Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob 14.10.2017 20:25 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 16.7.2017
Příspěvky: 26
Bydliště: Přešticko
Jak bylo psano, elektro letam, vim co to obnasi, jak nabijet a pokud bych pak nenastartoval auto tak bych musel byt hlupak, ktery o tom nevi vubec nic :-D chtel bych prave zachovat maketovost a pry u ctyrtaktu jde si pohrat s vyfukem a sel by vyvest a schovat ve spod. Ikdyz je to dle hodne kolegu “male” ero premyslim opravdu o tom si zkusit ten ctyrtakt.
Jelikoz o tom vim hodne malo, chci se zeptat, jaky motor poridit? Jaky by jste dali objem a vyrobce? Me bylo doporuceno 15ccm.
Take bych mel prosbu, kdyz by mel nekdo volne nejake vybaveni na ten ctyrtak (motor, cerpadlo na palivo, nadrz, starter atd...) budu rad kdyz by nabidl, at nemusim rvat moc penez do noveho vybaveni.

Nakonec po mnoha uvahach a debate s par kolegama, i diky tematu zde na foru, beru tento projekt, jako takovy prestup. Dalsi v planu na stavbu je Sopwith Pup o rozpeti nejmene 2metry


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: sob 14.10.2017 20:36 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 16.7.2017
Příspěvky: 26
Bydliště: Přešticko
Jinak komu se neleni, tomu se zeleni, aneb me prvni potahovani za pomoci solartexu, coz je uzasny material :-) naposled jsem potahoval hazedlo pred 14ti lety a to jeste papirem :-)


Přílohy:
7D54142D-888F-4EFC-894A-7886014A05A1.jpeg
7D54142D-888F-4EFC-894A-7886014A05A1.jpeg [ 43.79 KiB | Zobrazeno 701 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 15.10.2017 7:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.5.2008
Příspěvky: 1172
Bydliště: Hradec Králové
Obrázky: 1
Petr1344 píše:

Take bych mel prosbu, kdyz by mel nekdo volne nejake vybaveni na ten ctyrtak (motor, cerpadlo na palivo, nadrz, starter atd...) budu rad kdyz by nabidl, at nemusim rvat moc penez do noveho vybaveni.


Nový projekt si rozhodně zaslouží nový motor a kromě toho se vyhneš i případným potížím. Ne že by s tebou chtěl každý vyje.at, ale máš jistotu, že to nebylo ze zbořeného éra, atd. Vzhledem k tomu, že do toho nechceš rvát moc financí, tak bych přemýšlel o 4T ASP. OS MAX nebo Saito jsou v trochu jiných cenových relacích. Ruční palivovou pumpu pořídíš za cca 400,-, nádrží se nabízí nepřeberné množství, určitě vybereš i vzhledem k ideálnímu umístění v éru. Budeš potřebovat pár dalších pičičáren :lol: , jako žhavítko + baterii, atd. Jediným, čím bych ti mohl posloužit, tak je elektrický startér do 20ccm, dejme tomu za 300,-Kč. Pokud by byl zájem, tak SZ.

_________________
Cap 232 2,2m, Piper J-3 Cub 2,4m, Hottrigger 1400S, Aurora 9, Futaba T18MZ WC 2.4GHz


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 15.10.2017 7:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 5116
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 4
K elektrice ti nic psát nebudu, protože je mám jen malé a málo. Pokud motor 4T, také bych se přikláněl k 15ce - http://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=3489 , http://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=68922 , http://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=69024 . Možná, že venku se dají sehnat o něco levněji. Nejdostupnější je ten číňan, je to slušný spotřební motor, má slušný výkon i výdrž. A palivo třeba tohle http://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=81690 . Pokud budeš létat spíše rekreačně, bude stačit. Pro rekreační létání, navíc tam, kde nebudeš dělat nějakou vysokou akrobacii (tudíž potřeba vyššího výkonu), nejsem příznivcem velkého procenta nitra v palivu (ovšem zase, je to můj názor).
Jinak čerpadlo na palivo není až tak kritické, to se v nejhorším dá nějak nahradit (tankování z PP lahve, kterou napojíš hadičkou a zmáčkneš). Důležité je mít dobré žhavení. A také je třeba se naučit motor startovat. Teď budou někteří řvát, ale na rovinu, nejlépe se mi 4T startuje pomocí startéru. Tím neříkám, že rukou to nejde, takže startér také není kritický, jen je podle mého výhodný. Dá se případně pořídit časem. Pokud tě čmouďáky chytnou, časem si pořídíš i výbavu k nim. Také jsem to kupoval na několikrát (jako asi každý).

_________________
MX 16s, kanál 69 + Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 15.10.2017 8:08 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 7898
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Jestli ale chce Petr1344 použít tu B534 jen pro přechod na větší modely, tak je na pováženou, jestli se vybavovat pro žhavíky kvůli jednomu modelu, a pak přecházet na benzín. Nic z toho pak nepoužiješ a dnes už to vybavení pro žhavíky bude i hůř prodávat. Jestli by nebylo opravdu lepší použít rovnou ten DLE20.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Avia B-534
PříspěvekNapsal: ned 15.10.2017 18:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 5504
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
jyrry píše:
Jinak uznávám, o výhodách a hlavně nevýhodách většího elektropohonu obvykle nejvíc ví ti co ho nelítají :lol:

