RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

Volba profilu - A-20 Havoc
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=120&t=69734
Stránka 1 z 2

Autor:  Amper [ pon 01.12.2014 23:26 ]
Předmět příspěvku:  Volba profilu - A-20 Havoc

Vrham se na kridla pro Havoca vlastni konstrukce (2m rozpeti) a resim profil.

Kolega me doporucuje jako univerzal NACA 2515 na korenu a 2512 s 2stupnovym negativem na konci. Ten profil vychazi dost tlustej a asi bude blizko tomu co litalo na realnym ale mam trochu obavu ze budu mit problem s tim ze bude vyssi plosne zatizeni nez male. Navic u bombarderu zrovna nepotrebuju takove vlastnosti jako u stihacky :-)

A tak premejslim zda nebude lepsi zvolit treba klasicky Clark-Y nebo CLARK YM-15

Priznam se ze reynoldsovo cislo atd... me furt nejak neni jasny :-( a nevim zda volit nizsi profil s rovnejsi spodni stranou a nebo baculatejsi s celkovym vyssim profilem nebo neco mezi (YM-15) ?

Je nekdo schopen me pomoct ? Neocekavam zavodni vykony ale rad bych aby to nebyla ve vzduchu uplna svine :-D

Autor:  jyrry [ úte 02.12.2014 6:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volba profilu - A-20 Havoc

Pro inspiraci - tento profil mám na F7F 2m, plošné zatížení cca 195g/dm2. Neletí to od oka nijak extra rychle. Chová se to zcela způsobně.
Vůbec bych se toho NACA 2515 nebo 2415 nebál.
Zkresleno podle fotky profilu vně gondoly (dělení křídla).
Příloha:
F7F_gondola.gif
F7F_gondola.gif [ 6.85 KiB | Zobrazeno 2721 krát ]

Autor:  jenda12 [ úte 02.12.2014 16:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volba profilu - A-20 Havoc

jyrry píše:
Pro inspiraci - tento profil mám na F7F 2m, plošné zatížení cca 195g/dm2. Neletí to od oka nijak extra rychle. Chová se to zcela způsobně.
Vůbec bych se toho NACA 2515 nebo 2415 nebál.
Zkresleno podle fotky profilu vně gondoly (dělení křídla).
Příloha:
F7F_gondola.gif



Zdravím,něco podobného jsem v minulosti řešil také.Kreslím stavební plán na dvojmetrovku EV-55 OUTBACK (nástupce Turboletu L-410).Tento model osadím profily RITZ 3 30 12 u kořene a RITZ 3 30 10 na konci s negativy -1,5st na koncích.Profily RITZ jsou konstruovány pro letecké modely,použil jsem je už na třech modelech k plné spokojenosti...

Autor:  Amper [ úte 02.12.2014 17:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volba profilu - A-20 Havoc

Ten Ritz je podobnejsi tomu Clark Y takze bych s nim nemel problem. Prece jen F7F je stihac takze se ocekava jiny projev nez u bombarderu :-)

Autor:  jenda12 [ úte 02.12.2014 18:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volba profilu - A-20 Havoc

Amper píše:
Ten Ritz je podobnejsi tomu Clark Y takze bych s nim nemel problem. Prece jen F7F je stihac takze se ocekava jiny projev nez u bombarderu :-)




Ono také záleží na plošném zatížení.F7F té nosné plochy moc nemá a aby létal akrobačku,měl by mít polosouměrný profil a větší plošné zatížení tím i větší rychlost obtékání,aby profil "makal jak má"!

Autor:  jyrry [ úte 02.12.2014 21:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volba profilu - A-20 Havoc

jenda12 píše:
... aby létal akrobačku,měl by mít polosouměrný profil a větší plošné zatížení tím i větší rychlost obtékání,aby profil "makal jak má"!

Mám pocit že to vše ten můj splňuje ... :-)
Výkruty bez problémů (hned po první zatáčce jím dovírám vrata podvozků :-D ), přemety také a kubánskou osmu skoro jako Steve Hinton taky dá :-D

Autor:  jyrry [ úte 02.12.2014 21:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volba profilu - A-20 Havoc

Nedalo mi to a tady je profil na 2050mm B-25 od Hangar-9:
Příloha:
08_profil.jpg
08_profil.jpg
[ 26.58 KiB | Zobrazeno 2380 krát ]


Letový projev máš třeba tady http://www.youtube.com/watch?v=YcWVIJiUGQQ

Autor:  Amper [ úte 02.12.2014 22:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volba profilu - A-20 Havoc

Koukam ze je to asi skoro jedno, asi necham tu NACU , myslim ze tech 6 centaku tloustky kridla bude dost slusne brzdit pri pristani

Autor:  pidrman [ úte 02.12.2014 23:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volba profilu - A-20 Havoc

Souhlas, když se dodrží zkroucení křídla a bude použitý profil co je odzkoušený, tak při takové koncepci modelu to létat bude :-)

Nedá se nic zkazit !!!!!

Autor:  pidrman [ úte 02.12.2014 23:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volba profilu - A-20 Havoc

Jo a klapky udělat. Pak to bude pecka :-)

Autor:  Amper [ úte 02.12.2014 23:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volba profilu - A-20 Havoc

Problem je ze nikde nemuzu najit jaky klapky jsou pouzity na originalu. Vypada to spis na jednoduch protoze na fotkach jsem nasel ze jsou sklopene cele konce kridla.

Mam tam jedinej problem a to ten ze jsem chtel mit konce kridel od motoru dal sundavaci. Asi to dopadne tak ze budou na klapky 3 serva - jedno trupu a 2 v kridlech nebo budu hnat klapky torzne a udelam nejaky nasouvaci system

Autor:  pidrman [ úte 02.12.2014 23:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volba profilu - A-20 Havoc

Mrkni sem.

http://www.rcmf.co.uk/4um/index.php?topic=67828.0

Autor:  pidrman [ úte 02.12.2014 23:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volba profilu - A-20 Havoc

Nasouvací půjdou udělat. U motorových gondol je přerušení klapek.

Autor:  Amper [ stř 03.12.2014 0:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volba profilu - A-20 Havoc

Krasavec, zacinam uvazovat ze křídlo rozdělil u trupu a ne az za gondolou. Musím spočítat spojku co bych musel dat.

Autor:  jyrry [ stř 03.12.2014 0:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volba profilu - A-20 Havoc

Amper píše:
...zacinam uvazovat ze křídlo rozdělil u trupu a ne az za gondolou. ...

Já ti nevím... U F7F mi vyhovuje to že éro je vlastně pořád vcelku a jen nasazuji konce křídel, připojuji jen serva křidélek. Když to je dělené u trupu, bude problém s tou pupeční šňůrou mezi trupem a křídlem... Pořád zvažuju jak to u B-25 pořešit (stejně mám "zmrazený" stav modelařiny tak to nespěchá...).

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/