Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Dotaz na vlastníky Zero A6M5 1,8m CMP
PříspěvekNapsal: pát 22.09.2017 19:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10493
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Vážení součastní, či minulí vlastníci týhle potvory. Nevzpomenete prosím někdo, jak byly spojený poloviny křídla? Já za boha ne, už je to cca 8 roků, co jsem tu stavebnici dával dohromady. :oops:
Proč? Dnes jsem při přistání blbě odskočil do trávy, kola zakopla a udělal jsem salto přes čumák. Nic kromě trochu ohnutýho zatahováku se viditělně nerozflákalo, ta tráva byla cca 40 cm vysoká. Ale při rozebírání jsem zjistil, že když se opřu zespoda o střed křídla, tak to vrže a spojení středu horního potahu se asi 1 mm rozšklebí. Na potahu se nikde žádná boule nedělá.
Mám takový tušení, že ty dvě půlky jsou slepený jen natupo, vůbec si nepamatuju, že bych tam dával trubku nebo nějakej jazyk. Roengen k dispozici nemám. :)
Tyhle starý Zera CMP mají laminátovej trup, neplést s těma, co jsou nyní v prodeji u Pelikána jsou celodřevo a výrobce je Black horse.
Díky
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: sob 23.09.2017 1:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.5.2008
Příspěvky: 1427
Bydliště: Hradec Králové
Obrázky: 0
Měl by to být tenhle kousek.

Obrázek

Pokud ano, tak v popisu je psáno...

Citace:
Polomaketa legendární japonské námořní stíhačky pro motory 10-15 ccm (2T) nebo 15-20 ccm (4T). Trup modelu s integrální kýlovkou svislé ocasní plochy je laminátový s překližkovými přepážkami. Dvoudílné křídlo s polosouměrným profilem NACA2415 je klasické konstrukce s celobalsovým potahem s trubkovou spojkou; k trupu se upevňuje polyamidovými šrouby. Křidélka jsou ovládána 2 nezávislými servy. Ocasní plochy jsou klasické celobalsové, vodorovná ocasní plocha je dvoudílná s polovinami nasouvanými z boku na trubkovou spojku. Nosné plochy jsou potaženy nažehlovací fólií se strukturovaným povrchem a celý povrch modelu je nastříkán kamuflážními barvami odolávajícími žhavícímu palivu. Model lze opatřit zatahovacím podvozkem.

Stavebnice obsahuje speciální nažehlovací fólií potažené a nastříkané křídlo a ocasní plochy, nastříkaný laminátový trup a motorový kryt, motorové lože, kompletní sadu drobného příslušenství, drátový podvozek s plastovými maketovými doplňky, ostruhu, kryt kabiny, kola, akrobatickou palivovou nádrž, dva aršíky samolepek a podrobný obrázkový návod.
Rozpětí [mm] 1800
Délka [mm] 1525
Hmotnost [g] 4800 - 5000
Plocha křídla [dm2] 57
Doporučený objem nádrže [ml] 400 - 500
Ovládané funkce S,V,K(2),M
Stavební náročnost S3
Náročnost pilotáže P3


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 23.09.2017 16:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10493
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Jo je to vono, díky. Kde jsi to na netu našel, u Pelikána jsem to hledal a nic.
Ale teď mám o záhadu víc, pokud je v křídle roura, tak proč to na "záporný g" vrže a slep se rozvírá a na "kladný g" ne? To by musely být nějak rozlámaný žebra v kterých je trubka zastrčená. Nojo, ale to by se muselo nějak projevovat na potahu, některý žebro nebo nosník přes stojnu od trubky by musel někde nazvedávat celobalzovej potah. No zkusím vyndat obě podvozkový serva a kouknout do křídla defektoskopem, jak je křídlo vůbec postavený. Podle toho, jak jsem kdysi vylomil zatahovák tak číňan s lepidlem šetřil tak, že ani nebylo vidět. Asi přes ten střed křídla sundám fólii a přelaminuju pásem skla a budu se modlit. Je to dovnitř do trupu, takže nic nebude vidět.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 25.09.2017 8:48 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2715
Bydliště: Ústí nad Labem
Je to tak, lepení toho křídla nic moc. Když jsem do něj montoval zatahovák, dolepoval jsem jak se dalo epoxidem. Ono se ale moc nedalo, protože jsem moc daleko nemohl, když jsem nechtěl křídlo kuchat. A tak jsem ho i celkem snadno vylomil, když jsem jednou přistál do místa obhospodařeného divokými prasaty.
Ta spojovací trubka je v celkem měkké vodicí laminátové. Soudím, že okolo ní Ti skutečně popraskala žebra. Bouli to dělat nemusí, žebra jsou balzová s léty souběžnými s osou profilu a nejspíš budou štípnutá ve větší délce.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 25.09.2017 10:37 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 10762
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
Mám neslepené Zero doma v krabici, pokud by jsi chtěl nějakou fotku, tak napiš.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 25.09.2017 11:40 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10493
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Jestli to je stejný ARF jako moje, tak na fotce středovýho žebra asi nic vidět nebude. Nebo jsi ten střed křídla kvůli něčemu kuchal? Pak by se fotky vnitřku hodily.
Dej to případně do svý galerie a dej vědět prosím.
Díky
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz