janva9
|
Napsal: stř 21.09.2016 17:30 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.8.2009 Příspěvky: 1205 Bydliště: západočesko Obrázky: 38
|
RCModely píše: ............................ Ty žebra jsem si netroufal navrhnout, jelikož je křídlo koncipované n afrézu. Kování je složité kvůli krycí mu ,,plechu" který překrývá mezeru mezi křídly a musí se složitě připevnit až po složení křídla. Ten přechoďák by se dělat nemusel, pokud by se křídlo částečně zasunulo do trupu. Dvounosníková konstrukce, dva+dva čepy dlouhé na výšku nosníku a zašroubované zespodu. Matice integrovaná do horního kování.
_________________ Ground Penetration Tester
|
|
Nahoru |
|
|
rodzr
|
Napsal: stř 21.09.2016 18:50 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 12.3.2009 Příspěvky: 439
|
Bomber píše: Taky otázka, jestli snaha co nejvíc využít frézování je správná cesta k pevnému a lehkému křídlu. Jak by třeba žebra, slepená z lišt, takovýmu křídlu slušela. Nebo místo trubky kování. To by byla chuťovka. ...už dlouhou dobu sleduji neskutečné nasazení při stavbě nádherných modelů. Mnohdy však nechápavě kroutím hlavou, obzvlášť nad některými konstrukčními detaily. Sám stavím modely taky podle " monografie A4 ", ale vždy se snažím maximálně " pomoci si " dle konstrukce velkého vzoru. Chápu, že času není nazbyt a když sleduji termíny, za kterou kolega vychrlí plán, ba i vyfrézované díly, nechápu, na druhou stranu je naprosto jasné, že jenom frézovaná konstrukce nemůže být ani nejlehčí, ani nejpevnější - je však rozhodně nejrychlejší - počítá však někdo s časem " projektování "? Aby nebyla mýlka, fandím všem novým technologiím a rád si je zkouším, abych věděl... Takže zpět k žebrům - na obrázku je křídlo modelu o shodném rozpětí - 3,5 m. Žebra mi trochu trvaly, ale vážily pár gramů a o to jsem mohl posílit nosníky, kování a tak. A to jsem neměl k dispozici frézu, to bych si pak šablony na jednotlivá žebra připravil frézováním... A teď to srovnání - model o rozpětí 3,5 m na motor 160 ccm mi vážil před nutnou úpravou na 20- pouhých 22 kg ( a to vím, kde jsem to po.ral ( bočnice trupu jsem si pro úsporu času udělal z překližky )...Ano, není to stíhačka, ale pevný model o který se nemusím bát a díky smíšené konstrukci je i lehký. Ale stavěl jsem ho cca rok...
Přílohy: |
Snímek 259 m.jpg [ 177.17 KiB | Zobrazeno 2058 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
akademikrichard
|
Napsal: čtv 22.09.2016 17:54 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 15.11.2007 Příspěvky: 22
|
Inu každý svého štěstí strůjcem...
|
|
Nahoru |
|
|
modreflek
|
Napsal: čtv 22.09.2016 20:16 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 13.12.2012 Příspěvky: 102
|
Shevrey, palec nahoru! Tak na ně, teoretiky...
|
|
Nahoru |
|
|
akademikrichard
|
Napsal: čtv 22.09.2016 20:40 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 15.11.2007 Příspěvky: 22
|
Nijak nezpochybňuju, že je to vaše věc, vaše rozhodnutí, váš čas strávený při stavbě a vaše finanční prostředky opakuji každý svého štěstí strůjce a speciálně pro modreflek Seznámit se s teorií a pochopit ji není od věci . Zvlášť když chci poslat do vzduchu model o hmotnosti nad 20 kg. viz např. https://www.youtube.com/watch?v=8yf_QTbDeWMhttps://youtu.be/Gec6yi1Tm8g
|
|
Nahoru |
|
|
modreflek
|
Napsal: pát 23.09.2016 5:56 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 13.12.2012 Příspěvky: 102
|
To zní skoro jako výhružka, ó Veliký... Rotný Maňas náš vzor!
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: pát 23.09.2016 9:35 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10764 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Myslím, že takovéhle hlášky nejsou nutné. A rozhodně nejsou k tématu.
Za mě je přínosem ukázka stavby i ukázka asi optimální konstrukce. Někdy to ale není žádoucí použít. Někdy je extrémní problém najít sílu na kterou příslušnou část dimenzovat. Spočítat nosník křídla je vlastně docela snadné, ale co jiná namáhání? Jak spočítat nosník VOP nebo dokonce SOP? Dle mě se používá cit a to vede na hodně předimenzované ( = těžké) díly.
A ohledně těch ukázek. Nejde nadimenzovat model na to, aby vydržel havárii. Stačí, když zvládne běžné létání.
|
|
Nahoru |
|
|
petrcorrado
|
Napsal: pát 23.09.2016 10:42 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 20.9.2007 Příspěvky: 781 Bydliště: Praha 6 Suchdol
|
jj, přesně tak. Tak snad ukáže akademikrichard nějakou svojí vlastní konkrétní konstrukci, jako třeba udělal rodzr. Lepší jednou vidět, než tisíckrát slyšet.
_________________ therccustomjets.cz customwings.cz
|
|
Nahoru |
|
|
RCModely
|
Napsal: pát 23.09.2016 12:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 16.3.2005 Příspěvky: 855 Bydliště: Vinohradská 48 Praha 2 ČR
|
TomasC píše: Myslím, že takovéhle hlášky nejsou nutné. A rozhodně nejsou k tématu.
Za mě je přínosem ukázka stavby i ukázka asi optimální konstrukce. Někdy to ale není žádoucí použít. Někdy je extrémní problém najít sílu na kterou příslušnou část dimenzovat. Spočítat nosník křídla je vlastně docela snadné, ale co jiná namáhání? Jak spočítat nosník VOP nebo dokonce SOP? Dle mě se používá cit a to vede na hodně předimenzované ( = těžké) díly.
A ohledně těch ukázek. Nejde nadimenzovat model na to, aby vydržel havárii. Stačí, když zvládne běžné létání. Tomáši, já osobně věřím, tedy za mě jistě, že všichni, kteří doporučovali nějakou změnu konstrukce to mysleli upřímně ve snaze pomoc, nebo poradit a jistě nikdo nikoho do něčeho nenutil . Za mě to není optimální konstrukce, ale obdivuji úsilí a um. Ano většina modelářů staví modely v místech kde to není třeba předimenzovaně. Proto již několik let popisuji v RCM různé stavby, které naznačují jak docílit nízkou hmotnost s dostačující pevností. V případě, že nemá modelářský konstruktér dostatečné zkušenosti z předešlých staveb a havárií a vrhne se na stavbu xxl modelu, bez teoretické přípravy a zvolí nevhodnou konstrukci pro daný model, vždy vznikne někde problém. Ohledně ukázek: Jeden malý podceněný detail uchycení směrovky a roznesení sil a celý model se rozpadl. (další možnost, nikdo si nevšiml poškození při transportu, nebo diváka, který klidně mohl zkoušet pevnost a přehnal vynaloženou sílu, .a.t.d. Druhá ukázka hovoří o velké hmotnosti modelu, která zavinila ulomení podvozku při v zásadě klidném přistání. A právě tam se projevilo slabé místo, které povolilo vinou hmotnosti modelu a také nedostatečné dimenzování uchycení podvozku a roznesení sil které vzniknou při přistání do konstrukce draku. Jinak z mé strany uznání za vynaložené úsilí a zvládnutí 3D kreslení a následné zhmotnění. Pro mě palec nahoru.
|
|
Nahoru |
|
|
shevrey
|
Napsal: pát 23.09.2016 13:19 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 7.2.2010 Příspěvky: 458
|
akademikrichard píše: Nijak nezpochybňuju, že je to vaše věc, vaše rozhodnutí, váš čas strávený při stavbě a vaše finanční prostředky opakuji každý svého štěstí strůjce a speciálně pro modreflek Seznámit se s teorií a pochopit ji není od věci . Zvlášť když chci poslat do vzduchu model o hmotnosti nad 20 kg. viz např. https://www.youtube.com/watch?v=8yf_QTbDeWMhttps://youtu.be/Gec6yi1Tm8gcelkem mě osobně tato diskuze moc neba, ale vzal jste dvě ukázková video do úst a z toho ještě ke všemu jedno naše !tak vám k tomu něco povím alespoň za mě. gripen pán Stavitel nepostavil první model - má možná vetší zkušenosti než všichni zde dohromady, závada se stala na malé rychlosti - viděl jste tento mode jinde létat ? já ano a ten model zvládl na maximálce úplně všechno co se jen dá. A ted problém se směrovku .... ano bych se nedivil kdyby závada byla úplně někde jinde než v konstrukci jak píše RCModely. Pán má konstrukčně velkého Rafala a provozuj jej řadu let - je to vždy nej model na akcích typu JetPower a musím říci že to chodí bezvadně. Nebral bych si jej do úst už jen proto ... Stuka - o projeku Stuky je tu samostatné naše vlákno. co říci snad jen .... namalujte to od 3 pohledu, postavte to, prolítněte se a potom o tom diskutujte. každý hned věděl co je špatně apod. po shlédnutí našeho videa. Už jen proto že to video je na RCmanie dané na podívání se si myslím svědčí o tom že se nebojíme názoru jiných. Problém je v tom že video Vám ani nikomu jinému nedá obrázek o stavbě, o kvalitě či provedení toho či onoho. Tomáš to schytal za to že nedal směrovku, jiný že byl poddimenzován podvozek apod...... co když o podvozku či jiných vadách projektanti věděli a o přistání vůbec nešlo... jednou se dokonce stalo, že jsme jeli na zálet a podvozky se urvali bez přisání při převozu ve vozíku .... a stejně jsme letěli a dopadlo to tak, jak jsme předpokládali. Výsledek : nádherné letadlo s perfektním nastavení křídel, výškovky, nakroucení atd. prostě pecka a o to šlo - projekt dopadl na výbornou - ted by měla nastat fáze zaformování !!!, to vy ale nevidíte a ještě ke všemu máte tu odvahu to použít jako video pro ukázku jak se to nemá. Ano Stuka byla těžká - byla to naše první konstrukce vůbec na čistém listě, ano měla poddimenzovaný motor, ale zase to vše víme i sami - proč tam byla Moki 400 protože to zvládne a hlavně jí ihned po testu můžu prodat - byla hned pryč ... atd. takže pane staviteli nepoužívejte prosím video kohokoliv pro ukázku jak to být nemá protože pravděpodobně nemáte dostatek informací k tomu aby jste mohl kvalitně zhodnotit všechny faktory které video neukazuje. Než veřejně něco prohlásíte zkuste nejdříve si o tom něco zjistit. Modelařině zdar - neumím moc stavět, neumím moc létat, ale baví mě to je to prima koníček. tak se mu věnujme pro radost, bavme se tím. Jedu si právě na víkend zalétat do Suché s Albíkem klidně přijďte vezměte rum probereme to osobně.
|
|
Nahoru |
|
|
petrcorrado
|
Napsal: pát 23.09.2016 13:43 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 20.9.2007 Příspěvky: 781 Bydliště: Praha 6 Suchdol
|
Ohledně Gripena, kolegové z Rakouska mi psali o poškození zajištění směrovky při manipulaci na zemi.
_________________ therccustomjets.cz customwings.cz
|
|
Nahoru |
|
|
RCModely
|
Napsal: pát 23.09.2016 14:02 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 16.3.2005 Příspěvky: 855 Bydliště: Vinohradská 48 Praha 2 ČR
|
Modelařině zdar - neumím moc stavět, neumím moc létat, ale baví mě to je to prima koníček. tak se mu věnujme pro radost, bavme se tím. Jedu si právě na víkend zalétat do Suché s Albíkem klidně přijďte vezměte rum probereme to osobně.[/quote]
Jj. ke konečnému výsledku je cesta trnitá, rozumím ti. A za tuhle poslední větu děkuji, já bych se pod ní rád podepsal.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|