RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

Hansa Brandenburg stíhací prototyp K 184
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=120&t=79744
Stránka 2 z 3

Autor:  airco [ ned 11.03.2018 15:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hansa Brandenburg stíhací prototyp K 184

No tak jsem zase trochu pokročil. S ovládáním ještě bude dodělávání lanek a špagomatixů, ale asi tuším jak to má být.
Jen by mě zajímal názor odborníka na úhly náběhů, které jsem tak nějak vydedukoval.
Nevím, jestli bude možno mít bez mixů stabilní režim kluzu. Obávám se ,že K 184 bude dost háklivý na výškovku.
Ten motor nad těžištěm mi dělá starosti. Nejspíše tam budou nějaké vektory a práce na páce. Nevím ale co tam dosadit.

Přílohy:
Poznámka: Cvičné poskládání
SDC13641.JPG
SDC13641.JPG
[ 100.26 KiB | Zobrazeno 4345 krát ]

K184 náběhy002.jpg
K184 náběhy002.jpg
[ 40.91 KiB | Zobrazeno 4345 krát ]


Autor:  Curtiss [ čtv 15.03.2018 11:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hansa Brandenburg stíhací prototyp K 184

SZ. :wink:

Autor:  modreflek [ čtv 15.03.2018 12:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hansa Brandenburg stíhací prototyp K 184

Výškovku v nule, spodní křídlo +2st., horní +1st.
To co navrhuješ , má moc velký úhel seřízení. Bude to moc citlivé na změny rychlosti.
Kdysi měl kamarád postavený podobný stroj, ale tříplošník.
Létal velmi dobře. Nevím ale, jestli si bude pamatovat seřízení.

Autor:  RCModely [ pát 16.03.2018 10:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hansa Brandenburg stíhací prototyp K 184

[quote="modreflek"]Výškovku v nule, spodní křídlo +2st., horní +1st.

Já zastávám a dodržuji celý život u víceplošníků opačné seřízení. Doporučuji zvlášť u hydroplánu spodní křídlo 0 - 0,5 vrchní 1 - 1,5 stupňů +

Autor:  rc pilot jan [ pát 16.03.2018 12:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hansa Brandenburg stíhací prototyp K 184

Já zastávám a dodržuji celý život u víceplošníků opačné seřízení. Doporučuji zvlášť u hydroplánu spodní křídlo 0 - 0,5 vrchní 1 - 1,5 stupňů +[/quote]

Tem motor -3 st. na gondole to bude dobré pri štarte z vody?

Autor:  modreflek [ pát 16.03.2018 12:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hansa Brandenburg stíhací prototyp K 184

Letové ukázky dvouplochů s mnou používaným seřízením.

https://www.youtube.com/watch?v=1SPeeAsihA4

https://www.youtube.com/watch?v=gU7RSPVcoB4

https://www.youtube.com/watch?v=xIu47DWybrc

Autor:  Steve [ pát 16.03.2018 21:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hansa Brandenburg stíhací prototyp K 184

RCModely píše:
Já zastávám a dodržuji celý život u víceplošníků opačné seřízení. Doporučuji zvlášť u hydroplánu spodní křídlo 0 - 0,5 vrchní 1 - 1,5 stupňů +


Venco, to platí u velkých, jak už se to probíralo nejen tady ;-)
Je to zvláštní, ale u malých je to opačně - vyzkoušeno mnohokrát....
Mimochodem - když jsi stavěl pidi Curtisse, nastavil jsi to jak?
Probírali jsme to po telefonu hned zkraje, když jsi s ním začínal (velikost a pod.), ale potom už jsem se nezeptal. A to jsem ho okukoval i na Zeleném pruhu. ;-)

No a motor potlačit - nevím, v této konfiguraci to nemá vliv, spousta lidí zkoušela různé nastavení, ale pokud si dobře vzpomínám, tak jednoznačné doporučení z toho nevyplynulo.

to Curtiss: Ty to máš jak?

Autor:  Curtiss [ sob 17.03.2018 12:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hansa Brandenburg stíhací prototyp K 184

Steve píše:
to Curtiss: Ty to máš jak?

Už jsem mu to psal do SZ. Spodní křídlo +2 - 2,5°, horní křídlo 1-1,5°, VOP 0° a motor taky 0°. Vektor tahu motoru směřuje do těžiště a není znatelný rozdíl mezi motorovým letem a kluzem. Taky používám na dvouplochách seřízení s větším úhlem nastavení na spodním křídle a vždy bez nejmenších problémů :wink:

Autor:  airco [ sob 17.03.2018 13:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hansa Brandenburg stíhací prototyp K 184

K negativu motoru: Je to zajímavé, ale tohle nastavení motoru se mi jako jediné empiricky osvědčilo. Jinak se po přidání ,,plynu" model chová jako těžký na čumák. Motor v tlačném provedení jej ,,potlačí" dost krutě, že se s tím dá jen něžně praštit. Náběh horního křídla asi zmenším nedělám tohle moc rád , z ,,volňásků" to mám osvědčené, ale jinak to asi nepůjde. Nic jsem nepřipevnil na pevno, takže je ještě šance.

Autor:  airco [ sob 17.03.2018 14:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hansa Brandenburg stíhací prototyp K 184

Curtiss píše:
Už jsem mu to psal do SZ. Spodní křídlo +2 - 2,5°, horní křídlo 1-1,5°, VOP 0° a motor taky 0°. Vektor tahu motoru směřuje do těžiště a není znatelný rozdíl mezi motorovým letem a kluzem. Taky používám na dvouplochách seřízení s větším úhlem nastavení na spodním křídle a vždy bez nejmenších problémů :wink:


Díky, jsi asi jediný, kdo měl stejné uspořádání, tak se budu řídit Tvou zkušeností. Jen pro začátek dám motoru malý negativ,ano to nevadí. Ale děkuji všem za názory, doufám, že se bude čím pochlubit....

Autor:  Curtiss [ sob 17.03.2018 17:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hansa Brandenburg stíhací prototyp K 184

Budu se těšit na výsledek, zatím to vypadá hodně dobře :D

Autor:  airco [ ned 18.03.2018 11:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hansa Brandenburg stíhací prototyp K 184

No, sice s těmi půl stupni to bude boj, zvláště na koncích nesamonosných křídel. Na zalétání počkám na vysokou trávu a dost zatížím čenich. ...a děj se vůle Páně. :D

Přílohy:
K184 náběhyOpraveno003.jpg
K184 náběhyOpraveno003.jpg
[ 41.05 KiB | Zobrazeno 3717 krát ]


Autor:  RCModely [ ned 18.03.2018 18:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hansa Brandenburg stíhací prototyp K 184

Steve píše:

Venco, to platí u velkých, jak už se to probíralo nejen tady ;-)
Je to zvláštní, ale u malých je to opačně - vyzkoušeno mnohokrát....
Mimochodem - když jsi stavěl pidi Curtisse, nastavil jsi to jak?
Probírali jsme to po telefonu hned zkraje, když jsi s ním začínal (velikost a pod.), ale potom už jsem se nezeptal. A to jsem ho okukoval i na Zeleném pruhu. ;-)

No a motor potlačit - nevím, v této konfiguraci to nemá vliv, spousta lidí zkoušela různé nastavení, ale pokud si dobře vzpomínám, tak jednoznačné doporučení z toho nevyplynulo.

to Curtiss: Ty to máš jak?


Curtise mám přesně podle mých zvyklostí na horním větší úhel náběhu na spodním menší, dělal jsem to tak i u gumáků a CO2
Ten motor určitě potlačit aspoň o 2 stupně, kdyby byl tažný tak natáhnout.

Autor:  RCModely [ ned 18.03.2018 18:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hansa Brandenburg stíhací prototyp K 184

Curtiss píše:
Už jsem mu to psal do SZ. Spodní křídlo +2 - 2,5°, horní křídlo 1-1,5°, VOP 0° a motor taky 0°. Vektor tahu motoru směřuje do těžiště a není znatelný rozdíl mezi motorovým letem a kluzem. Taky používám na dvouplochách seřízení s větším úhlem nastavení na spodním křídle a vždy bez nejmenších problémů :wink:


Curtis s tvým nastavením neodstartuje z vody, máš potlačený motor.

Autor:  RCModely [ ned 18.03.2018 18:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hansa Brandenburg stíhací prototyp K 184

Curtiss píše:
Už jsem mu to psal do SZ. Spodní křídlo +2 - 2,5°, horní křídlo 1-1,5°, VOP 0° a motor taky 0°. Vektor tahu motoru směřuje do těžiště a není znatelný rozdíl mezi motorovým letem a kluzem. Taky používám na dvouplochách seřízení s větším úhlem nastavení na spodním křídle a vždy bez nejmenších problémů :wink:


Curtis, postavený podle tvého plánku neodstartuje z vody, díky potlačeným motorům se čumák boří do vody.

Stránka 2 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/