RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

P-47 Thunderbolt Razorback 1:5
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=120&t=87617
Stránka 1 z 3

Autor:  Liška Pepa [ sob 21.03.2020 14:19 ]
Předmět příspěvku:  P-47 Thunderbolt Razorback 1:5

Ahoj,
Rozpětí modelu je 2.336 mm, délka 2.006 mm, hmotnost 13-16 Kg.
Mám objednané výřezy na tento model. Kokpit a pilot je ve výrobě (3D tisk).
Než to vše přijde koukám po motoru a podvozku. A s tím bych potřeboval poradit. Model je doporučen pro motor 60-90 ccm. Já koukám po DLE 120, DLE130 nebo DLA 116 ( vše je cca stejná cenovka). U těchto větších motorů nemám zkušenost a proto prosím o radu a případně doporučení jiného. Chtěl bych něco co v pohodě letadlo utáhne a protože to má být maketa, tak i slušný zvuk.
U tohoto měřítka nemám vůbec potuchy jaký kloudný podvozek.
Objednávání z ciziny je ještě k tomu aktuálně komplikováno danou situací, takže pokud bude něco v ČR budu rád.
Na rovinu nepotřebuji vše TOP, ale poměr cena výkon.
Předem všem děkuji.

Autor:  HavelAircraft [ sob 21.03.2020 14:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: P-47 Thunderbolt Razorback 1:4

Motory dle používám hodně. Nikdy jsem neměl problém.
Měl jsem od 20ccm do 170ccm.
Otázkou je použití v takovém ledadle?
Já jsem měl dle 111v miles magister 3,5m a 27kg váhy. Bylo to tak akorát pro let stíhačky viz video.
[youtube] https://youtu.be/QWo0T2eFiOM[/youtube]
Zkusěnosti z létání. S běžnou dřevěnou lehkou vrtulí volnoběžné otáčky spolehlivé cca 1400 výsledek byla hrozně dlouhá výdrž a neochota přistát. Ten výkon na volnoběh byl velký.
Přidání setrvačníku hodně sníží volnoběžné otáčky cca 650-800. Na videu kovová vrtule. To je pak super i na přistání a dojezd.

Měl jsem to dle111 kdysi v extrě 2,5m 11kg. Přistání. Tak 60m dojezd.
Třeba na lyžích to šlo zastavit jen zhasnutím motoru. Jinak letadlo jelo dál. Vrtule myslím fiala 28/10.

Takže za mě do takhle malého letadla spíše něco 80ccm a kůli zvuku ideálně 4takt.
Hodně se používají saita ale nevím jaký máš na letadlo rozpočet?
Pokud co nejníže tak dle dělá 80ccm boxer.

Autor:  Liška Pepa [ sob 21.03.2020 16:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: P-47 Thunderbolt Razorback 1:4

HavelAircraft píše:
Motory dle používám hodně. Nikdy jsem neměl problém.
Měl jsem od 20ccm do 170ccm.
Otázkou je použití v takovém ledadle?
Já jsem měl dle 111v miles magister 3,5m a 27kg váhy. Bylo to tak akorát pro let stíhačky viz video.
[youtube] https://youtu.be/QWo0T2eFiOM[/youtube]
Zkusěnosti z létání. S běžnou dřevěnou lehkou vrtulí volnoběžné otáčky spolehlivé cca 1400 výsledek byla hrozně dlouhá výdrž a neochota přistát. Ten výkon na volnoběh byl velký.
Přidání setrvačníku hodně sníží volnoběžné otáčky cca 650-800. Na videu kovová vrtule. To je pak super i na přistání a dojezd.

Měl jsem to dle111 kdysi v extrě 2,5m 11kg. Přistání. Tak 60m dojezd.
Třeba na lyžích to šlo zastavit jen zhasnutím motoru. Jinak letadlo jelo dál. Vrtule myslím fiala 28/10.

Takže za mě do takhle malého letadla spíše něco 80ccm a kůli zvuku ideálně 4takt.
Hodně se používají saita ale nevím jaký máš na letadlo rozpočet?
Pokud co nejníže tak dle dělá 80ccm boxer.

Děkuji za info.
Moje představa je cca 30-35tis na podvozek a motor, ale případně ještě něco přidám. Pro stavbu kdyžtak prvně pořídím podvozek a došetřím na motor.
U podvozku ještě tápu zda eletro nebo vzduch. Co jsem tak pročítal, tak většina je pro vzduch.

Autor:  Telemaster [ sob 21.03.2020 17:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: P-47 Thunderbolt Razorback 1:4

Myslím že by měl stačit motor do 80 cm3. Klidně bych dal trivalec Saito 84 cm3. Mám ho a super. Mohu se zeptat co máš za výřezy, případného od koho ?

Autor:  Liška Pepa [ sob 21.03.2020 17:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: P-47 Thunderbolt Razorback 1:4

Telemaster píše:
Myslím že by měl stačit motor do 80 cm3. Klidně bych dal trivalec Saito 84 cm3. Mám ho a super. Mohu se zeptat co máš za výřezy, případného od koho ?

Výřezy mám objednané od :
http://www.jkmodels.cz/index.php/cs/cnc ... hunderbolt
Dle informace od pána, tak bude i kopyto kryt motoru.

Autor:  jirinovo [ sob 21.03.2020 17:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: P-47 Thunderbolt Razorback 1:4

ahoj, pěkný a hodný éro, mám ho, teda od Ziroliho. Podívej se na rozměry motorů, já jsem chtěl, aby se mi vešel do krytu, tak tam mám DA85, kterej tam je akorát i s tlumičem. Hvězdičák salto 3-válec benzín těch cca 80ccm se mi tam nevešel, koukaly by fajfky. Výkon u toho jednoválce s rezervou akorát, podvozek pneu Robart, dělá ho přímo pro to éro.

Autor:  hoblik [ sob 21.03.2020 18:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: P-47 Thunderbolt Razorback 1:4

ahoj, opravdu 1:4 ?? vždyť to bylo éro jako kráva :-)

Autor:  Liška Pepa [ sob 21.03.2020 19:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: P-47 Thunderbolt Razorback 1:4

hoblik píše:
ahoj, opravdu 1:4 ?? vždyť to bylo éro jako kráva :-)

Poptával jsem měřítko 1:4 a byl nabídnut mimo jiné i P47 od Ziroli. Podle toho jsem objednával a mám i objednané další věci (vše 1:4). Celou dobu v tom žiju, tak doufám, že tak je.

Autor:  Michal Matějka [ sob 21.03.2020 19:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: P-47 Thunderbolt Razorback 1:4

skutečný má 12,44m takže to 1:4 určitě není

Autor:  Liška Pepa [ sob 21.03.2020 20:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: P-47 Thunderbolt Razorback 1:5

Pánové velice se omlouvám. Jde o měřítko 1:5 ( přesněji 1:5,32)

Autor:  Liška Pepa [ ned 22.03.2020 10:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: P-47 Thunderbolt Razorback 1:4

jirinovo píše:
ahoj, pěkný a hodný éro, mám ho, teda od Ziroliho. Podívej se na rozměry motorů, já jsem chtěl, aby se mi vešel do krytu, tak tam mám DA85, kterej tam je akorát i s tlumičem. Hvězdičák salto 3-válec benzín těch cca 80ccm se mi tam nevešel, koukaly by fajfky. Výkon u toho jednoválce s rezervou akorát, podvozek pneu Robart, dělá ho přímo pro to éro.

Ahoj,
Tak jsem vše trochu přehodnotit. Motor půjde DLE85.
Měl jsi nějaké komplikace při stavbě?
Pokud máš nějaké podklady nebo detail pro stavbu, tak klidně sen nebo do SZ.
Diky

Autor:  jirinovo [ pon 23.03.2020 9:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: P-47 Thunderbolt Razorback 1:5

stavěl jsem ho podle jednoho vlákna na internetu, bohužel ho už nemohu najít, ale borec nechal na trubce aspoň video
https://www.youtube.com/watch?v=oIN3K7ggwZM
jinak jsem na doporučení kolegů nedělal táhla k výškovce, ale každá má svoje servo přímo ve stabilizátoru, dozadu vedou jenom kabely, směrovka na lankách. Komplikace při stavbě nebyly, dělal jsem ho cca 2 roky, je to mazel :)

Autor:  Liška Pepa [ pon 23.03.2020 11:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: P-47 Thunderbolt Razorback 1:5

Děkuji za odkaz a rady. Serva ve výškovce mám v plánu také.
Videa sleduji ještě viz. odkaz a má tam plno dobrých nápadů.
https://www.youtube.com/watch?v=YTE-cz3UG2Y
Stavbu sleduji na:
https://www.rcuniverse.com/forum/rc-war ... hread.html

Autor:  Liška Pepa [ úte 14.04.2020 17:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: P-47 Thunderbolt Razorback 1:5

Tak dneska velká radost. Výřezy jsou doma.

Přílohy:
IMG_20200414_120558.jpg
IMG_20200414_120558.jpg
[ 38.94 KiB | Zobrazeno 2692 krát ]

IMG_20200414_170543.jpg
IMG_20200414_170543.jpg
[ 51.88 KiB | Zobrazeno 2692 krát ]

IMG_20200414_170550.jpg
IMG_20200414_170550.jpg
[ 57.42 KiB | Zobrazeno 2692 krát ]

IMG_20200414_170606.jpg
IMG_20200414_170606.jpg
[ 46.66 KiB | Zobrazeno 2692 krát ]

IMG_20200414_170901.jpg
IMG_20200414_170901.jpg
[ 115.76 KiB | Zobrazeno 2692 krát ]


Autor:  H1N1 [ stř 15.04.2020 22:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: P-47 Thunderbolt Razorback 1:5

Co zkusit 4T 70ccm fialu? Nebo jejich boxera (nevim jak ti vlezw pod haubnu).

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/