Celeron
|
Napsal: ned 18.09.2016 19:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Doufám, že z toho bude nakonec nejslavnější "českej" Hurricane Mk IIc, Kutův JX-E. Jako naše jedinný čtyřnásobný eso by si to zasloužil. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
valajda
|
Napsal: pon 19.09.2016 8:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.6.2005 Příspěvky: 671 Bydliště: Praha/Broumov
|
Nemůžu si odpustit poznámku... První, co mě praštilo do očí, je ten mohutný nosník konců křídel, který nemá návaznost na centroplán. Je sice pravda, že působiště vztlaku a proto i nosníky se většinou nalézají v cca 1/3 hloubky. Ale to je v případě jednonosníkového křídla. Pokud není, a z obrázku se mi to nezdá, zajištěn přenos síly z toho nosníku do centroplánu (přes kořenové žebro je to málo a kvůli podvozku to jde špatně), vykašlal bych se na něj. Nechal bych tam maximálně podélníky, ale tu masivní stojinu bych vyhodil a naopak zesílil nosník u spojovací trubky a za náběžnou hranou. Jako originál http://migrate.legendsintheirowntime.co ... away_W.png
|
|
Nahoru |
|
|
shevrey
|
Napsal: pon 19.09.2016 9:07 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 7.2.2010 Příspěvky: 458
|
díky za názor! u trubky k zesílení dojde není tam ještě "zaintegrovaná" čekám na dodavatele až přijde a naměřím to přesně. Ty trubky a jejich "přechod" do křídla zesílím - uvidím podle skutečného rozměru trubek a jak to vyjde. Ohledně podélníků ... pouze podélníky jsem využil u prvního modelu a fungovalo to, zde mám pocit že je třeba přidat, je fakt že kdybych vytvořil "stojny" kolem trubek a provázal na podélníky, asi by to bylo efektivnější. Zamyslím se nad tím odpoledne u kafe .)
|
|
Nahoru |
|
|
pidrman
|
Napsal: pon 19.09.2016 9:49 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 29.4.2005 Příspěvky: 321 Bydliště: Žatec
|
Jestli do toho taky můžu trošku zasáhnout, tak bych zvolil klasické uspořádání. Trubka namáhání ustojí, ale slabé místo jsou žebra ( tam může dojít k destrukci a vyškubnutí trubky ) Já jsem vždy volil leteckou překližku v místě koncových bodech usazení. Viz obrázek ( značeno červeně, nosníky žlutě a trubka modře ) v centroplánu. Nezapomeň, že tam budeš mít na špalkách upevněný podvozek = zesílení žeber tam stejně bude a u tak velkého modelu tloušťka 10 mm není od věci, tak pak udrží vše ( v těchto žebrech bych byl s odlehčovacími otvory opatrný ) a to samé v křídle, ale tam bych dal už jen 6 mm. Žebra mezi bych dal už klidně 6 mm topolo. Trubka když je pevně usazena tak může být klidně na 30 mm v centroplánu, ale musí se o něco pevného opírat. U skutečného letadla křídlo drží jen dva čepy 10 mm. Podobné to má i Blaník, tam je dokonce jen jeden čep. ( to jen pro názornost ) http://www.aircraftdc.de/images/produkt ... mation.gifHonza
Přílohy: |
1.jpg [ 38.24 KiB | Zobrazeno 1780 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
HavelAircraft
|
Napsal: pon 19.09.2016 14:51 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 14.11.2013 Příspěvky: 1386 Bydliště: Chocerady
|
To co si dovolím napsat ber jen jako názor. Podle mě je to křídlo s centroplánem od základu špatně. Celá konstrukce postrádá jakoukoliv diagonální výztuhu. Spojka z trubky je umístěna úplně nesmyslně. Měla by být v místě kde bude ukotvený podvozek. A zcela upřímně. U takového letadla bych nepoužíval jako spojku trubku ale udělal bych klasické kování. Je tam velká úspora hmotnosti. Základní chyba je že v centroplánu není jediný pořádný nosník. Na nosník by se měly uchycovat osamělé síly(podvozek, kování atd) Krut křídla následně by měla držet torzní skříň. Uložení podvozku jen do žeber je taky nedostatečné. Při hmotnosti letounu cca 35kg může být reálně zatížení křídla při letu okolo 200kg. a zkouška by zhruba měla vypada tak že se na křídlo ve středu podloží a rozloží se zatížení po rozpětí. Viz odkaz. http://www.havelaircraft.cz/clanek-Zatezova-zkouska-Ta-152
_________________ www.havelaircraft.cz info@havelaircraft.cz Facebook- Havelaircraft
|
|
Nahoru |
|
|
shevrey
|
Napsal: pon 19.09.2016 16:31 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 7.2.2010 Příspěvky: 458
|
uff.. .) jsem rád za názor jinak bych to sem nepsal ne ? .) no pokud vezmu, že mnohem slabší konstrukce fungovala u 3,5m které mělo pár startů, křídla a centroplán včetně trupu tu mám takže mohu udělat pokus ... letadlo přežilo několik krkolomných přistání , dokonce jsem se s ním odvážil .) udělat i hvězdu a vše letadlo až na antenu vydrželo, tak bych řekl že při zvětšení na 4m nebude třeba až takových změn. V letu to letadlo vydrželo dost - nezkoušel jsem plnou akrobačku, ale věřím že to bude v pohodě a kopáky dělat nebudu. 3,5metrovka v silném větru při mé pilotáži ztratila rychlost na přistání a z 80cm buchla kolmo na zem (40kg váhy) - podvozky projeli centroplánem - letadlo mělo velmi slabé lože které je ted trochu jinak. lze to samozřejmě namalovat různě , ale chci se držet vyzkoušeného a přidat pouze tam kde se při testech ukázalo že je třeba změn. něco si vezmu k srdci a něco ponechám jak je. a že nekecám : viewtopic.php?f=120&t=71585&start=360#p1283780
Naposledy upravil shevrey dne pon 19.09.2016 16:42, celkově upraveno 2
|
|
Nahoru |
|
|
shevrey
|
Napsal: pon 19.09.2016 16:32 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 7.2.2010 Příspěvky: 458
|
pidrman píše: Jestli do toho taky můžu trošku zasáhnout, tak bych zvolil klasické uspořádání. Trubka namáhání ustojí, ale slabé místo jsou žebra ( tam může dojít k destrukci a vyškubnutí trubky ) Já jsem vždy volil leteckou překližku v místě koncových bodech usazení. Viz obrázek ( značeno červeně, nosníky žlutě a trubka modře ) v centroplánu. Nezapomeň, že tam budeš mít na špalkách upevněný podvozek = zesílení žeber tam stejně bude a u tak velkého modelu tloušťka 10 mm není od věci, tak pak udrží vše ( v těchto žebrech bych byl s odlehčovacími otvory opatrný ) a to samé v křídle, ale tam bych dal už jen 6 mm. Žebra mezi bych dal už klidně 6 mm topolo. Trubka když je pevně usazena tak může být klidně na 30 mm v centroplánu, ale musí se o něco pevného opírat. U skutečného letadla křídlo drží jen dva čepy 10 mm. Podobné to má i Blaník, tam je dokonce jen jeden čep. ( to jen pro názornost ) http://www.aircraftdc.de/images/produkt ... mation.gifHonza díky, toto částečně zapracuji
|
|
Nahoru |
|
|
RCModely
|
Napsal: úte 20.09.2016 17:58 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 16.3.2005 Příspěvky: 855 Bydliště: Vinohradská 48 Praha 2 ČR
|
shevrey píše: tak co takto trubka sla vpřed o 14cm , součástí stojny , ještě to není domalované ale takto nějak + vystužení 20mm pouzder na krajích, mě se to i více takto líbí... No konečně, v centroplánu a uchu zkrať trubku na 3 žebra a hlavní nosník i s trubkou přelaminuj a zbav se pomocných nosníků na uchu před a za hlavním nosníkem. Místo frézované náběžky lipový nosník 3x8 od 4 žebra na uchu větší rozteč mezi žebry a balzy. Okrajový oblouk z extruďáku. Deko k deku a pomalu se vejdeš do 20kg;-)
|
|
Nahoru |
|
|
Bomber
|
Napsal: stř 21.09.2016 10:19 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.1.2008 Příspěvky: 1032 Bydliště: Vysoké Mýto
|
Taky otázka, jestli snaha co nejvíc využít frézování je správná cesta k pevnému a lehkému křídlu. Jak by třeba žebra, slepená z lišt, takovýmu křídlu slušela. Nebo místo trubky kování. To by byla chuťovka.
_________________ https://www.rcalbum.cz/hledat?q=martin+hynek https://hynekmyto.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
RCModely
|
Napsal: stř 21.09.2016 10:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 16.3.2005 Příspěvky: 855 Bydliště: Vinohradská 48 Praha 2 ČR
|
Bomber píše: Taky otázka, jestli snaha co nejvíc využít frézování je správná cesta k pevnému a lehkému křídlu. Jak by třeba žebra, slepená z lišt, takovýmu křídlu slušela. Nebo místo trubky kování. To by byla chuťovka. Ty žebra jsem si netroufal navrhnout, jelikož je křídlo koncipované n afrézu. Kování je složité kvůli krycí mu ,,plechu" který překrývá mezeru mezi křídly a musí se složitě připevnit až po složení křídla.
|
|
Nahoru |
|
|
RCModely
|
Napsal: stř 21.09.2016 10:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 16.3.2005 Příspěvky: 855 Bydliště: Vinohradská 48 Praha 2 ČR
|
akademikrichard píše: Spousta věcí tu byla již řečena každý má na to svůj názor. Vzhledem k výřezu pro podvozek a nutnosti přerušení bych spíše zrušil "hlavní nosník" a jak tu již bylo řečeno držel se http://migrate.legendsintheirowntime.co ... away_W.png a křídlo udělal jako dvounosníkovou konstrukci. Ale co hlavně nosník má mít "tenkou stojinu" a pásnice viz http://www.slavetind.cz/stavba/konstruk ... ikova.aspx http://www.slavetind.cz/stavba/konstruk ... sniku.aspxpotom je jednoduchý ho nadimenzovat- pásnice přenáší ohybový moment stojina posouvající sílu a částečně bere i zatížení od krutu. Centroplán bych klidně nechal dvounosníkový, trochu bych ubral za druhým nosníkem. "ucho" jak jsem popisoval, je fakt, že by stojina měla být protažena aspoň do půlky křidélek a končit pozvolně. Ty odkazy jsou supr, každý modelář, který se chce pustit do vlastní stavby by si měl aspoň prohlédnout obrázky;-)
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|