RCmania.cz - web pro modeláře a modely http://www.rcmania.cz/ |
|
Ansaldo SVA5 1:4,5 http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=120&t=81349 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | fokker1 [ stř 12.07.2017 14:26 ] |
Předmět příspěvku: | Ansaldo SVA5 1:4,5 |
Před chvílí jsem zalétnul další stroj "malé první světové" na elektropohon. Tentokrát je to italské Ansaldo SVA5. Měřítko 1:4,5, rozpětí 2000mm, hmotnost 6,5kg (s přibližně 800g olova na dovážení). Pohon čínským motorem 4130/8 320kv, vrtule APC E 20,5x12, aku 5S 5200mAh. Odběr na plný plyn a plně nabitou baterii 65A, při 18V 55A. Ale na plný plyn ani nestartuju. Model jsem začal stavět na podzim vlastně jako pokus, jestli se mi povede udělat dřevěný trup z dýhy Abachi. Vpředu jsou bočnice z tvrdé balsy 2mm, polepené dýhou, vzadu jen dýha 0,6mm na husté balzové příhradové konstrukci. Obliny nahoře jsou z balsy, ohýbané za mokra na novodurových trubkách. Dýhou už jsem je nepotahoval, zůstaly v barvě balsy. Vpředu jsou olaminované 80g tkaninou, vytmelené a nastříkané stříbrnou barvou. Zbytek letadla klasika, balsa, topolovka, smrk, potah polyesterovou podšívkou. Vyplétaná kola z komínových zděří, zbyla mi z minula a na Ansaldo se skvěle hodí. Udělal jsem jen tři krátké lety, docela foukalo a měl jsem jen jednu nabitou baterku. Stačilo jen párkrát ťuknout do trimů výškovky a křidélek. Krásně stabilní pomalý let. Těžiště je asi 100mm od náběžky (hloubka křídla 360mm), vycházel jsem z plánku Zd. Bedřicha a ještě dalšího plánku z internetu. Výpočtem to vycháželo víc vzadu, ale asi to tak nechám, létá pěkně i ve větru asi 5-6m/s. A 6,5kg na dvoumetrový dvouploch je docela slušné. Ansaldo se perfektně skládá, na rozebrání na tři přepravní části stačí vyšroubovat čtyři šrouby a vycvaknout čtyři rychlospojky na vzpěrách. Já nerad sestavuju a rozebírám letadla. Ještě chybí nějaké detaily, palubní deska, písmena na trupu atd. A samozřejmě fotky, jen ze země. Byl jsem tam sám a létat a fotit současně nejde. http://fokker1.rajce.idnes.cz/Ansaldo_SVA5 |
Autor: | Buckeye-Blitz [ stř 12.07.2017 15:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ansaldo SVA5 1:4,5 |
Krásný model. Dávám palec nahoru. |
Autor: | TomasC [ stř 12.07.2017 15:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ansaldo SVA5 1:4,5 |
Hodně dobrý Michale. Zvážil bych výměnu silových konektorů za nějaké spolehlivější. Tyhle nejsou na tyto proudy. Alespoň mě se docela hřály a tak šli. Dal jsem MPJET 3,5. |
Autor: | jyrry [ stř 12.07.2017 15:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ansaldo SVA5 1:4,5 |
Parádní kousek. Ale... teda nechci bejt kverulant... ale ta vrtule... |
Autor: | fokker1 [ stř 12.07.2017 15:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ansaldo SVA5 1:4,5 |
Tomáši, konektory uvidím. Mám na elektriku tři velké modely, k nim tři baterie, nějaké nabíjecí kabely, proudová čidla, ampérmetr.... . Zatím mi ty T-konektory fungují a tak se mi do toho nechce. Ty proudy, co tu píšu, navíc za letu nevyužívám. Měření proudu zatím nemám, ale podle polohy plynu odhaduju za letu do 40A. Tyhle modely lépe létají s větší vrtulí a mám rezervu pro případnou krizovku. Vrtule - ještě mám spalovací Fiala 20x12, tu jsem zkoušel taky a vzhledově je to docela kopyto. Ale je lehčí a motor má menší odběr, při 18V 49A. Nebo koupím nějakou dřevěnou elektro, uvidím. Vrtule se dá vyměnit vždycky. |
Autor: | hoblik [ stř 12.07.2017 15:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ansaldo SVA5 1:4,5 |
Teda, to je nádhera. Gratuluji. |
Autor: | fokker1 [ stř 12.07.2017 16:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ansaldo SVA5 1:4,5 |
A to měl být původně jen pokus, prototyp. Na podzim jsem začal stavět, do vánoc zalétat a potom velké Ansaldo na spalovák 65ccm. Ale místo toho jsem se dal v zimě do rekonstrukce Berga, který moc nelétal a zabíral mi místo. Na elektrické Ansaldo došlo až teď. Navíc na spalovák by tahle technologie asi nešla, tam by musela být dýha všude podlepená, jinak by vibracemi popraskala. |
Autor: | jyrry [ stř 12.07.2017 16:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ansaldo SVA5 1:4,5 |
Tak teď ještě slušný zvukový modul... že jo, Jirko? Jo, tu vrtuli bych alespoň zkusil nastříkat, takhle je děsně plastová a dělá protiklad tomu krásnýmu dřevu kolem. |
Autor: | Amper [ stř 12.07.2017 16:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ansaldo SVA5 1:4,5 |
jak vychazi podsivka hmotnostne proti solartextu nekdo tusi ? |
Autor: | fokker1 [ stř 12.07.2017 17:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ansaldo SVA5 1:4,5 |
Amper píše: jak vychazi podsivka hmotnostne proti solartextu nekdo tusi ? Samotná má asi 66g/m2, když jsem ji kdysi vážil. Může se lišit podle šarží, není to na váhu dělané. Něco přidá lak a barevný nátěr, pokud je. Ale to už jsem nevážil. Teď jsem našel na netu Solartex 85-95g/m2. |
Autor: | fokker1 [ stř 12.07.2017 17:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ansaldo SVA5 1:4,5 |
jyrry píše: Tak teď ještě slušný zvukový modul... že jo, Jirko? Jo, tu vrtuli bych alespoň zkusil nastříkat, takhle je děsně plastová a dělá protiklad tomu krásnýmu dřevu kolem. Už jsem ji nastříkal. A pak vyměnil za Fialu, těch 65A je na ten motor dost a docela se hřeje. I když prst na něm chvíli udržím. Samozřejmě se to dá hlídat plynem, ale pak to osolím a motor upeču. Výkonu je i tak dost a problémy ve vzduchu by být neměly. |
Autor: | LV [ stř 12.07.2017 18:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ansaldo SVA5 1:4,5 |
Michal, parada. ATen rotacak... Vidim, ze uz si pochopil aj ty ze rotacak je lepsi motor jak krovinak. A kedy dojdes koleckovat, stroje sa minaju |
Autor: | Amper [ stř 12.07.2017 18:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ansaldo SVA5 1:4,5 |
fokker1 píše: Samotná má asi 66g/m2, když jsem ji kdysi vážil. Může se lišit podle šarží, není to na váhu dělané. Něco přidá lak a barevný nátěr, pokud je. Ale to už jsem nevážil. Teď jsem našel na netu Solartex 85-95g/m2. Takze to bude cca stejne - tech 15g ten lak udela. Nepocitam nater, ten predpokladam stejny na obojem. Ok, tak ja zustanu u folie, prece jen to o nesmrdi a nechci aby me manzelka vynesla z baraku v zubech |
Autor: | fokker1 [ stř 12.07.2017 20:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ansaldo SVA5 1:4,5 |
Hlavní výhoda proti solartexu je prakticky zanedbatelná cena (asi 50Kč za metr) a šířka role, která je 1,5m. Já mám hloubku křídla většinou kolem 400mm, takže z té 620mm široké role Solartexu zbyde nepoužitelná nudle. Lakování je samozřejmě mínus, ale v dílně mi to nevadí. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |