Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Výplety
PříspěvekNapsal: čtv 29.01.2015 18:15 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 30.9.2009
Příspěvky: 36
Bydliště: Příbram
Ahoj.
V dílně mám rozestavěného Sopwitha Pupa a mám před sebou všechny výplety, které musí být kvůli velikosti modelu funkční (3m). Zajímalo by mne jak to řešíte Vy zkušenější tak aby to nestálo tisíce a aby se to na letišti dalo rychle poskládat a nějak to fungovalo je to 8 lan (v hodně oškubané verzi výpletů). Chtěl jsem jít cestou plochých drátů, ale nesehnal jsem vhodnou velikost. Tudíž se vracím k původní myšlence klasických lanek, ale nejsem si úplně jistý jak je zakončit aby to bylo co nejrychleji složené, jednoduché a hlavně funkční. Díky Venca

_________________
Wenca


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Výplety
PříspěvekNapsal: čtv 29.01.2015 21:20 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 29.9.2013
Příspěvky: 221
Bydliště: Černošice
Pokud to má být funkční, tak lanko a napínáky. Neumím odhadnout, ale lanko 0,5mm by mělo bohatě stačit.Těžko něco dalšího dodat. Výrobce je MP JET http://www.mpjet.info/market/index.php?main_page=product_info&cPath=156_157&products_id=1491, vyber si vhodnou velikost (balení jsou po 6 a 2 kusech). Případně očka na jednu stranu.. 8 lan, 8 napíkáků, je brnkačka (na Ca.3 jich mám tuším 32). Ty příčný křížový lanka (nad těch 8 ) mezi vzpěrama nemusíš napínákovat, stačí kousek pružinky místo toho.. Tedy záleží jak je pevné uchycení vzpěr.. Radši si zkus jak moc to bude náchylné na podélné kroucení..

jo, a zálisky, dobře se s tím vším pak dělá: http://www.mpjet.info/market/index.php?main_page=product_info&cPath=5_26&products_id=1531

_________________
Ca.3 2.3m, Fokker D.VII 1200mm, Bristol M1.B 1350mm, Multiplex FunCub, Staudacher 1000mm EPP


Naposledy upravil mt_beran dne čtv 29.01.2015 21:39, celkově upraveno 4

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výplety
PříspěvekNapsal: čtv 29.01.2015 21:28 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 29.9.2013
Příspěvky: 221
Bydliště: Černošice
Nezapomeň je zajistit po sestavení kouskem vázacího drátu (0,8mm) mezi středovou dírkou a jedním očkem. Při prvním letu jsem to neměl a třetina lanek se rozpojila a lanka vesele vlála za letadlem.. Ještě že je to bombarďák akorát na decentní kroužení.. :)

_________________
Ca.3 2.3m, Fokker D.VII 1200mm, Bristol M1.B 1350mm, Multiplex FunCub, Staudacher 1000mm EPP


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výplety
PříspěvekNapsal: čtv 29.01.2015 21:41 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 30.9.2009
Příspěvky: 36
Bydliště: Příbram
Tomu vyvazování napínáků se přesně chci vyhnout... mám to na 2m Sopwithovi (8 lanek) a vyvázat to tím drátkem je pěknej opruz

_________________
Wenca


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výplety
PříspěvekNapsal: čtv 29.01.2015 21:42 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 23.1.2011
Příspěvky: 39
Lanka minimálně 0,8mm, 0,5 by na 3m vypadaly jako pavučina. Rozhodně funkční výplet i mezi vzpěrami jinak se ti budou křídla kroutit a měnit úhel seřízení. Pro rychlost montáže na letišti je výhodnější mít napínák napevno nastavený a příšroubovávat následné kování a tím výplet došponovávat.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výplety
PříspěvekNapsal: čtv 29.01.2015 21:51 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 29.9.2013
Příspěvky: 221
Bydliště: Černošice
marti píše:
Lanka minimálně 0,8mm, 0,5 by na 3m vypadaly jako pavučina. Rozhodně funkční výplet i mezi vzpěrami jinak se ti budou křídla kroutit a měnit úhel seřízení. Pro rychlost montáže na letišti je výhodnější mít napínák napevno nastavený a příšroubovávat následné kování a tím výplet došponovávat.


S tou tloušťkou to je fakt. Zapomínám, že to je úplně jiné měřítko než mám já, i když rozpětí je podobné.. :)

S tím kováním to u mně nefunguje, protože mi to nedrží fazónu a musel bych mít moc dlouhé šroubky. A kování v 1:10 je nepoužetelně titěrné.. Ale u toho Pupa to asi bude správná cesta. Co se týče té pracnosti se zajišťováním, to úplněn nesouhlasím, když budeš mít nachystaná správná "účka", je 8 drátů vynapínákovaných a zajištěných do 10-15 minut..

_________________
Ca.3 2.3m, Fokker D.VII 1200mm, Bristol M1.B 1350mm, Multiplex FunCub, Staudacher 1000mm EPP


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výplety
PříspěvekNapsal: čtv 29.01.2015 22:02 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 29.9.2013
Příspěvky: 221
Bydliště: Černošice
..ještě jsem viděl takový hifi rychloupínací napínák. V principu něco jako bylo vázání kandahár na starých lyžích. Ale netuším kde to sehnat. Leda asi udělat, jestli máš někoho šikovného se strojním vybavením..

_________________
Ca.3 2.3m, Fokker D.VII 1200mm, Bristol M1.B 1350mm, Multiplex FunCub, Staudacher 1000mm EPP


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výplety
PříspěvekNapsal: čtv 29.01.2015 22:32 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 324
Bydliště: Rýmařov
Když napínáky tak bych doporučil tohle plus koncový plech kde se to zajistí čepem nebo šroubkem mám to tak na Kohoutovi fotky jsem ti poslal.


http://www.mpjet.info/market/index.php? ... ts_id=1337


http://vladimir32.rajce.idnes.cz/Stavba ... _%2C_1927/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výplety
PříspěvekNapsal: čtv 29.01.2015 23:13 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 23.1.2011
Příspěvky: 39
Mám Niuporta 11 sesazovaného na plechy a je to rychlovka. M2 imbusy a imbus s kuličkou. Pokud budeš rozebírat napínáky je tu další zádrhel v podobě co sestavení to jiné seřízení. Doporučuji stránky Micka Revese kde u Pupa má postup sestavování nafocen. Deklaruje 6min na jednu půlku. Křídla jsou na čepy, nasadí spodní křídlo a na baldachýnu přišroubuje lanka nastavení pevné. Nasadí vzpěry, ty jsou jen na čepy žádné šroubování. Nasadí horní křídlo a napne lanka k trupu. Hotovo. Ploché dráty samozřejmě sehnat jdou i na 3m, ale s koncovkami to něco stojí. U nás je má MODELMAX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výplety
PříspěvekNapsal: pát 30.01.2015 9:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.6.2010
Příspěvky: 644
Bydliště: Praha 10
Zdravím,
stavím také dvouplocha a hodlám křídla přepravovat stejně jak je vidět na tomhle obrázku Obrázek

Na Puppeteerovi 1/6, který na výplety čeká, mám nakoupené napínáky a vydličky od MPJET a stálo mě to strašně peněz cca 1500.

Nejjednodušší uchycení lanek jsem viděl takové, že do koncovky pro táhla je zapájená závlačka (očkem ven. Očkem závlačky je prostrčené lanko. Na koncovce je našroubovaná kovová vydlička připojená do plechu přišroubovaném v křídle. Pokud stačí na štelování lanka délka závitů dvou koncovek, je to nejjednodušší řešení. Vydlička by samo měla být zajištěna proti rozevření.

Pat

_________________
Futaba T14SG
Sopwith Pup 1:6, Piper 1:6 clipped w., Bücker 133 Jungmeister


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výplety
PříspěvekNapsal: pát 30.01.2015 9:40 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 324
Bydliště: Rýmařov
Citace:
Na Puppeteerovi 1/6, který na výplety čeká, mám nakoupené napínáky a vydličky od MPJET a stálo mě to strašně peněz cca 1500.


Já mám na Kohoutovi 96 napínáků +40m lanka :)


Přílohy:
prisp_1405574_4.jpg
prisp_1405574_4.jpg [ 57.07 KiB | Zobrazeno 1361 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výplety
PříspěvekNapsal: pát 30.01.2015 11:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.6.2010
Příspěvky: 644
Bydliště: Praha 10
vladimir32 píše:

Já mám na Kohoutovi 96 napínáků +40m lanka :)

Tak to je teda obdivuhodné dílo:)
Patrik

_________________
Futaba T14SG
Sopwith Pup 1:6, Piper 1:6 clipped w., Bücker 133 Jungmeister


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výplety
PříspěvekNapsal: pát 30.01.2015 11:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.6.2010
Příspěvky: 644
Bydliště: Praha 10
Měl bych dotaz k tématu. Stavím Bucker Jungmeistera s rozpětím cca 1,8m. Předloha neměla na křídlech lanka, ale dráty. Přemýšlel jsem, že bych místo drátu, který je těžký, vzal uhlíkovou tyčku 2mm a zalepil na obou koncích koncovky táhel. Myslíte že by to vydrželo vibrace od motoru?
Pat

_________________
Futaba T14SG
Sopwith Pup 1:6, Piper 1:6 clipped w., Bücker 133 Jungmeister


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výplety
PříspěvekNapsal: pát 30.01.2015 12:14 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2091
Bydliště: Ústí nad Labem
Ten drát by stači o průměru tak 0,4 mm a moc těžký tak nebude. Ty uhlíkové tyčky by tam podle mého názoru vypydaly nepřiměřeně tlusté, jak násada od smetáku. Když to vezmeš v měřítku, ta dvojka by odpovídala drátu o průměru tak 8 mm, ten tam byl těžko, to je rozměr spíš na most.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výplety
PříspěvekNapsal: pát 30.01.2015 12:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.6.2010
Příspěvky: 644
Bydliště: Praha 10
JardaRůžička píše:
Ten drát by stači o průměru tak 0,4 mm a moc těžký tak nebude. Ty uhlíkové tyčky by tam podle mého názoru vypydaly nepřiměřeně tlusté, jak násada od smetáku. Když to vezmeš v měřítku, ta dvojka by odpovídala drátu o průměru tak 8 mm, ten tam byl těžko, to je rozměr spíš na most.

Máš pravdu, díval jsem se znovu na fotky předlohy a dám tam dráty.
Pat

_________________
Futaba T14SG
Sopwith Pup 1:6, Piper 1:6 clipped w., Bücker 133 Jungmeister


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz