Amper
|
Napsal: pon 26.06.2017 8:42 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
dost dobry
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
Buckeye-Blitz
|
Napsal: pon 26.06.2017 9:48 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 12.12.2009 Příspěvky: 542
|
HonzaS píše: Vypadá to super, ale není to trochu cihlička? Originál lítá dost krokem...?
Měl jsem tutéž obavu po zvážení modelu, ale ukázala se jako zbytečná. Na dvoučlánek Li-Po 1000 mAh létá model 12 minut s rezervou. Neskromně bych způsob letu přirovnal k "ploužení" vzduchem jak jeho předloha na videu. Po vypnutí motoru model klouže, což mi docela vyrazilo dech, neboť jsem očekával strmý sestup
_________________ Myšlenka,kterou nelze vyjádřit stručně, nezasluhuje, aby byla vůbec vyslovena.
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: pon 26.06.2017 11:01 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Tak to je super! Já mám Fokkera E3, při asi 64cm rozpětí mi přišlo, že lítá realisticky při 70 gramech. Tak mi to tvoje přišlo takový těžší Ať ti slouží k plný spokojenosti
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pon 26.06.2017 11:54 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
HonzaS píše: Tak to je super! Já mám Fokkera E3, při asi 64cm rozpětí mi přišlo, že lítá realisticky při 70 gramech. Tak mi to tvoje přišlo takový těžší Ať ti slouží k plný spokojenosti Tak E3 je jednoplošník, navíc máš menší rozpětí... Tak odhadem mi přijde, že popisovaný DVII bude mít zatížení jako tvůj E3 při 70g při hmotnosti někde u 200g, navíc s růstem velikosti se obvykle lepší i účinnost profilu, takže by možná porovnatelná hmotnost byla až někde u 250g, to už zas tak extrémní rozdíl proti zde popsanému modelu není.
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: pon 26.06.2017 12:08 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Hele on ten profil na malých rychlostech není proti desce o nic moc lepší... Dost jsme to v hale dřív řešili (než se lítalo úplně krokem). Já mám na fokkerovi tak 10g/dm^2
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
Buckeye-Blitz
|
Napsal: úte 27.06.2017 14:13 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 12.12.2009 Příspěvky: 542
|
Otázka pro bystré hlavy: Aerodynamická plocha mezi podvozkovými koly skutečného letadla se prý podílela spolu s křídly na celkovém vztlaku letadla. Je možné, aby se nějak (byť minimálně) podílela tato plocha v modelovém provedení na vzniku vztlaku (pakliže je tvarovaná do profilu)?
_________________ Myšlenka,kterou nelze vyjádřit stručně, nezasluhuje, aby byla vůbec vyslovena.
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: úte 27.06.2017 14:58 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
jakakoliv plocha vystavena proudeni vzduchu produkuje aerodynamicke "neco". To zda je to vztlak a odpor, jenom odpor nebo to dokonce produkuje vztlak opacny zalezi na tvaru a uhlu toho "kridla"
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
Steve
|
Napsal: úte 27.06.2017 17:15 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.4.2017 Příspěvky: 1030 Bydliště: Napajedla
|
Buckeye-Blitz píše: Otázka pro bystré hlavy: Aerodynamická plocha mezi podvozkovými koly skutečného letadla se prý podílela spolu s křídly na celkovém vztlaku letadla. Je možné, aby se nějak (byť minimálně) podílela tato plocha v modelovém provedení na vzniku vztlaku (pakliže je tvarovaná do profilu)? Jistě, proč ne? Primárně to byl aerodynamický kryt osy, tak proč jej nevyužít? Ale přínos asi nepoznáš, nicméně, stavím-li podle předlohy, pak tam být "musí"
|
|
Nahoru |
|
|
JardaRůžička
|
Napsal: stř 28.06.2017 6:05 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2716 Bydliště: Ústí nad Labem
|
Steve píše: márně to byl aerodynamický kryt osy, tak proč jej nevyužít? Pokud vím, tak Antony Fokker tenhle prvek zavedl s úmyslem, aby jeho vztlak zhruba unesl váhu podvozku.
|
|
Nahoru |
|
|
Bořík
|
Napsal: stř 28.06.2017 6:23 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 22.1.2016 Příspěvky: 758 Bydliště: Brno-Maloměřice
|
Na to, že je to z odpadu, je to velice čisté a 3/4 modelářů to ani zdaleka tak pěkně nepostaví i z kvalitní stavebnice. Jen ta váha je dost velká, do 275-300 g by se dalo dostat. Ale pokud jsi spokojený, tak není co řešit. Aspoň nemusíš čekat na bezvětří.
|
|
Nahoru |
|
|
Buckeye-Blitz
|
Napsal: stř 28.06.2017 9:38 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 12.12.2009 Příspěvky: 542
|
Bořík píše: Na to, že je to z odpadu, je to velice čisté a 3/4 modelářů to ani zdaleka tak pěkně nepostaví i z kvalitní stavebnice. Jen ta váha je dost velká, do 275-300 g by se dalo dostat. Ale pokud jsi spokojený, tak není co řešit. Aspoň nemusíš čekat na bezvětří. Přemýšlel jsem, kde se potenciálně dalo ušetřit na váze: - VOP a SOP, konstrukční, ne z plné balzy - použití jiného polystyrenu (fasádního) ten obalový je velmi jemně vypěněný a evidentně těžší - přilepení Modelspanu (možná šlo použít i nějaký jiný, lehčí papír, než je tenký Modelspan) zředěným Herkulesem - zde bylo použito čirého lihového laku (byť silně naředěného), neboť působením Herkulesu se potisk začal rozpíjet - jiné řešení vyztužení trupu balsou 1 mm od pilotního prostoru k přídi - balsa + lepidlo a gramy navíc přibyly - busta pilota z pěnového polystyrenu - v modelu je z plastu od firmy Williams Brothers, což nějaký ten gram navíc dá - táhla VOP a SOP z uhlíkových "drátů" místo tenkých ocelových strun více mne nenapadá
_________________ Myšlenka,kterou nelze vyjádřit stručně, nezasluhuje, aby byla vůbec vyslovena.
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: stř 28.06.2017 9:55 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
odriznout tvarove konce, vyriznout vnitrek kridla (nechat pouze "nosnik") tak aby pod potahem zustala slupka a pak prilepit konce zpet. nebo vnitrek kridla odvrtat trubkou
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: čtv 29.06.2017 17:36 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Já bych teda začal na rc vybavení... hádám že tam jsou desítky gramů navíc.
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|