0 (162)
Trub. VOP 48 (28)
Trub.Křídla 350 (285)
Haubna 0 (560) U Sbacha byla haubna vážena spolu s trupem
Trup 3569 (3436)
Křídlo P 1107 (1121)
Křídlo L 1130 (1064)
Kola 186 (108)
Ostruha 98 (62)
osy kol a dopl 57 (64)
Páky a táhla a přísluš (367) 107
Boty a kalhoty 175 (182)
Celkem 7224g(8321g)

nahnat kilo na draku je hodně hodně dobrý výsledek uvidíme výslednou váhu protože použito bude naprosto shodné vybavení jako do extry


Dnes tedy proběhla montáž podvozku a ostruhy. nevím teda jestli to kluci v RC pilot měli vymyšlené nějak a já to nepochopil. Ale osy kol jsou z jedné strany zajištěny klasickou maticí a z vnitřní strany samojistící maticí. Což prostě pak nejde dotahnout- resp jde ale samojistící matice drží na půl závitu což by dřív nebo později znamenalo ztrátu kola. Takže jsem vzal klasickou matici,pérovku a locite a bylo to. Navíc jsem přidal podložky aby se matice nezatláčely do huhlíku. Extra měla šestihrany jako součást osy -tedy ne jako volnou matici tam to samozřejmě šlo dotáhnout samojistící maticí. Výrobce dodáva distanční okroužky pro vymezení kola v botě ale ten jaksi bohužel nestředí kolo v botě takže kdybych to nechal tak drhlo by. takže nástup ke strojům - a vysoustružit 10mm dlouhé distanční kroužky a pak je to pravé ořechové.
Stav před úpravou
DSCF4094.JPG


distanční kroužek
DSCF4096.JPG


Po úpravě
DSCF4105.JPG


Pak jsem tedy přišrouboval boty. No uchycení bot stejně špatně jako u extry - tedy dvěma šrouby k noze- tohle prostě na trávě dlouhodobě nefunguje - bohužel když už je to takto nedá se stím moc dělat - na extře jsem za sezónu laminoval boty jednou a teď přes zimu mě to čeká znovu :oops:

Podvozek je trupu uchycen 4mi šrouby M5 v trupu je pak 6mm přepážka a duralové L profily - stejně jako u extry do nich výrobce neudělal závity a tak bylo potřeba tam dostat matky - no aspoň to nebylo tak nadaleko hluboko v trupu jako u extry takže to šlo dobře.Super je že je podvozek uhlíkový a je profilovaný- vypadá to dobře a je to lehčí než dural který je u extry
DSCF4099.JPG


Pro montáž ostruhy je třeba svrtat tři otvrory a do trupu dát zapichovací matice- taky to mohl výrobce udělat než vlepil přepážku do trupu ušetřil by trochu gynekologické práce. ostruha je ale velmi dobrá. lepší než u Extry tam je pro kolo drát 3mm který jsem v polovině sezóny zlomil. zde zohnuto držení kola z plechu a celé je to tekové pevnější.
DSCF4098.JPG


Aretační kolíky VOP nešli zasunout do otvorů v trupu. Kolík je fí 8mm v trupu díra 7,22mm takže lehce protáhnout pilníkem
DSCF4100.JPG

DSCF4102.JPG


Trubka měla trochu šušeň na svém konci ale šel lehce odsstranit. Trubka křídla i VOP jsou uhlíkové. Ovšem povrch je přebroušený. Do pravé poloviny křídla jde trubka velmi ztuha
DSCF4074.JPG


DSCF4103.JPG


Všechno jsou to mouchy které nebudou mít na finální výsledek nebudou mít vliv. a není problém si snima poradit. Ovšem Extra takové mouchy neměla.
Uvidíme co nás čeká dál.
Zítra lepení pák SOP a VOP - moje nejneoblíbenější činnost

PS: (Už to bude znít že jsem zaujatý ale u extry jsem nic lepit nemusel :lol: )

Ale sbach je na to jednoznačně proporčně líp např plocha křídel nebo velikosti ovládaích ploch ajejich výchylky ty jsou super proti extře

Re: Sbach 342 36% 2,7m pilot-RC

úte 29.10.2013 18:46

Dnes jsme přivezli elektroniku pro Sbacha
Serva prověřená klasika za přijatelnou cenu HS 7955 pro kormidla 8ks
pro plyn a sytič 5496 po roce provozu v extře bez potíží
Palubní accu budou 2x A123
Pro zapalování pak 3S 2200Mah
Rozvodné desky použiváme od M.Urbana s el. vypínači.
Je tedy možné se plně pustit do dokončení. ale to až v příštím týdnu.
DSCF4106.JPG


níže několik věcí které jsou součástí vybavení které u Sbacha potěšilo.
V příslušenství je i velmi lehounký a pěkně provedený celouhlíkový kužel - ten u extry chyběl
DSCF4111.JPG


Součástí příslušenství jsou i páky serv. skloxetitové která se mají přišroubovat na plastová kolečka standartně dodávána k servům. Mno z toho už jsem vyrostl abych na TG serva dával páky s plastovým ozubením - životnost dva až tři starty- takže tyto páky půjdou do šuplíku a na serva přijdou kovové páky 50mm. Mimořečí nechápu proč výrobci dávají k TG servům ty plastové páky které stejně každý zahodí.
DSCF4109.JPG


Milou pozorností jsou i náhradní šrouby pro zajištění křídel, narozdíl od extry tady výrobce myslel i na takové trubky jako jsem já že prostě občas nějaký ten šroub na letišiti ztratím. a taky jsou přibaleny pojistky proti rozpojení servokonektorů. Na často rozpojované spoje sice používám konektory MPX ale např na spojení s prodlužováky VOP nebo křidélek je používám tyto pojistky kteté jsem si pro extru musel koupit. Né že by stály majlant ale libí se mi že tady na to výrobce myslel.
DSCF4110.JPG


Dobře je vymyšlená i vlastní haubna která má i horizontální dělící rovinu takže když je potřeba se dostat k motoru nebo zapalování nebude třeba sundávat kužel a vrtulku.
DSCF4112.JPG


Naistalována je i nádrž stejně jako u extry "pouze"dvouhadicová - to předělám na tříhadicový systém - u extry jsem řešil netěsnosti kolem T spojky hadic. Tady to tedy vyřeším zrovna
DSCF4113.JPG


Od výrobce je přiložen i plnící "ventil" spíše tedy ucpávka která se instaluje na bočnici trupu na extru jsem si taky musel koupit.
DSCF4115.JPG



Pokračování přiští týden to začnu osazovat elektroniku. Třeba se to někdy někomu může hodit.

Re: Sbach 342 36% 2,7m pilot-RC

pát 22.11.2013 15:40

Ahoj Radime, tak co, už je dostavěno? A jak jsi obecně s kvalitou Pilota spokojen? Taky jsem si tam objednal letadlo, tak jen abych věděl jak moc se mám těšit :)

Re: Sbach 342 36% 2,7m pilot-RC

pát 22.11.2013 16:27

Zatím jsem pracovně vytížen takže jsem zatím vůbec nepokročil

Re: Sbach 342 36% 2,7m pilot-RC

pát 22.11.2013 20:40

RadimHnilica píše:Zatím jsem pracovně vytížen takže jsem zatím vůbec nepokročil

Kluci máte to pěkné ,ale já jsem pracovně nevytížený. :cry:

Re: Sbach 342 36% 2,7m pilot-RC

pát 22.11.2013 21:43

Zotročit tyhle provokatéry! :lol:

Re: Sbach 342 36% 2,7m pilot-RC

pát 22.11.2013 21:59

HonzaS píše:Zotročit tyhle provokatéry! :lol:


Honzo to je jinak čekám na výřezy od Radima.

Re: Sbach 342 36% 2,7m pilot-RC

ned 01.03.2015 18:57

Předpokládám vzhledem k časovému odstupu, že éro už je dávno zalétáno...

Chci se tedy zeptat kolik vyšla letovka a případně další postřehy ze "stavby"? (pokud si jej ještě pamatuješ).
Byla škoda, že jsi se odmlčel.. :(
Proč se ptám:
Budu ted osazovat Extru 330sc 2.7m PilotRC tak tu hodím, třeba porovnání hmotností
tebou naměřených :wink:
Ještě jsem se chtěl Radime zeptat (jestli si pamatuješ) jaký byl použit u Sbacha materiál
na žebra v křídle?

Díky
Odeslat odpověď