Autor |
Zpráva |
kope
|
Napsal: čtv 05.04.2018 17:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2011 Příspěvky: 3156 Bydliště: Praha Letňany
|
BBmodel JE v našich luzích a hájích
_________________ Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
DAF
|
Napsal: čtv 05.04.2018 17:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Nevím proč, ale prostě jsem na něj z nějakého mně neznámého důvodu nenarazil . Do příští pětiletky se polepším . Máš oprášená nějaká křídla? Že bychom je případně mohli o víkendu jít provětrat. Taky něco opráším.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
kope
|
Napsal: čtv 05.04.2018 18:41 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2011 Příspěvky: 3156 Bydliště: Praha Letňany
|
Já bych šel, ale má foukat 15 m/s. Kdyby se to změnilo, tak se domluvíme.
_________________ Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: čtv 05.04.2018 19:04 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Hmmm, koukal jsem na windguru a nic moc. Tak snad to bude příští týden lepší. Jdu přemýšlet, kde vzít čas na SE5a, ten od Fary.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
Steve
|
Napsal: čtv 05.04.2018 23:54 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.4.2017 Příspěvky: 1030 Bydliště: Napajedla
|
|
Nahoru |
|
|
kope
|
Napsal: pát 06.04.2018 6:19 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2011 Příspěvky: 3156 Bydliště: Praha Letňany
|
To Steve: To vlákno na rcgroups je moje .
_________________ Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
|
|
Nahoru |
|
|
Steve
|
Napsal: pát 06.04.2018 19:29 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.4.2017 Příspěvky: 1030 Bydliště: Napajedla
|
|
Nahoru |
|
|
kope
|
Napsal: stř 11.04.2018 20:30 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2011 Příspěvky: 3156 Bydliště: Praha Letňany
|
Zkusil jsem zvážit to, co už mám hotové a myslím, že to není úplně špatně. V podstatě kompletní trup včetně potaženého centroplánu, serv, táhel váží 1286g, zatím nepotažené poloviny křídel včetně spojek váží 470g. Takže zatím jsem celkem na 1756g. Zbývá potáhnout křídla, přidat kolečka, serva a kabeláž do křídel a samozřejmě pohon. No to bych se snad na předpokládaných 3.2kg dostat měl.
_________________ Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
|
|
Nahoru |
|
|
kope
|
Napsal: pát 13.04.2018 21:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2011 Příspěvky: 3156 Bydliště: Praha Letňany
|
Pustil jsem se do potahování, mám centroplán a spodní křídla. No a když už jsem byl v tom, tak jsem rovnou udělal kamufláž a nalepil výsostné znaky (nechal jsem si je vytisknout na obtiskový papír. Příloha:
WP_20180413_22_24_20_Pro.jpg [ 67.3 KiB | Zobrazeno 3141 krát ]
Jinak musím říct, že miluju Solartex . Dělá se mi s ním perfektně. Tohle je třetí letadlo, které s ním potahuju (větroně jsem potahoval vždycky Oralightem nebo Solarfilmem kvůli váze) a jsem z něj nadšenější a nadšenější. Skvěle se nechá vytáhnout i přes složité tvary, nebojím se (jako u těch průhledných fólií), že mi při natahování rupne, nechá si líbit poměrně vysokou teplotu... Na Phonixe používám dva odstíny - Linen/plátno na spodní plochy a Antik na horní plochy (ten je trochu žlutější, ale to nevadí, protože se to schová pod flekatou kamufláží). S tím v odstínu plátna se dělá ještě o chloupek líp - připadá mi silnější a taky mám pocit, že se líp vytahuje třeba přes koncové oblouky. Phonix má na odtokovce vybroušené ubloučky, jako naznačení prohnuté drátěné odtokovky skutečného letadla. Bál jsem se, jak se to bude potahovat, ale se Solartexem naprosto v pohodě.
_________________ Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
|
|
Nahoru |
|
|
kope
|
Napsal: pát 13.04.2018 21:53 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2011 Příspěvky: 3156 Bydliště: Praha Letňany
|
kope píše: Tak jsem konečně přidáním nějakých drobností (výztuhy, olemování kabiny,...) dodělal trup. Když jsem to celé sestavil, tak mám o čem přemýšlet. Plánoval jsem mít baterku pod tou odendavací částí haubny, co je na ní maketa motoru. Je pod ní spousta místa, baterka by byla před těžištěm-prostě zdánlivě ideální místo. Ale díky bachratosti té haubny+to, že mezi maketou motoru a centroplánem je fakt málo místa + plánované propojení makety motoru s chladičem (=centroplánem) trubičkama (měl jsem představu, že trubičky budou pevně na motoru, budou trochu pružit a budou se zasouvat do otvoru v chladiči) vidím sundavání haubny při každé výměně baterky jako značně problematické. Nastrkat haubnu mezi kozlík centroplánu připomíná už teď trochu ježka v kleci-s těma trubičkama k maketě chladiče si to moc nedovedu představit . Tak moje obavy se potvrdily. Když jsem na kozlík namontoval centroplán, tak kozlík přišel o možnost roztáhnout se trochu do strany při nasazování haubny a tím pádem jí tam fakt rovnám jak ježka v kleci . Navíc kolem přední vzpěry povedu kabely od serv v horním křídle, ty budou procházet dírou v haubně a obávám se, že by bylo jen otázkou času, kdy při sundavání/nasazování haubny kvůli výměně baterky něco urvu. Takže dojde na plán B a budu přemýšlet, jak vkládat baterku zespoda. Asi bude svisle upevněná k motorové přepážce. Škoda, původně jsem jí plánoval mít naležato nad motorem, takže hodně před těžištěm. Takhle sice bude taky před těžištěm, ale u těhle WWI modelů, čím víc vepředu, tím líp. No snad nebudu muset vozit olovo...
_________________ Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
|
|
Nahoru |
|
|
kope
|
Napsal: pon 16.04.2018 17:44 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2011 Příspěvky: 3156 Bydliště: Praha Letňany
|
DAF píše: Míro, zatím tajíš jednu důležitou skutečnost, jakátam budou kolečka? Přecijen se tehdy používala vysokotlaká s tenkou obručí. Taková, resp přibližně taková, se běžně na trhu nevyskytují. A dát tam tlustá mechová by nebylo dost maketové. Už to máš nějak vyřešené? Pavle, takhle nějak vypadají ta kola od Williamsů. Dělal jsem úpravy na podvozku jiného letadla a měl jsem kola dole, tak mne napadlo, že je dám na Phonixe a nafotím ti to. Jen na Phonixu budou o cca palec větší a nebudou samozřejmě natřené na zelenou kamufláž, ale budou mít stejný "spirálkový" vzor, jako má zbytek letadla.
Přílohy: |
WP_20180416_18_26_15_Pro.jpg [ 72.36 KiB | Zobrazeno 3033 krát ]
|
WP_20180416_18_26_35_Pro.jpg [ 66.56 KiB | Zobrazeno 3033 krát ]
|
|
_________________ Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
|
|
Nahoru |
|
|
kope
|
Napsal: sob 05.05.2018 22:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2011 Příspěvky: 3156 Bydliště: Praha Letňany
|
Drobný pokrok... Přemýšlel jsem, jak vyřešit zajištění křídel. Nakonec jsem do žebra centroplánu zalepil pásek sklotextitu, který je svrtaný s "domečkem, který je přilepený na kořenových žebrech polovin křídla. V domečku je vlepená zapichovací matka a křídlo drží nylonový šroub: Příloha:
WP_20180505_23_20_31_Pro.jpg [ 50.82 KiB | Zobrazeno 2866 krát ]
No a taky jsem se "utrhl" a pustil jsem se do výroby kol. Ještě nikdy jsem to nedělal, tak jsem to chtěl zkusit. Kola budou z topolovky a balsy, potah solartex. Na obruč už mám objednanou z Gumexu gumovou "kulatinu" o průměru 18 mm. Při výrobě kol jsem nejprve z topolovky vyříznul 4x osmiúhelník (budoucí bočnice disků). Tyto polotovary jsem oboustrankou slepil a svrtal. Všechny 4 slepené díly jsem pak stáhl šroubem, ten uchytil do vrtačky a pomocí brusného špalku jsem doladil tvar. Výsledek jsou krásně kulaté disky. Ale musím přidat-dnes jsem slíbil v Suché, že Phonxe přivezu na Elektromaketářskou a ta bude už 16. června .
Přílohy: |
WP_20180504_15_58_16_Pro.jpg [ 87.26 KiB | Zobrazeno 2866 krát ]
|
WP_20180504_16_54_43_Pro.jpg [ 103.71 KiB | Zobrazeno 2866 krát ]
|
|
_________________ Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
|
|
Nahoru |
|
|
kope
|
Napsal: pon 07.05.2018 13:40 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2011 Příspěvky: 3156 Bydliště: Praha Letňany
|
Napadlo mne, že když nalepím paprsky jen tak natupo, že by to nemuselo držet kvůli malé styčné poše. Tak jsem vyřezal do disku otvory a na paprsky jsem udělal zámky. Příloha:
WP_20180507_12_55_41_Pro.jpg [ 111.4 KiB | Zobrazeno 2799 krát ]
Ale nadával jsem si - ta topolovka, kterou jsem před časem koupil u Pecky, je strašný shit. Když z toho člověk řeže nějaké malé dílky - a to ty paprsky jsou - tak má po zaříznutí tendenci rozpadat se na jednotlivé vrstvy. No nakonec se podařilo a slepené kolo před potažením a nalepením obruče vypadá takhle: Příloha:
WP_20180507_12_55_56_Pro.jpg [ 103.25 KiB | Zobrazeno 2799 krát ]
Příloha:
WP_20180507_12_56_11_Pro.jpg [ 83.34 KiB | Zobrazeno 2799 krát ]
V Gumexu jsem si dopoledne vyzvedl gumovou kulatinu, takže myslím, že dnes se mi povede kola dokončit. Obruč nalepím Chemoprenem a asi jí pro jistotu pojistím vteřinovým lepidlem na gumu.
_________________ Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
|
|
Nahoru |
|
|
kope
|
Napsal: pon 07.05.2018 23:52 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2011 Příspěvky: 3156 Bydliště: Praha Letňany
|
Kola jsou hotová. Disky jsem potáhl Solartexem Příloha:
WP_20180507_22_49_28_Pro.jpg [ 59.77 KiB | Zobrazeno 2738 krát ]
naměřil gumu a vteřinovým lepidlem s gumovým plnivem slepil pneumatiku... Příloha:
WP_20180507_23_47_46_Pro.jpg [ 87.91 KiB | Zobrazeno 2738 krát ]
Disk i pneumatiku jsem natřel Chemoprenem extrém, po odvětrání jsem natáhl pneumatiku na disk a pro jistotu na okrajích ještě zafixoval tím "gumovým" vteřiňákem. A tady je výsledek: Příloha:
WP_20180508_00_13_15_Pro.jpg [ 93.74 KiB | Zobrazeno 2738 krát ]
Zbývá ještě obrousit lepený spoj na pneumatice, ale to nechám až na nějakou rozumnou denní dobu. Jelikož jsem v mezičase do křídel vlepil lože serv a napájel prodloužení kabelů k servům, tak už mi zbývá v podstatě jen potah horních křídel a výroba mezikřídelních vzpěr (to bude asi poslední trochu zapeklitá práce). No a samozřejmě výběr a osazení elektromiotoru. A pak už jen sebrat odvahu k záletu
_________________ Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
|
|
Nahoru |
|
|
kope
|
Napsal: ned 13.05.2018 21:04 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2011 Příspěvky: 3156 Bydliště: Praha Letňany
|
Tak mám víceméně hotovo. O víkendu jsem potáhl horní křídla a vyrobil mezikřídelní vzpěry. Později sem dám fotky. Ještě natahat výplet a samozřejmě vymyslet pohon. Hmotnost bez pohonu ale včetně serv a přijímače mi vyšla 2300 g. To si myslím není špatný. Baterka bude asi nějaký větší čtyřčlánek možná pětičlánek (podle vybraného motoru) tj. cca 0,5 kg. Takže mi zbývá nějakých 400 g na motor a pořád se vejdu do letovky 3.2 kg, kterou měl originální model.
_________________ Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|