Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 494 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 18.09.2016 17:53 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 7.2.2010
Příspěvky: 417
já čerpán z těchto zdrojů... publikace Modelmania 4 Artur Juszczak.... zatím jsem u křídla takže není co řešit s trupem. Budu se snažit to vylepšit.


Přílohy:
16.jpg
16.jpg [ 126.76 KiB | Zobrazeno 1033 krát ]
Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: ned 18.09.2016 18:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 5538
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Doufám, že z toho bude nakonec nejslavnější "českej" Hurricane Mk IIc, Kutův JX-E. :) Jako naše jedinný čtyřnásobný eso by si to zasloužil.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 18.09.2016 19:36 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 7.2.2010
Příspěvky: 417
tak mám křídlo 95% hotovo pořád si říkám kde uberu a zatím nic....
jinak s kamu to zatím není jisté , ano je to varianta Czech fighter ace Flt Lt Karel Kuttelwascher..... ale také jsem koukal po něčem netradičním ruském ....
uvidíme..


Přílohy:
AutoSave_Finál Hurricane XXL 2016_2.jpg
AutoSave_Finál Hurricane XXL 2016_2.jpg [ 50.19 KiB | Zobrazeno 971 krát ]
AutoSave_Finál Hurricane XXL 2016_1.jpg
AutoSave_Finál Hurricane XXL 2016_1.jpg [ 50.03 KiB | Zobrazeno 971 krát ]
AutoSave_Finál Hurricane XXL 2016_3.jpg
AutoSave_Finál Hurricane XXL 2016_3.jpg [ 52.13 KiB | Zobrazeno 952 krát ]
Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 19.09.2016 7:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.6.2005
Příspěvky: 611
Bydliště: Broumov/Praha
Nemůžu si odpustit poznámku...

První, co mě praštilo do očí, je ten mohutný nosník konců křídel, který nemá návaznost na centroplán. Je sice pravda, že působiště vztlaku a proto i nosníky se většinou nalézají v cca 1/3 hloubky. Ale to je v případě jednonosníkového křídla. Pokud není, a z obrázku se mi to nezdá, zajištěn přenos síly z toho nosníku do centroplánu (přes kořenové žebro je to málo a kvůli podvozku to jde špatně), vykašlal bych se na něj. Nechal bych tam maximálně podélníky, ale tu masivní stojinu bych vyhodil a naopak zesílil nosník u spojovací trubky a za náběžnou hranou.

Jako originál :wink:
http://migrate.legendsintheirowntime.co ... away_W.png


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 19.09.2016 8:07 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 7.2.2010
Příspěvky: 417
díky za názor! u trubky k zesílení dojde není tam ještě "zaintegrovaná" čekám na dodavatele až přijde a naměřím to přesně. Ty trubky a jejich "přechod" do křídla zesílím - uvidím podle skutečného rozměru trubek a jak to vyjde. Ohledně podélníků ... pouze podélníky jsem využil u prvního modelu a fungovalo to, zde mám pocit že je třeba přidat, je fakt že kdybych vytvořil "stojny" kolem trubek a provázal na podélníky, asi by to bylo efektivnější. Zamyslím se nad tím odpoledne u kafe .)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 19.09.2016 8:49 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 28.4.2005
Příspěvky: 261
Bydliště: Žatec
Jestli do toho taky můžu trošku zasáhnout, tak bych zvolil klasické uspořádání.
Trubka namáhání ustojí, ale slabé místo jsou žebra ( tam může dojít k destrukci a vyškubnutí trubky )
Já jsem vždy volil leteckou překližku v místě koncových bodech usazení. Viz obrázek ( značeno červeně, nosníky žlutě a trubka modře ) v centroplánu.
Nezapomeň, že tam budeš mít na špalkách upevněný podvozek = zesílení žeber tam stejně bude a u tak velkého modelu tloušťka 10 mm není od věci, tak pak udrží vše ( v těchto žebrech bych byl s odlehčovacími otvory opatrný )
a to samé v křídle, ale tam bych dal už jen 6 mm.

Žebra mezi bych dal už klidně 6 mm topolo.

Trubka když je pevně usazena tak může být klidně na 30 mm v centroplánu, ale musí se o něco pevného opírat.

U skutečného letadla křídlo drží jen dva čepy 10 mm. Podobné to má i Blaník, tam je dokonce jen jeden čep. ( to jen pro názornost ) http://www.aircraftdc.de/images/produkt ... mation.gif

Honza


Přílohy:
1.jpg
1.jpg [ 38.24 KiB | Zobrazeno 824 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 19.09.2016 13:51 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 952
Bydliště: Chocerady
To co si dovolím napsat ber jen jako názor.
Podle mě je to křídlo s centroplánem od základu špatně.
Celá konstrukce postrádá jakoukoliv diagonální výztuhu.
Spojka z trubky je umístěna úplně nesmyslně. Měla by být v místě kde bude ukotvený podvozek. A zcela upřímně. U takového letadla bych nepoužíval jako spojku trubku ale udělal bych klasické kování. Je tam velká úspora hmotnosti.
Základní chyba je že v centroplánu není jediný pořádný nosník. Na nosník by se měly uchycovat osamělé síly(podvozek, kování atd)
Krut křídla následně by měla držet torzní skříň.
Uložení podvozku jen do žeber je taky nedostatečné.

Při hmotnosti letounu cca 35kg může být reálně zatížení křídla při letu okolo 200kg.
a zkouška by zhruba měla vypada tak že se na křídlo ve středu podloží a rozloží se zatížení po rozpětí.
Viz odkaz.
http://www.havelaircraft.cz/clanek-Zatezova-zkouska-Ta-152

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 19.09.2016 15:31 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 7.2.2010
Příspěvky: 417
uff.. .) jsem rád za názor jinak bych to sem nepsal ne ? .)

no pokud vezmu, že mnohem slabší konstrukce fungovala u 3,5m které mělo pár startů, křídla a centroplán včetně trupu tu mám takže mohu udělat pokus ... letadlo přežilo několik krkolomných přistání , dokonce jsem se s ním odvážil .) udělat i hvězdu a vše letadlo až na antenu vydrželo, tak bych řekl že při zvětšení na 4m nebude třeba až takových změn. V letu to letadlo vydrželo dost - nezkoušel jsem plnou akrobačku, ale věřím že to bude v pohodě a kopáky dělat nebudu. 3,5metrovka v silném větru při mé pilotáži ztratila rychlost na přistání a z 80cm buchla kolmo na zem (40kg váhy) - podvozky projeli centroplánem - letadlo mělo velmi slabé lože které je ted trochu jinak. lze to samozřejmě namalovat různě , ale chci se držet vyzkoušeného a přidat pouze tam kde se při testech ukázalo že je třeba změn.

něco si vezmu k srdci a něco ponechám jak je.

a že nekecám : viewtopic.php?f=120&t=71585&start=360#p1283780


Naposledy upravil shevrey dne pon 19.09.2016 15:42, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 19.09.2016 15:32 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 7.2.2010
Příspěvky: 417
pidrman píše:
Jestli do toho taky můžu trošku zasáhnout, tak bych zvolil klasické uspořádání.
Trubka namáhání ustojí, ale slabé místo jsou žebra ( tam může dojít k destrukci a vyškubnutí trubky )
Já jsem vždy volil leteckou překližku v místě koncových bodech usazení. Viz obrázek ( značeno červeně, nosníky žlutě a trubka modře ) v centroplánu.
Nezapomeň, že tam budeš mít na špalkách upevněný podvozek = zesílení žeber tam stejně bude a u tak velkého modelu tloušťka 10 mm není od věci, tak pak udrží vše ( v těchto žebrech bych byl s odlehčovacími otvory opatrný )
a to samé v křídle, ale tam bych dal už jen 6 mm.

Žebra mezi bych dal už klidně 6 mm topolo.

Trubka když je pevně usazena tak může být klidně na 30 mm v centroplánu, ale musí se o něco pevného opírat.

U skutečného letadla křídlo drží jen dva čepy 10 mm. Podobné to má i Blaník, tam je dokonce jen jeden čep. ( to jen pro názornost ) http://www.aircraftdc.de/images/produkt ... mation.gif

Honza



díky, toto částečně zapracuji


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 19.09.2016 19:58 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 7.2.2010
Příspěvky: 417
tak co takto trubka sla vpřed o 14cm , součástí stojny , ještě to není domalované ale takto nějak + vystužení 20mm pouzder na krajích, mě se to i více takto líbí...


Přílohy:
AutoSave_Finál Hurricane XXL 2016_1.jpg
AutoSave_Finál Hurricane XXL 2016_1.jpg [ 27.41 KiB | Zobrazeno 646 krát ]
AutoSave_Finál Hurricane XXL 2016_2.jpg
AutoSave_Finál Hurricane XXL 2016_2.jpg [ 52.05 KiB | Zobrazeno 646 krát ]
Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 20.09.2016 16:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.3.2005
Příspěvky: 745
Bydliště: Vinohradská 48 Praha 2 ČR
shevrey píše:
tak co takto trubka sla vpřed o 14cm , součástí stojny , ještě to není domalované ale takto nějak + vystužení 20mm pouzder na krajích, mě se to i více takto líbí...


No konečně, v centroplánu a uchu zkrať trubku na 3 žebra a hlavní nosník i s trubkou přelaminuj a zbav se pomocných nosníků na uchu před a za hlavním nosníkem. Místo frézované náběžky lipový nosník 3x8 od 4 žebra na uchu větší rozteč mezi žebry a balzy. Okrajový oblouk z extruďáku. Deko k deku a pomalu se vejdeš do 20kg;-)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 20.09.2016 17:52 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 15.11.2007
Příspěvky: 10
Spousta věcí tu byla již řečena každý má na to svůj názor. Vzhledem k výřezu pro podvozek a nutnosti přerušení bych spíše zrušil "hlavní nosník" a jak tu již bylo řečeno držel se http://migrate.legendsintheirowntime.co ... away_W.png a křídlo udělal jako dvounosníkovou konstrukci. Ale co hlavně nosník má mít "tenkou stojinu" a pásnice viz http://www.slavetind.cz/stavba/konstruk ... ikova.aspx http://www.slavetind.cz/stavba/konstruk ... sniku.aspx
potom je jednoduchý ho nadimenzovat- pásnice přenáší ohybový moment stojina posouvající sílu a částečně bere i zatížení od krutu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 21.09.2016 9:19 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2008
Příspěvky: 987
Bydliště: Vysoké Mýto
Taky otázka, jestli snaha co nejvíc využít frézování je správná cesta k pevnému a lehkému křídlu. Jak by třeba žebra, slepená z lišt, takovýmu křídlu slušela. Nebo místo trubky kování. To by byla chuťovka.

_________________
http://hynekmyto.rajce.idnes.cz/
fotoalba.centrum.cz/unewest.php?nick=hynek.myto


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 21.09.2016 9:49 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.3.2005
Příspěvky: 745
Bydliště: Vinohradská 48 Praha 2 ČR
Bomber píše:
Taky otázka, jestli snaha co nejvíc využít frézování je správná cesta k pevnému a lehkému křídlu. Jak by třeba žebra, slepená z lišt, takovýmu křídlu slušela. Nebo místo trubky kování. To by byla chuťovka.


Ty žebra jsem si netroufal navrhnout, jelikož je křídlo koncipované n afrézu. Kování je složité kvůli krycí mu ,,plechu" který překrývá mezeru mezi křídly a musí se složitě připevnit až po složení křídla.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 21.09.2016 9:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.3.2005
Příspěvky: 745
Bydliště: Vinohradská 48 Praha 2 ČR
akademikrichard píše:
Spousta věcí tu byla již řečena každý má na to svůj názor. Vzhledem k výřezu pro podvozek a nutnosti přerušení bych spíše zrušil "hlavní nosník" a jak tu již bylo řečeno držel se http://migrate.legendsintheirowntime.co ... away_W.png a křídlo udělal jako dvounosníkovou konstrukci. Ale co hlavně nosník má mít "tenkou stojinu" a pásnice viz http://www.slavetind.cz/stavba/konstruk ... ikova.aspx http://www.slavetind.cz/stavba/konstruk ... sniku.aspx
potom je jednoduchý ho nadimenzovat- pásnice přenáší ohybový moment stojina posouvající sílu a částečně bere i zatížení od krutu.


Centroplán bych klidně nechal dvounosníkový, trochu bych ubral za druhým nosníkem. "ucho" jak jsem popisoval, je fakt, že by stojina měla být protažena aspoň do půlky křidélek a končit pozvolně. Ty odkazy jsou supr, každý modelář, který se chce pustit do vlastní stavby by si měl aspoň prohlédnout obrázky;-)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 494 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz