Autor |
Zpráva |
Dejfak
|
Napsal: sob 04.05.2013 23:30 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.3.2007 Příspěvky: 5413 Bydliště: Praha Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (3)
|
No nevím, už je to v celku lopata. Na 3D mi to jedno servo přijde málo. Jarolimek má v 3m 3serva na SOP ale to je trochu někde jinde.
_________________ Nikdy nikomu nevěř, pak budeš věřit všem stejně....
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
H1N1
|
Napsal: ned 05.05.2013 8:17 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.8.2010 Příspěvky: 2777 Bydliště: Kladno ČR Obrázky: 1
|
Ja jsem to prave dlouho resis a hledal podnety, nechal si to pocitat atd... Duvod zdvojovani serv na vyskovce, kridelkach se nedela jen z duvodu vetsiho tahu, ale hlavne z duvodu rozlozeni sil a odlechceni zavesum. sila kterou jsou schopne vyprodukovat serva na smerovce napr. jarolimka atakuje skoro 80-90kg statickeho tahu. ovsem dulezite tam je rozlozeni proudoveho zatizeni, ne ta sila. na tu velkou lopatu ti staci v klidu 30kg, ale tim padem budes mit velky proudovy odber, ktery uz neprojde pres powerbox, nebo prijimac. Proto jsem volil setup letadla taky jaky jsem volil. dost kluku co litaji velke 3M nejsou schopny ani vysvetlit proc to maji tak a tak.... kulove cepy maji taktez smysl pri pouziti kolmeho nahonu ovladacich plochu, pri nahonu vodorovnem uz potreba takrka nejsou.
_________________ http://lee93.rajce.idnes.cz/Cabarna_13.6.08/
|
|
Nahoru |
|
|
pikus 1
|
Napsal: ned 05.05.2013 14:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.11.2008 Příspěvky: 1328 Bydliště: Praha-západ Letiště: Trněný Újezd Obrázky: 30
|
H1N1 píše: Ja jsem to prave dlouho resis a hledal podnety, nechal si to pocitat atd... Duvod zdvojovani serv na vyskovce, kridelkach se nedela jen z duvodu vetsiho tahu, ale hlavne z duvodu rozlozeni sil a odlechceni zavesum. sila kterou jsou schopne vyprodukovat serva na smerovce napr. jarolimka atakuje skoro 80-90kg statickeho tahu. ovsem dulezite tam je rozlozeni proudoveho zatizeni, ne ta sila. na tu velkou lopatu ti staci v klidu 30kg, ale tim padem budes mit velky proudovy odber, ktery uz neprojde pres powerbox, nebo prijimac. Proto jsem volil setup letadla taky jaky jsem volil. dost kluku co litaji velke 3M nejsou schopny ani vysvetlit proc to maji tak a tak.... kulove cepy maji taktez smysl pri pouziti kolmeho nahonu ovladacich plochu, pri nahonu vodorovnem uz potreba takrka nejsou. Ta problematika směrovky jestli u tak to velkého 3D akr. jedno nebo serva dvě mě zajímá... Z tvého výkladu rozumím když píšeš, že při použití více rerv se rozloží nejen mech. zatížení ale i proudové při použití více serv. Ale tím pádem mi trochu uniká, proč máš tedy na směrovce servo jen jedno...
_________________ K létání nepotřebuji mít v dosahu trafostanici...
|
|
Nahoru |
|
|
H1N1
|
Napsal: ned 05.05.2013 15:14 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.8.2010 Příspěvky: 2777 Bydliště: Kladno ČR Obrázky: 1
|
Protože styl mého létání, velikost směrovky a elektroinstalace umožnuje použít servo jen jedno. Moje letadlo neni určené na extrémní 3D akrobacii. proto mě investice dalších 2000 Kč přišla zbytečná. Mou teorii potvrdil i Lukáš Nesnídal.
Ondra
_________________ http://lee93.rajce.idnes.cz/Cabarna_13.6.08/
|
|
Nahoru |
|
|
pikus 1
|
Napsal: ned 05.05.2013 16:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.11.2008 Příspěvky: 1328 Bydliště: Praha-západ Letiště: Trněný Újezd Obrázky: 30
|
H1N1 píše: Protože styl mého létání, velikost směrovky a elektroinstalace umožnuje použít servo jen jedno. Moje letadlo neni určené na extrémní 3D akrobacii. Ondra V tom případě použiji serva dvě.... Dík
_________________ K létání nepotřebuji mít v dosahu trafostanici...
|
|
Nahoru |
|
|
RadimHnilica
|
Napsal: ned 05.05.2013 16:51 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 16.1.2005 Příspěvky: 2142 Bydliště: Hodonín Obrázky: 53
Blog: Zobrazit blog (2)
|
Dve serva jsou kvuli zvyseni tahu(resp.pridrzne sily) na 2,6 je 1 25kg servo na hrane prijdou obraty kde je sakra znat ze to jedno servo to proste neudrzi!
_________________ Radim
|
|
Nahoru |
|
|
H1N1
|
Napsal: ned 05.05.2013 18:29 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.8.2010 Příspěvky: 2777 Bydliště: Kladno ČR Obrázky: 1
|
RadimHnilica píše: Dve serva jsou kvuli zvyseni tahu(resp.pridrzne sily) na 2,6 je 1 25kg servo na hrane prijdou obraty kde je sakra znat ze to jedno servo to proste neudrzi! Evidentně jsi nečetl můj příspěvek... Nebudu lítat obraty které podřebují více síly než je 30kg... kdybych je létat, serva bych dal dvě.
_________________ http://lee93.rajce.idnes.cz/Cabarna_13.6.08/
|
|
Nahoru |
|
|
pikus 1
|
Napsal: ned 05.05.2013 18:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.11.2008 Příspěvky: 1328 Bydliště: Praha-západ Letiště: Trněný Újezd Obrázky: 30
|
Prosím ještě o další návrhy značek a typů serv pro éro 2,7 3D Rád bych "HV" ale když budou vyzkoušená nějaká 6V na LiFe (6.6V tak se tomu nebráním... Hodně se lítaj HS-7955TG nebo ted MKS-767HV (ty se mi fakt líbí...) bohužel bude asi problém je sehnat... , myslím venku, protože u nás je to jak jinak než za "ranec"
_________________ K létání nepotřebuji mít v dosahu trafostanici...
|
|
Nahoru |
|
|
RadimHnilica
|
Napsal: ned 05.05.2013 19:35 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 16.1.2005 Příspěvky: 2142 Bydliště: Hodonín Obrázky: 53
Blog: Zobrazit blog (2)
|
H1N1 píše:
Evidentně jsi nečetl můj příspěvek... Nebudu lítat obraty které podřebují více síly než je 30kg... kdybych je létat, serva bych dal dvě.
Ale četl ale snažím se ostatní upozornit aby stejnou blbost nedělali. Sám jsem to tak měl a vím že mě to pak omezovalo
_________________ Radim
|
|
Nahoru |
|
|
H1N1
|
Napsal: ned 05.05.2013 19:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.8.2010 Příspěvky: 2777 Bydliště: Kladno ČR Obrázky: 1
|
Ok dobrá, nechám si poradit, ale chtěl bych přesně znát okamžik kdy ti 30kg na 2,6 letadle které hmotí 9,5kg nestačilo a jak jsi to detekoval. Protože můj setup vychází z výpočtů a zkušeností Lukáše Nesnídala. Takže nepředpokládám že by byl špatný.
_________________ http://lee93.rajce.idnes.cz/Cabarna_13.6.08/
|
|
Nahoru |
|
|
RadimHnilica
|
Napsal: ned 05.05.2013 20:37 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 16.1.2005 Příspěvky: 2142 Bydliště: Hodonín Obrázky: 53
Blog: Zobrazit blog (2)
|
no jo jenže on ten OM velox je dost specifická 33%
_________________ Radim
|
|
Nahoru |
|
|
Dejfak
|
Napsal: ned 05.05.2013 23:02 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.3.2007 Příspěvky: 5413 Bydliště: Praha Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Kdybych to dělal na svém tak bych tam 2 serva na SOP určitě dal. U letadla takové velikosti a ceny jsou 3000,- za servo navíc zanedbatelné. Navíc je to určitě bezpečnější. Jak na přenesenou sílu, také rozložení síly na uložená serva v trupu, proudovou zátěž, a bezpečnost na selhání serva. Možná jedno servo stačí. To je na každém jak si to udělá. A co stím bude létat.
_________________ Nikdy nikomu nevěř, pak budeš věřit všem stejně....
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|