Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 13.10.2017 16:58 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 16.7.2017
Příspěvky: 27
Bydliště: Přešticko
Stavím model Avie B 534 podle plánu od Jirky Černého. Teď řeším zásadní rozhodnutí při stavbě a to je pohon. Zatím jsem létal jen elektro, tak teď je otázka jaký motor do Avie rozpětí cca 1300mm? Přemýšlím zda elektro, elektro + zvukový modul nebo spalovák? Osobně jsem spalovák nikdy neměl, tak ani nevím do ceho bych šel. Vše co vím je jen od někoho. Někdo na spalováky nadává a jiný na ně nedá dopustit. A teď babo raď :-D


Přílohy:
Poznámka: Údaje z plánu
30340355-32BD-4D6E-AC59-87D3F4205005.jpeg
30340355-32BD-4D6E-AC59-87D3F4205005.jpeg
[ 49.87 KiB | Zobrazeno 4090 krát ]

Poznámka: Rozestaveny trup
E99FBDD5-F088-4F1B-BD6E-7C141E168358.jpeg
E99FBDD5-F088-4F1B-BD6E-7C141E168358.jpeg
[ 76.21 KiB | Zobrazeno 4090 krát ]

Poznámka: Vyskovka a spodni kridlo
56F3639C-55AC-4C82-A721-11D658315DA4.jpeg
56F3639C-55AC-4C82-A721-11D658315DA4.jpeg
[ 110.29 KiB | Zobrazeno 4090 krát ]

Poznámka: Horni kridlo
D085D02B-DF48-4BB8-AF4B-8AC5FD89E740.jpeg
D085D02B-DF48-4BB8-AF4B-8AC5FD89E740.jpeg
[ 99.12 KiB | Zobrazeno 4090 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Avia B-534
PříspěvekNapsal: pát 13.10.2017 17:40 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.5.2008
Příspěvky: 1427
Bydliště: Hradec Králové
Obrázky: 0
Ahoj,
i když jsem 100% a čistokrevnej čmouďák, tak do éra s tímto rozpětím bych spalovák nedával.


Naposledy upravil aviatik666 dne sob 14.10.2017 5:08, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Avia B-534
PříspěvekNapsal: pát 13.10.2017 17:44 
Mazák
Mazák

Registrován: 10.5.2005
Příspěvky: 887
Bydliště: Žatec
Blog: Zobrazit blog (1)
Zdravím, a ozvučení také ne, bude to strašně těžké. Už ta stavba vypadá robustně. Hezký den. :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Avia B-534
PříspěvekNapsal: pát 13.10.2017 17:59 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Elektro a ozvuceni urcite ju. Mel jsem ho i v SeaFury 1200mm a vubec mi to nepripadlo nejak tezke. Doporucim ess-air od Sense Hobby.

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Avia B-534
PříspěvekNapsal: pát 13.10.2017 18:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10493
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Dal bych tam DLE20 se zadním výfukem hlavou dolů. Válec je širokej 45 mm a patky 75 mm, vejde se i do dost úzkýho čumáku. Nebudeš muset řešit zvukovej modul ani kudy do toho strkat baterku, což je u dvouplocha vždy trochu složitější než u nějakýho jednoplocha typu Extra. A zcela určitě ten pohon bude levnější, než elektrika a pár baterek k tomu který po roce, dvou, zahodíš.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Avia B-534
PříspěvekNapsal: pát 13.10.2017 19:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 12.2.2016
Příspěvky: 1975
Bydliště: Vysočina, ČR
Tak teď opravdu babo raď! :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Avia B-534
PříspěvekNapsal: pát 13.10.2017 20:07 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 16.7.2017
Příspěvky: 27
Bydliště: Přešticko
ellet píše:
Tak teď opravdu babo raď! :D

Presne :-)

Ja sam vaham. Kdyz jsem byl v modelarske prodejne, kam chodim nakupovat, tak mi chlapi rekli, ze tam mam dat ctyrtakt. Jsem trochu nahlodanej to tam dat. Jinak litam jen elektro, nemam nikoho kolem sebe, kdo by mi pomohl a je pravda ze “dospelej” motor me laka, ale znamena to koupit uplne vse co je potreba a zjistit vice o techto motorech...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Avia B-534
PříspěvekNapsal: pát 13.10.2017 20:12 
Mazák
Mazák

Registrován: 1.1.2008
Příspěvky: 2370
Bydliště: Ban.Bystrica
Stacil by rcg15. Ak to urobi elektro a da tam vacsiu bateriu, aby predlzil letovy cas, tak sa podla mna dostane na vahu toho motora .20 ka sa mi zda uz ozaj velka.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Avia B-534
PříspěvekNapsal: pát 13.10.2017 20:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10493
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
jozefbb píše:
Stacil by rcg15. Ak to urobi elektro a da tam vacsiu bateriu, aby predlzil letovy cas, tak sa podla mna dostane na vahu toho motora .20 ka sa mi zda uz ozaj velka.