Jestli to je na mě, jako že asi jó, tak věz, že Jelínkovy osmi a desetikila plus Dvorskýho TMM8024 a TMM12024 jsem prvně používal v roce 2003. A rozhodně to nebyl od každýho jeden kus. :wink:
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 15.10.2017 18:49 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 9.4.2014
Příspěvky: 25
Přesně tak, Lark má pravdu. Podle mě metylový motory kubatur nad 10 už jsou přežitek a konkrétně ta patnáctka je "rozchlastaná", takže pokud budeš trochu lítat, tak to i finančně pocítíš, nehledě na tu výbavu kolem k metylu. Také jsem řešil motor do modelu a fundovaní modeláři mi doporučovali metyl, nakonec jsem si sám rozhodl, že půjdu do benzínu (15) a udělal jsem dobře, benzín si koupím u pumpy a olej plná syntetika jakbysmet, žádný kupování nesmyslně předraženýho metylovýho paliva. Spotřeba benzínu oproti metylu třetinová o to je v modelu i menší nádrž, ale je tam zápalko, takže ve výsledku šulnul. Toť můj názor.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Avia B-534
PříspěvekNapsal: ned 15.10.2017 20:30 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 16032
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Celeron píše:
... Jestli to je na mě, jako že asi jó...
Proč hned být vztahovačný? To jsem psal obecně.

_________________
Aby mně mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 15.10.2017 23:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 5504
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
No bylo to za mojí citací, tak jsi mě našlápnul. :wink:
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 16.10.2017 5:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6337
Bydliště: Dubai, UAE
Je treba ale vzit do uvahy moznosti skladovani. Pokud je letadlo nekde v obytnych prostorach, tak muze byt problem se smradem z benzinu. Uplne se tomu clovek asi neubrani. Metyl muze byt klidne i v obyvaku.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 16.10.2017 19:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 7898
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
S tím smradem benziňáku máš určitě pravdu, ale dá se hodně omezit zátkou na odvzdušnění nádrže, ale chvilku trvá než se odpaří karburátor. Přímo do bytu to ale opravdu nejde. U spalováku se ale asi předpokládá, že to nebude v bytě, i kvůli pravděpodobnosti ukápnutí nějakého oleje. Mám benziňák v malé dílničce a špuntuju hadrem i výfuky a nějak jsem si nevšim, že by mi tam smrděl benzín. Zrovna tak mám zatěsněný i kanist s beznínem, na který dávám na odvzdušňovací trubičku zátku a dvoucestným kohoutem z motorky mám zavřenou i plnicí hadici.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 16.10.2017 20:11 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 16.7.2017
Příspěvky: 26
Bydliště: Přešticko
Chlapi, tak jak to tu ctu, stale nejsem rozhodnut :-( se smradem z benzinu si hlavu nelamu. Letadlo bude bud v dilne nebo v garazi. Ted je otazka, na co bude benzinak letat, az nam zrusi natural, jak je to pry v planu... zda schroupne u jeho nahradu nebo treba e85?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 16.10.2017 20:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 7898
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
S tím naturalem bych si hlavu nelámal. Pořád bude muset být nějaká benzínová směs na kterou budou auta co mají motory na natural jezdit. Navíc asi pořád bude natural 98. Já bch se toho vůbec nebál. Ten E85 už se skoro nikde neprodává. :D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 17.10.2017 3:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.5.2008
Příspěvky: 1172
Bydliště: Hradec Králové
Obrázky: 1
Petr1344 píše:
Chlapi, tak jak to tu ctu, stale nejsem rozhodnut :-( se smradem z benzinu si hlavu nelamu. Letadlo bude bud v dilne nebo v garazi. Ted je otazka, na co bude benzinak letat, az nam zrusi natural, jak je to pry v planu... zda schroupne u jeho nahradu nebo treba e85?


Psal jsem to v mé první reakci na tvůj dotaz, 4T žhavík "vetšího" objemu má drahý provoz. Když si stále trval na 15 4T, tak jsem ti doporučil ASP, ale benzín je benzín. Pokud se podíváš na odkaz od DAFa na palivo, tak je tam cena 799,- za 5 litrů, což je naprostá tragédie. U 15 4T bys potřeboval nádrž min. 250ml. Měl jsem v Piperu 2,4m nádrž 500ml a za den jsem vylétal i 4 nádrže, spočítej si to, takže toho posledního žhavíka Saito 30ccm jsem poslal do světa před dvěma roky, bylo to k neuživení, za děsný peníz.
Jestli fakt nechceš elektriku, tak jedině benzín. Natural určitě "nezruší", jen se to bude jmenovat jinak. Co by si asi počli všichni se sekačkama, motorovýma pilama, atd. :wink:

Jinak Larku, jen v Hradci Králové je 6 čerpaček, které stále prodávají E85... :mrgreen:

_________________
Cap 232 2,2m, Piper J-3 Cub 2,4m, Hottrigger 1400S, Aurora 9, Futaba T18MZ WC 2.4GHz


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 17.10.2017 9:55 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 16.7.2017
Příspěvky: 26
Bydliště: Přešticko
Prave to me desi... 5L za 800,- a jak jsem ruzne procital tak bych byl schopen za jedno odpoledne propalit cca pulku :-( a jak tu pisete, ze kdyz chci pak stavet vetsi ero, tak ctyrtakt bych mel jen v tomto letadle je asi opravdu zbytecne.

Mate zkusenosti s objednavanim motoru ze zahranici? Tady jsem koukal ze ta dvacitka stoji kolem 7500,- a ze zahranici i s dopravou vyjde cca na 5000,- coz uz je znatelny rozdil....


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz