RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

Sikorski Ilja Muromec verze Veh
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=120&t=69525
Stránka 1 z 7

Autor:  mt_beran [ stř 19.11.2014 12:57 ]
Předmět příspěvku:  Sikorski Ilja Muromec verze Veh

Zima na krku, už mně začínají svrbět ruce. Dvoumotorová lepenková vlaštovka mi na dlouho nevydrží.

Po úspěšném zazimování Ca.3 (pořád si říkám, že je zázrak jak to lítá a že vůbec přežilo sezónu) pořád bádám nad tím, jak uchopit další chmelnici - Ilju Muromce. Oslovil jsem autora 3D modelu viz. níže, ale je to zatím v plenkách. Docela bych uvítal, kdyby se chtěl někdo přidat, aby bylo možné spojit síly na klasickou konstrukci. Já můžu asi jen vymýšlet co jak udělat, vyrábět maketové detaily a dodat nějaké finance, nemám praxi v kreslení ani výbavu dílny na výřezy.. Inklinuji k měřítku 1:15 (rozpětí 2m), 1:10 (3m) je lákavé, ale na hraně možností mého převozu i při rozebíracím křídle.

Pokud nikoho neseženu, asi zůstanu u materiálů a optimalizace postupů z Ca.3, což je sice možná škoda, ale co do dílny stačí mi deska, vrtačka, pilka, pravítko, žiletka a lepidlo.. :)

Třeba by se někomu mohly hodit podklady (hlavně monografie), co jsem zatím vygooglil:

http://www.dieselpunks.org/profiles/blogs/knights-of-the-air-sikorsky



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Přílohy:
IM07.jpg
IM07.jpg [ 80.51 KiB | Zobrazeno 4216 krát ]
IM04.jpg
IM04.jpg [ 44.11 KiB | Zobrazeno 4216 krát ]

Autor:  mt_beran [ stř 19.11.2014 13:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sikorski Ilja Muromec verze Veh

Ještě ta monografie - je v ruštině, velmi obsažná, přes 80 stránek, objem 30MB..

Převedl jsem to do .pdf a hodil na http://www.uschovna.cz/zasilka/CCBDZT7DCAX3EAV8-G75/

Limit je 30 stažení..

Autor:  ok-glider [ stř 19.11.2014 13:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sikorski Ilja Muromec verze Veh

Paráda,nádherná chmelnice.
Pokud budu umět,rád pomůžu a vyřežu.

Autor:  ok-glider [ stř 19.11.2014 13:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sikorski Ilja Muromec verze Veh

mt-beran
http://www.airwar.ru/other/draw/im.html
myslím,že někde bude i knížka,ze které jsou i tyhle kresby.

Autor:  ok-glider [ stř 19.11.2014 14:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sikorski Ilja Muromec verze Veh

Aha,tak jsem našel 3 knížky.
http://mirageswar.com/aircrafts/25228-i ... iacii.html
Myslím,že tahle bude asi nejlepší.

Autor:  ok-glider [ stř 19.11.2014 14:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sikorski Ilja Muromec verze Veh

http://dfiles.eu/files/8jzr6u58a
Je ke stažení tady :?

Autor:  TomasC [ stř 19.11.2014 15:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sikorski Ilja Muromec verze Veh

Je to skvělý stroj. Nicméně od pohledu bude EXTRÉMNÍ problém těžiště. ASI !!!!! (asi) by to šlo řešit nosnou VOP a těžiště mít na nestandardním místě za křídlem PLUS nějaká elektronika, ale dle mě je to dost risk.

Autor:  mt_beran [ stř 19.11.2014 15:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sikorski Ilja Muromec verze Veh

ok-glider = super podklady, díky.

TomasC = no s tím těžištěm mi to bylo jasné od začátku, proto jich asi taky moc nelítá.. Při elektroverzi něco vyřeší baterky a težší motory, samozřejmě nosná výškovka a něco olova.. Polomaketa = baterky v čumáku místo/částečně maketového kokpitu bude asi nutnost a taky asi pár centimetrů prodloužení, aby to moc neřvalo, ale bylo kam "nalít" olovo.. A hodně lehký ocas.. Nějak to jít musí. :) Jinak by nelítal ani originál.

Autor:  JardaRůžička [ stř 19.11.2014 15:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sikorski Ilja Muromec verze Veh

mt_beran píše:
Jinak by nelítal ani originál.
Někde jsem četl, že i originál měl těžiště za křídly.

Autor:  ok-glider [ stř 19.11.2014 16:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sikorski Ilja Muromec verze Veh

První ptototyp měl vprostřed další křídla a výškovka je skutečně prohnutá,takže i ona je nosná,Je to v té monografii.A je tam i spousta fotek z havárií.
8O

Autor:  TomasC [ stř 19.11.2014 16:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sikorski Ilja Muromec verze Veh

Vzhledem k poměrům trupu, umístění křídel, atd... nevěřím na možnost umístit těžiště do modelářsky běžného místa 30% SAT.

Skutečné letadlo létalo v "relativně" jednom letovém bodu. To u modelu není realizovatelné.

Spíš bych zkusil vsadit na elektronickou stabilizaci. Jasně, není to fair, ale možná cesta.


Nějaké prodloužení gondol a předku motoru, aby bylo funkční bude příliš viditelné.

Autor:  ok-glider [ stř 19.11.2014 16:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sikorski Ilja Muromec verze Veh

Blériot VI
Málem jsem upadl pod stůl.
Taky Quickie Q2 je super.

Autor:  ok-glider [ stř 19.11.2014 16:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sikorski Ilja Muromec verze Veh

Peyret Tandem
8O

Autor:  PetrD [ stř 19.11.2014 17:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sikorski Ilja Muromec verze Veh

TomasC píše:
Vzhledem k poměrům trupu, umístění křídel, atd... nevěřím na možnost umístit těžiště do modelářsky běžného místa 30% SAT.

U letadel/modelů s prohnutým profilem a velkou "nosnou" výškovkou se těžiště posouvá dozadu. Podobné historické modely mívají těžiště až v 50%, taky mají často motory přímo pod náběžkou křídla.

Autor:  tomashr [ stř 19.11.2014 17:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sikorski Ilja Muromec verze Veh

Puristé budou asi prskat, ale tohle je naprosto jednoznačně na gyro... Koukám, že tomasc píše to samé :-)
Jinak co jsem četl, tak IM opravdu minimálně v některých verzích těžiště až za křídly měl a letové vlastnosti byly dost mizerné. Na svou dobu to byl i tak zajímavý a odvážný počin (Muromce vlastně vznikly už před WWI, takže není fér srovnávat třeba s Gothami či Stakeny), ale upřímně popularita byla později trochu uměle posílená sovětskou propagandou v klasickém stylu "ruský člověk postavil první skutečné velkoletadlo a kdyby mu nebránil hnusný car, bylo by to ještě lepší", jinak to zas taková idylka nebyla.

Stránka 1 z 7 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/