Switch to full style
Vše co je maketou, polomaketou ale i nějakou 1/4maketou skutečného stroje.
Odeslat odpověď

Corsair F4U z XPS

úte 09.10.2018 18:24

Před pár týdny na našem letišti v Modelparku Suché rozmlátila naše jediná modelářka v klubu Jitka svůj FW190 D9 z XPS. Po ztrátě orientace model poslala pod plným plynem do země a tak už opravdu nebylo co opravovat. Řekl jsem si, že nějaké poletovadlo bez podvozku je potřeba, ale stavět další FW190 D9 se mi opravdu už nechtělo. Model jsem řezal celkem 10x (slovy desetkrát), sedm jsem jich postavil a na tři vyřezal díly pro jiné modeláře.
Jednoho dne jsem při surfování na internetu jsem objevil výřezy na Corsair F4U od LM model a protože jsme na letišti měli tyhle modely už dva, následující den jsem si odnášel z práce "plánek" - třípohledový výkres s řezy trupu.
Trochu jsem váhal, zda vlákno založit tady, ale oddíl MAKETY má vysvětlivku "Vše co je maketou, polomaketou ale i nějakou 1/4maketou skutečného stroje... " a na 1/4maketu můj budoucí model snad mohu považovat :D
Materiál extrudovyný XPS, rozpětí 115cm, motor bude řady 3542 1000kV, na 3LiPol, ovládaný křídýlka, VOP a SOP - 4 serva
plan.jpg


FW190 D9 byl stavěný stejným způsobem, rozpětí 110cm, osazení stejné, váha 1200g
_DSC8944.JPG

Re: Corsair F4U z XPS

úte 09.10.2018 19:22

Ahoj.
Paráda, ten FW190 je nádherný. Jen to docela na 1100mm rozpětí oproti EPP od LM trochu víc váží. Čím to je?
Né, že by ti to asi nelétalo hezky, jen mě zajímá, zda je tento materiál těžší nežli EPP.
Vlákno budu sledovat zajímá mě to protože Corsair létá nádherně.
Ať se ti daří.
Petr

Re: Corsair F4U z XPS

úte 09.10.2018 19:41

V tomhle případě není váha na škodu, před lety jsem postavil Avii B135 o rozpětí 140cm, s baterkou vážila 800g, v mírném větru uměla couvat :D


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz
Všechny "fokouše" lítaly skvěle


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Re: Corsair F4U z XPS

úte 09.10.2018 20:03

Máš to moc hezké a i ti to parádně létá.
To potahuješ papírem a pak stříkáš??
Sakra jsi mě navnadil, protože FW190 je nádherné letadlo.

Re: Corsair F4U z XPS

úte 09.10.2018 20:25

Díky, FW190 D9 má ideální proporce, díky dlouhýmu čumáku vychází baterka do těžiště a když se zvětší VOP, ostatně, dělám to u většiny svých letadel, je super stabilní. Potahoval jsem dříve, když jsem model řezal z fasádního kuličkového polysterenu. Dneska to řežu z podlahového XPS a jen natírám základovkou a vrchní barvou - vodou ředielnými barvami Eternal.

P5060007.JPG

výřezy na fokouše

Re: Corsair F4U z XPS

úte 09.10.2018 20:35

Já zase stavím z depronu. To vypadá dobře ty výřezy. A ocasní plochy děláš z čeho? Taky XPS?

Re: Corsair F4U z XPS

úte 09.10.2018 20:39

Dřív jsem dělal ocasní plochy ze sendviče 3mm depron- 1,5mm balza- 3mm depron, lepeno Purexem. Dneska řežu desky 10mm z XPS. Depron je vlastně tady deska XPS ... :)

Re: Corsair F4U z XPS

úte 09.10.2018 20:48

No máš to vymazlené o tom žádná.
Já to bastlím z desek dobře se to brousí.
Přílohy
IMG_1979.JPG
IMG_3144.JPG

Re: Corsair F4U z XPS

stř 10.10.2018 10:34

Ten fokouš je nádherný. Zde jeden tip pro snazší řezání trupových sekcí (a minimální potřeby následného tmelení). Jak vidím z tvé fotky polotovarů trupu, tak podobně jako mě, se občas podaří, že řezací drát se na straně šablony s kratší řeznou dráhou propálí do povrchu dílu. Je to vidět na tom dílu, který je na hřbetu tmelený. Je to evidentně proto, že při řezání "v ruce" je obtížné zajistit vyšší rychlost drátu po obvodu větší přepážky a naopak nižší rychlost drátu po obvodu menší přepážky. Pro názornost přikládám obrázek. Do řezacích šablon zapouštím ocelové dráty - červeně (průměr cca 0,8 až 1mm). Musí jich být mezi sousedními šablonami stejný počet. Dráty tvoří "dorazy" (mezi kterými řežu) a nemůže se stát, že by se řezací drát na menší přepážce dostal na hřbet trupu, zatímco na straně větší přepážky byl daleko od hřbetní části. Jak je z obrázku zřejmé, je mnohem snazší pomocí dorazů řezat i malé rádiusy na trupu. Na dílech zůstanou od dorazů tenké podélné proužky polystyrénu (tloušťky papíru), které lze snadno několikerým ohnutím odlomit nebo ostrou žiletkou odřezat a potom zbrousit při konečném broušení trupu.
Přílohy
šablony.jpg

Re: Corsair F4U z XPS

stř 10.10.2018 11:00

Ten FW-190 je opravdu super,na rozdíl od některých výrobců vypadá jako skutečný.Jen jsem na něm našel jednu velkou nedokonalost-nejde nikde koupit! :D

Re: Corsair F4U z XPS

stř 10.10.2018 18:49

Buckeye-Blitz píše:Ten fokouš je nádherný. Zde jeden tip pro snazší řezání trupových sekcí (a minimální potřeby následného tmelení). Jak vidím z tvé fotky polotovarů trupu, tak podobně jako mě, se občas podaří, že řezací drát se na straně šablony s kratší řeznou dráhou propálí do povrchu dílu. Je to vidět na tom dílu, který je na hřbetu tmelený. Je to evidentně proto, že při řezání "v ruce" je obtížné zajistit vyšší rychlost drátu po obvodu větší přepážky a naopak nižší rychlost drátu po obvodu menší přepážky. Pro názornost přikládám obrázek. Do řezacích šablon zapouštím ocelové dráty - červeně (průměr cca 0,8 až 1mm). Musí jich být mezi sousedními šablonami stejný počet. Dráty tvoří "dorazy" (mezi kterými řežu) a nemůže se stát, že by se řezací drát na menší přepážce dostal na hřbet trupu, zatímco na straně větší přepážky byl daleko od hřbetní části. Jak je z obrázku zřejmé, je mnohem snazší pomocí dorazů řezat i malé rádiusy na trupu. Na dílech zůstanou od dorazů tenké podélné proužky polystyrénu (tloušťky papíru), které lze snadno několikerým ohnutím odlomit nebo ostrou žiletkou odřezat a potom zbrousit při konečném broušení trupu.


to je super nápad!! to křížení se mi "daří" vždycky když řežu sám, ve dvojici je to pohoda :D

Re: Corsair F4U z XPS

stř 10.10.2018 18:51

Jardátor píše:Ten FW-190 je opravdu super,na rozdíl od některých výrobců vypadá jako skutečný.Jen jsem na něm našel jednu velkou nedokonalost-nejde nikde koupit! :D


pár kousků jsem prodal, a nedávno někdo mého fokouše prodával na modelbazaru :D , potěšilo mě, že pořád létají!

Re: Corsair F4U z XPS

stř 10.10.2018 19:10

Dneska byly na pořadu šablony trupu, profilu křídla a díly na páteř, kterou dělám do trupu každého modelu, je v ní instalovaný motor, regulátor, baterie a serva pro ocasní plochy. Bočnice páteře současně používám na vyříznutí zářezu pro křídla do trupu :)
Profily křídla používám převážně NACA2412 až 2415 u kořene, NACA4409 až 4412 na konci. Křídla řežu rovnou s negativy. Začínal jsem s dvacetinkami - gumáčky tam se křídla stavějí stejně. Model je v letu naprosto stabilní, ani když se "podojí" nepadá do vývrtky. Obraty jako výkrut sice nejsou jako podle pravítka, ale tuhle daň za stabilní let rád obětuju :D

sablony.jpg


páteř modelu u mé Reggiane 2005 o rozpětí 1400mm

P1070002.JPG

Re: Corsair F4U z XPS

stř 10.10.2018 22:06

Přikládám foto výsledku použití popsaných šablon. Jen dodávám, že čím je větší rozdíl mezi plochou řezů trupu a čím je rozdílnější tvar řezů, tím více zarážek je třeba.
Přílohy
šablony2.JPG

Re: Corsair F4U z XPS

pát 12.10.2018 19:40

tam mám vyřezané díly trupu, z časových důvodů křídla později. Corsair je v podstatě stredoplošník, takže vyříznout otvor pro křídla byl trochu oříšek, ale nakonec jsme to zvládli nad očekávání dobře :-)

vyrezy.jpg
Odeslat odpověď