A co udělá u makety s úzkým čumákem s vejfukem do boku? Dej tam DLE 20 s zadním vejfukem a nic nebude vidět. A na snížení výkonu kdysi vynalezli karburátor. :mrgreen:
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Avia B-534
PříspěvekNapsal: sob 14.10.2017 5:28 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.5.2008
Příspěvky: 1427
Bydliště: Hradec Králové
Obrázky: 0
Petr1344 píše:
Presne :-)

Ja sam vaham. Kdyz jsem byl v modelarske prodejne, kam chodim nakupovat, tak mi chlapi rekli, ze tam mam dat ctyrtakt. Jsem trochu nahlodanej to tam dat. Jinak litam jen elektro, nemam nikoho kolem sebe, kdo by mi pomohl a je pravda ze “dospelej” motor me laka, ale znamena to koupit uplne vse co je potreba a zjistit vice o techto motorech...


Čtyřtakt má při troše představivosti autentičtější zvuk, ale je drahej na provoz, když už by to fakt muselo být, tak jedině benzín a takový, aby se vešel do haubny pokud možno i s výfukem. Pokud chceš zachovat trochu maketový vzhled, bude dost těžké se vyhnout vyřezávání nějaké vopičárny pro výfuk. Ale stále jsem názoru, že do tak malého éra raději elektro, nebo to prodej a postav to s rozpětím 2m, to už by byla jiná třída... :wink:


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Avia B-534
PříspěvekNapsal: sob 14.10.2017 5:45 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Celeron píše:
.... pár baterek k tomu který po roce, dvou, zahodíš.
Jirka
Což ovšem nemusí být pravda, létám 2m dvoumotora WWII na čtyřleté baterky...
Kouzlo je (podle mně) skryté v dosažení potřebného příkonu takovým napětím, aby průměrný letový proud byl pod 10C a tím se dostanu i na zajímavější doby letu (násobilka...).

Jinak uznávám, o výhodách a hlavně nevýhodách většího elektropohonu obvykle nejvíc ví ti co ho nelítají :lol:

edit:
Neřešme to co kolega má zřejmě běžně zažité - tedy nabíjení na letišti s následným nenastartováním auta a tak (se to tu řešilo asi stopadesátjedna krát)... Však píše že létá elektry... Tedy nejspíš ví (věděl by) do čeho jde. A určitě nebude potřebovat (opakované) nabíjení 6s 5000mAh, u tohoto éra...
:roll:

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Avia B-534
PříspěvekNapsal: sob 14.10.2017 7:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2009
Příspěvky: 754
1300mm není větší elektrolet, to je prcek. :lol: S tímto dvouplochem 1620mm http://fokker1.rajce.idnes.cz/Bristol_Scout/ létám na pětičlánek 5200mAh 10-12 minut. Stejnou baterku používám i ve 2m, 6kg Ansaldu, ale tam vydrží jen 5-6 minut. Do takhle malého modelu bych dneska spalovák vůbec neřešil.

_________________
https://fokker1.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Avia B-534
PříspěvekNapsal: sob 14.10.2017 10:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.5.2008
Příspěvky: 1427
Bydliště: Hradec Králové
Obrázky: 0
jyrry píše:

Jinak uznávám, o výhodách a hlavně nevýhodách většího elektropohonu obvykle nejvíc ví ti co ho nelítají :lol:


jyrry, např. já když jdu lítat, tak obvykle na celý den a nepotřebuju sebou tahat elektrocentrálu. :lol: Když už potřebuji dobít přijímačovky, což se málokdy stane, tak si je dobiji z auta s tím, že poté nepotřebuji někoho s kabely na startování.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 14.10.2017 15:51 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 14.10.2005
Příspěvky: 386
Bydliště: Praha 4
Já bych byl pro ten čtyřtakt. Jestli to rody nemusí byt super maketa, tak to ten malý výfuk zvládne. S tím drahým provozem bych to taky neviděl tak černě. Mám Saito a lítám 15 minut...po přistání mám ještě půl nádrže plnou. To se nedá srovnávat s dvoutaktem.. a ten zvuk. ..úplně paráda. .


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 14.10.2017 18:56 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.3.2014
Příspěvky: 1573
Bydliště: Letovice,ČR
Ten plán už mám dlouho doma. Pohon jsi měl podle mě řešit před stavbou. Je to konstruovaný na spalovák a tudíž bytelnější. Viděl bych tam spoustu míst, kde ušetřit na váze pro verzi elektro.
Takže spíš spalovák.
Možná se mýlím, ale já bych to tak udělal.
Jinak pěkná práce, tak ať to dopadne.

_________________
Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz