Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 103 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Sikorski Ilja Muromec verze Veh
PříspěvekNapsal: čtv 19.11.2015 14:44 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2003
Příspěvky: 7744
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 301
Blog: Zobrazit blog (3)
mt_beran píše:
No toť otázka, dal jsem součet rozpětí spodního a dolního křídla (3.3m + 2.2m=5.5m). Někde jsem četl že dvouploch má větší účinnost/vztlak než je aritmetický součet obou ploch, protože se zrychluje proudění mezi křídly a taky se přičítá vztlak obtékání obou křídel jako celku.. Tož jak to má být správně zadané?



Tohle je dle mě špatně. "Účinnost" dvouplošníku je zcela jistě horší než jednoplošníku. Tlaková strana horního křídla "žere" podtlak na spodním křídle.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Sikorski Ilja Muromec verze Veh
PříspěvekNapsal: čtv 19.11.2015 14:46 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 29.9.2013
Příspěvky: 221
Bydliště: Černošice
JardaRůžička píše:
Chce to program pro dvouplochy, třeba http://www.stahuj.centrum.cz/podnikani_ ... a/teziste/


..díky. ještě tak kdyby byl na MacOS. Ale holt se sebezapřením přebootuju na Mrkvosoft. :)

_________________
Ca.3 2.3m, Fokker D.VII 1200mm, Bristol M1.B 1350mm, Multiplex FunCub, Staudacher 1000mm EPP


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sikorski Ilja Muromec verze Veh
PříspěvekNapsal: čtv 19.11.2015 14:48 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 29.9.2013
Příspěvky: 221
Bydliště: Černošice
[quote="TomasC"][/quote]

..jo, ale jen v konfiguraci s předsazeným horním křídlem, aspoň tak si to vykládám.. Při záporném stupnění kde je obvykle větší úhlel na horním křídle vzniká "tryskový efekt":

http://schotz.blog.idnes.cz/c/387774/Parametry-modelu.html

_________________
Ca.3 2.3m, Fokker D.VII 1200mm, Bristol M1.B 1350mm, Multiplex FunCub, Staudacher 1000mm EPP


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sikorski Ilja Muromec verze Veh
PříspěvekNapsal: čtv 19.11.2015 15:26 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2060
Bydliště: Ústí nad Labem
Dovoluji si s tvrzeními uvedenými ve zmíněném podkladu - zvlášť právě v povídání o víceplošných modelech - nesouhlasit. Ne že bych byl nějak zaujatý, ale popírají se tam obecně uznávané fyzikální zákony.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sikorski Ilja Muromec verze Veh
PříspěvekNapsal: čtv 19.11.2015 15:36 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 29.9.2013
Příspěvky: 221
Bydliště: Černošice
JardaRůžička píše:
Dovoluji si s tvrzeními uvedenými ve zmíněném podkladu - zvlášť právě v povídání o víceplošných modelech - nesouhlasit. Ne že bych byl nějak zaujatý, ale popírají se tam obecně uznávané fyzikální zákony.


No, taky mi to přišlo trochu divný. Ale nechce se mi študovat moc teorii, mám dost jiných starostí. Vcelku mi ta účinnost o něco větší nebo naopak menší nevadí, pokud nebude cvičit s polohou těžiště nějak zásadně.. Zkusím ten program co umí dvouplochy. Z hlediska náběhových úhlů, to je trochu jiná píseň, tam to vypadá v teorii a schématu originálu úplně naopak, to musím ještě probádat..

_________________
Ca.3 2.3m, Fokker D.VII 1200mm, Bristol M1.B 1350mm, Multiplex FunCub, Staudacher 1000mm EPP


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sikorski Ilja Muromec verze Veh
PříspěvekNapsal: čtv 19.11.2015 19:07 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 29.9.2013
Příspěvky: 221
Bydliště: Černošice
Tak výsledek programu Těžiště 1.0 - dvouplošník - je prakticky shodný s tím co dala ta webová kalkulačka (rozdíl 1 cm), když jsem do ní nacpal těch 5,5 metru součtu obou křídel.. Musel jsem dát teda stupnění 0, protože program odmítá pozřít záporné číslo.. Pokud by bylo opravdu stupnění nula, bylo by těžiště o další 2 cm více vpředu. Ergo sum to znamená, že ušetřím cca 1kg dovažování, což je super. :)

_________________
Ca.3 2.3m, Fokker D.VII 1200mm, Bristol M1.B 1350mm, Multiplex FunCub, Staudacher 1000mm EPP


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sikorski Ilja Muromec verze Veh
PříspěvekNapsal: pát 04.12.2015 2:06 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 17.12.2008
Příspěvky: 2827
Bydliště: Bohumileč 15
Obrázky: 0
mt_beran píše:
Tak výsledek programu Těžiště 1.0 - dvouplošník - je prakticky shodný s tím co dala ta webová kalkulačka (rozdíl 1 cm), když jsem do ní nacpal těch 5,5 metru součtu obou křídel.. Musel jsem dát teda stupnění 0, protože program odmítá pozřít záporné číslo.. Pokud by bylo opravdu stupnění nula, bylo by těžiště o další 2 cm více vpředu. Ergo sum to znamená, že ušetřím cca 1kg dovažování, což je super. :)


... tak jsem koukal na uhly serizeni, pouzite profily a vyslednou polohu teziste u skoro stejne poletuchy ( mozna se ty cisilka budou hodit) .
A zda se ,ze to stavitel trefil....jeho prvni soutezni start byl vlastne zalet.Ze strachu, ze by nemel co ukazovat na statice to pre mistrovstvim radeji nezkousel a na zavodech to vzal hned naostro. 8)

http://forum.rcdesign.ru/f82/thread237304.html

veka1


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sikorski Ilja Muromec verze Veh
PříspěvekNapsal: pát 04.12.2015 10:48 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 29.9.2013
Příspěvky: 221
Bydliště: Černošice
veka1 píše:

... tak jsem koukal na uhly serizeni, pouzite profily a vyslednou polohu teziste u skoro stejne poletuchy ( mozna se ty cisilka budou hodit) .
A zda se ,ze to stavitel trefil....jeho prvni soutezni start byl vlastne zalet.Ze strachu, ze by nemel co ukazovat na statice to pre mistrovstvim radeji nezkousel a na zavodech to vzal hned naostro. 8)

http://forum.rcdesign.ru/f82/thread237304.html

veka1


SUPER !!!. Vygooglil jsem před časem jeho detailní fotky z téhle nebo jiné akce, ale ne toto vlákno s údaji a videama. Jinou maketu IM jsem na netu nenašel. Má to 1:10, já se nechal ukecat na 1:9. Konstrukčně to máme navržené skoro stejně, profily podobné, váha vychází taky, akorát já budu mít otvírací "tuponosý" čumák s 4-články v čumáku a srazil jsem v návrhu trochu ty šílené úhly křídla a VOP..

To jeho éro je moc hezké, akorát nerozumím, proč - když to muselo celé dát tolik práce - doprasil skoro celou tu elektriku tak nesmyslným způsobem (šílené 100A silové konektory pod motory, servo křidélek i s kablíkem vedeným vně pod křídlem..). Ne že bych byl nějaký profi maketář, ale..

_________________
Ca.3 2.3m, Fokker D.VII 1200mm, Bristol M1.B 1350mm, Multiplex FunCub, Staudacher 1000mm EPP


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sikorski Ilja Muromec verze Veh
PříspěvekNapsal: čtv 04.08.2016 20:16 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 29.9.2013
Příspěvky: 221
Bydliště: Černošice
Tak po odmlce konečně mohu ohlásit, že stavba startuje, ale bude to tempo šnek (asi jaro 2018), práce v práci je teď nějak moc, na letišti prohánět Fokkera jsem byl naposled před měsícem..

-Základní vektory jsem si navrhnul sám.
-Díky produkci vladimir32 mám nádhernou váhu na žebrech (custom 1,6-1,8 mm wawa je fakt bomba!)
-Díky produkci ok-glider (layout, fréza, spousta práce) mám krásné výřezy..

Schválně, které žebro je křídla a které výškovky?..


Přílohy:
IMG_1956.JPG
IMG_1956.JPG [ 108.35 KiB | Zobrazeno 1158 krát ]
IMG_1954.JPG
IMG_1954.JPG [ 89.5 KiB | Zobrazeno 1158 krát ]

_________________
Ca.3 2.3m, Fokker D.VII 1200mm, Bristol M1.B 1350mm, Multiplex FunCub, Staudacher 1000mm EPP
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sikorski Ilja Muromec verze Veh
PříspěvekNapsal: pon 17.10.2016 20:52 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 15848
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Vyřizuji přání p. Ivana Horníčka - poslal mi odkaz na video abych ho v tomto vláknu zveřejnil:



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

_________________
Aby mně mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sikorski Ilja Muromec verze Veh
PříspěvekNapsal: pon 17.10.2016 21:10 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 29.9.2013
Příspěvky: 221
Bydliště: Černošice
jyrry píše:
Vyřizuji přání p. Ivana Horníčka - poslal mi odkaz na video abych ho v tomto vláknu zveřejnil:



Díky, to je hezký, ale na mně moc velký (a těžký). Nicméně na to ukotvení podvozku si budu muset taky dát bacha. Ok-glider mi na to řeže spejšl žebra z lamina. No, origoš taky skládal podvozek pod sebe. Ale je fajn, že to zjevně má šanci lítat.. :)

_________________
Ca.3 2.3m, Fokker D.VII 1200mm, Bristol M1.B 1350mm, Multiplex FunCub, Staudacher 1000mm EPP


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sikorski Ilja Muromec verze Veh
PříspěvekNapsal: úte 18.10.2016 7:39 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 12.12.2009
Příspěvky: 454
Tak mně napadá, jak byla vůbec řešena kola hlavního podvozku u skutečného letadla? Na videu (i u plastikové stavebnice) to vypadá, že nešlo o klasická kola s ráfkem a pláštěm z gumy, ale o obruč "zašitou" v nějakém futrálu.

_________________
Stavím a létám pro své potěšení ne z povinnosti k měnícím se trendům...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sikorski Ilja Muromec verze Veh
PříspěvekNapsal: úte 18.10.2016 22:41 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 29.9.2013
Příspěvky: 221
Bydliště: Černošice
Normální zdvojená kola 4+4. Stejně jako u CA.3. Ten futrál navíc byl asi kožený, účel byl zabránit boření úzkých kol těžkého letadla do nekvalitního povrchu letišť.. Uchycení trámků (takové "Z") podvozku bylo na přední a zadní nosník obyčejným kováním. Kvůli pevnosti to bylo celé prodrátované, celkem 14 drátů k jedné podvozkové noze.. :)

_________________
Ca.3 2.3m, Fokker D.VII 1200mm, Bristol M1.B 1350mm, Multiplex FunCub, Staudacher 1000mm EPP


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 103 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz