Tady je na kitech první modrá u Sperry Messenger
Sperry Messenger is Lukgraph's second 32nd scale kit (#32-02) A na SOP červeným pruhem zleva začíná u F7C-1 SEAHAWK a taky ten na zemi stojící (jak zkraje psal "Kuta33")
(New York replika u stropu 1. modrá) Sperry Messenger z The National Air and Space Museum in Washington 1.červená
New York replika u stropu /-/ Washington replika stojící na zemi A je tedy otázkou zda to pořadí u US Air Force (resp. Navy) nemělo nějaký význam - důvod.
In 1924 the military aircraft were given USAAS designations M-1, M-1A and MAT.
Nebo zda jde vskutku o chybu vzniklou nestejnou citlivostí pro barvy v tehdejším černobílém procesu
A) Messengers used as aerial torpedoes (Messenger Aerial Torpedo), eight conversions?
(Messenger Aerial Torpedo), eight conversionsB) Pozorovací, bombardovací a stíhací letouny US ("Air Force") na evropském bojišti WWI?
"Spojené státy přijaly národní odznaky pro všechna vojenská letadla v květnu 1917 za použití barev
specifikovaných pro americkou vlajku, skládajících se z bílé pěticípé hvězdy uvnitř modrého ohraničeného kruhu
s červeným kruhem uprostřed hvězdy průměr tečný k pětiúhelníku vnitřních bodů hvězdy. Odznaky byly
objednány namalované na oba konce křídel horního povrchu horního křídla, spodní povrch spodních křídel a
trup všech armádních letadel dne 17. května 1917. Kvůli obavám ze záměny se značením nepřátelských letadel
však v r. brzy 1918 červený, modrý a bílý rondel podobný těm, které používají spojenecké mocnosti, v bývalém
barevném uspořádání zaniklé Imperial Russian Air Service, místo toho bylo objednáno namalováno na všechna
americká letadla operující v Evropě, která zůstala účinná až do roku 1919."
"Stejně jako u pozemních sil byly k vytvoření nové letecké služby vybrány nejvíce veteránské jednotky
letecké služby. Pronásledovací jednotka, 94. letecká peruť „Klobouk v ringu“; denní bombardovací letka,
166. letka; a původně byly přiděleny čtyři pozorovací letky (1., 12., 88. a 9. noc)."
United States Army Air Service _ Červený pruh na SOP jako první má SPAD S.XIII v barvách kapitána Eddieho Rickenbackera, 94. letky Aero a
Nieuport 28 v 95. značení Aero Squadron
SPAD XIII 040510-F-1234P-019 /-/ Nieuport28