Switch to full style
Vše co je maketou, polomaketou ale i nějakou 1/4maketou skutečného stroje.
Odeslat odpověď

Re: Spitfire Mk XVI 1/4 rozpětí 2820mm

úte 19.01.2016 16:13

Zkouška uchycení motoru, abych mohl řešit výfuky a přední část. Už se pomalu rýsuje a nabývá na velikosti:).
P1110272.JPG

P1110273.JPG

Re: Spitfire Mk XVI 1/4 rozpětí 2820mm

úte 19.01.2016 21:21

vlada7 píše:Zkouška uchycení motoru, abych mohl řešit výfuky a přední část. Už se pomalu rýsuje a nabývá na velikosti:).
P1110272.JPG

P1110273.JPG


Nooo,pěkně ti to roste! Máš to moc pěkné, taková čistá práce.

Re: Spitfire Mk XVI 1/4 rozpětí 2820mm

úte 19.01.2016 23:40

Mas to moc pekny..
A ten krasnej drzak motoru. A funguje.. :-D :-D

Re: Spitfire Mk XVI 1/4 rozpětí 2820mm

stř 20.01.2016 7:59

Jj, povedl se ti:). Už nejsem v kolizi s distančním sloupkem a jehlami karburátoru a jsem těžký na předek:).

Re: Spitfire Mk XVI 1/4 rozpětí 2820mm

stř 20.01.2016 8:03

vlada7 píše:..... a jsem těžký na předek:).

to brzy přejde... :-D

Re: Spitfire Mk XVI 1/4 rozpětí 2820mm

čtv 28.01.2016 21:12

Zalepeny nosníky pod podlahu nádrže a desky serv. Hotovy odpružené polotovary nohou z duralu (EN AW7075). Osazení
a detaily (nůžky, uchycení krytů apod. budou dodělány).
P1110294.JPG

P1110293.JPG

P1110295.JPG

P1110296.JPG

Re: Spitfire Mk XVI 1/4 rozpětí 2820mm

pon 15.02.2016 19:42

Tak jsem si vyrobil prototyp zatahovacího podvozku, abych vyzkoušel princip. Chodí výborně,
jen jsem si omylem udělal 4 stejné bočnice, takže to musím předělat, ale vyzkoušel jsem princip a je to super. Je použito s rezervou síly digitální
13kg servo přeprogramované na výchylku 180°. V krajních polohách je podvozek mechanicky blokovaný, aby
bylo servo v klidu a nebylo nijak namáháno. Jde tak krásně nastavit rychlost otevírání. Až to předělám, vložím sem nějak video.
P1110311.JPG

P1110323.JPG

P1110334.JPG

P1110338.JPG

Re: Spitfire Mk XVI 1/4 rozpětí 2820mm

pon 15.02.2016 21:52

Já jsem řešil stejný podvozek pro svého "Géčkového" mezka. Jako pohon mam malý motor s planetovou převodovkou s převodem 1:100, na 6V se to hýbe svižně a síla je neskutečná. V případě zaseknutí se podvozek při sednutí zavře bez poškození. červík hlídá kroutící moment a v případě rázu se vysune. jako elektronika je arduino UNO zapojená do přijímače.

Kdyby jsi chtěl informace, jsou k dispozici.

Toho serva bych se bál, je to přece jen velká páka a v určité poloze + přetížení ...... může servo doslova shořet.

Honza
Přílohy
podvozek.jpg

Re: Spitfire Mk XVI 1/4 rozpětí 2820mm

úte 16.02.2016 8:12

pidrman píše:Já jsem řešil stejný podvozek pro svého "Géčkového" mezka. Jako pohon mam malý motor s planetovou převodovkou s převodem 1:100, na 6V se to hýbe svižně a síla je neskutečná. V případě zaseknutí se podvozek při sednutí zavře bez poškození. červík hlídá kroutící moment a v případě rázu se vysune. jako elektronika je arduino UNO zapojená do přijímače.

Kdyby jsi chtěl informace, jsou k dispozici.

Toho serva bych se bál, je to přece jen velká páka a v určité poloze + přetížení ...... může servo doslova shořet.

Honza


Chtěl jsem také použít motor s převodovkou, ale zalekl jsem se řízení, elektronikou moc nevládnu a do koncových spínačů
jsem nechtěl z důvodu spolehlivosti. Podle výpočtu a zkoušek mi stačí servo o síle necelých 5kg, ale použil jsem 13kg. Docela bych to probral osobně, nebo získal nějaké podrobnější informace. Bočnice budu dělat nové, tak to není problém upravit a vyfrézovat nové. U serva jde nastavit přetížení, ale má to samozřejmě i své problémy. Jako třeba otevření/zavření na zemi, tam bych servo určitě přetížil. Softwarově jde přetížení nastavit, ale nevím, jak se přetížené servo chová. V letu je to v pohodě. Já mám podvozek v otevřené poloze mechanicky blokovaný přes táhlo (viz.obr) a druhou polohu úvratí serva, kdy je ještě páka (spíše kulový čep táhla) opřen o destičku, aby nedošlo k vyvracení páky serva. Dříve jsem si dělal pneumatické podvozky, ale elektrika se mi líbí víc. Tento podvozek je výrobně i funkčně hodně jednoduchý. Kupovaná řešení jsou nesmyslně předražena.
Motor s planetovou převodovkou má své výhody, takže se tomu rozhodně nebráním, naopak.
Podvozek.JPG

Re: Spitfire Mk XVI 1/4 rozpětí 2820mm

úte 16.02.2016 10:20

Ahoj, Skvelá stavba aj návrh. Je to krásny stroj... Síce keď som zbadal to nové odľahčenie som myslel že zinfarktujem :), ale zase na druhú stranu, vzhľadom na pevný poťah, nie je asi veľmi čo riešiť...

Inak k tým podvozkom, ja zatiaľ používam mechaniky E-flight. Sú skvelé ale znesú len do nejakých 6,1 či 6,2 kg... Nie je to málo ale na moju veľkú Bonanzu čo mám v krabici to už nestačí. Mám doma aj nejaký ten domáci pokus ale to moc nevyšlo... Takže ak by ste sa vedeli podeliť zo skúsenosťami ohľadne podvozkovej mechaniky z motorom a planétovou prevodovkou, som jedno ucho. Myslím že asi každý tu...:)

Ferino

Re: Spitfire Mk XVI 1/4 rozpětí 2820mm

sob 12.03.2016 11:15

Pár fotek ze stavby pohyblivé části směrovky. Potah bude Ceconite. výška je cca 45cm.
P1110376.JPG

P1110362.JPG

P1110369.JPG

P1110388.JPG

Re: Spitfire Mk XVI 1/4 rozpětí 2820mm

ned 13.03.2016 23:15

Ahoj

Vypadá to fakt dobře, ale bacha na váhu, aby jsi pak nedával do čenichu hromadu olova.

Honza

Re: Spitfire Mk XVI 1/4 rozpětí 2820mm

pon 14.03.2016 8:52

Jj, to je jasný, váhu řeším od začátku. Všechno převažuji a počítám, takže uvidíme. Oproti předloze a ze zkušenosti
s 2m spitem jsem přední část lehce protáhl a upravil polohu podvozku. Komplet vybavení trupu je proto v přední části.
tak uvidíme. Jinak směrovka takto bez potahu váží 48g. Až dojde poštou ceconite, potáhnu a pak uvedu finální váhy dílů
včetně částí výškovky. Tu dodělávám.

Re: Spitfire Mk XVI 1/4 rozpětí 2820mm

úte 22.03.2016 21:13

Včera jsem vyřezal díly přední pevné části trupu, dnes přilepil, protože už potřebuji dodělat celkový potah trupu
a vyřešit výfuky (maketové nebo klasika vývod dolů...?).
Když budou maketově funkční , tak mezi válcem motoru a motorovou přepážkou je prostor pro expanzní část a pak už jen vyjet nahoru do potrubí na boky. Bez expanzní části výfuk nechci, to by znělo hrozně.
Všechny díly přední části trupu jsou dělány na vyosení motoru. Včetně motorové přepážky.
Horní a spodní část budou odnímatelné. Jen zvažuji provedení, jestli konstrukční, nebo laminát.
Byl bych rád za nějaký názor, zkušenost ohledně výfuku. Já měl vždycky variantu výfuk dolu.
P1110397.JPG

P1110400.JPG

P1110401.JPG

Re: Spitfire Mk XVI 1/4 rozpětí 2820mm

čtv 24.03.2016 11:38

Ahoj,
máš to suprové. Já jsem na mém 2m spittfirovi chtěl dělat maketové výfuky, ale zatím není tolik času a stále podvozek není 100%, tak to nechám být. Osobně bych maketové výfuky udělal, ale samozřejmě vyvedení z tlumiče a bude to luxus. A laminát je laminát.


Michal
Odeslat odpověď