RCmania.cz - web pro modeláře a modely http://www.rcmania.cz/ |
|
Fi 156C Storch 1800 mm http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=120&t=69126 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | Vidlák [ pon 27.10.2014 16:54 ] |
Předmět příspěvku: | Fi 156C Storch 1800 mm |
Zdravím, chci si koupit polomaketu Storch rozpětí 1800 mm a proto sháním o ní informace. Díky za každý poznatek. |
Autor: | Vidlák [ sob 29.11.2014 23:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Fi 156C Storch 1800 mm |
Tak už jsem si letadlo koupil i postavil.Dost mě ale zarazilo vyvážení. Abych těžiště měl v požadovaných 68 mm, tak musím dovážit do čumáku cca 250g.Přepočítal jsem těžiště a při rezervě 12% jsem se dostal ke stejné vzdálenosti. Při rezervě 10% se posunulo na 72 mm.Jelikož jsem nikdy nestavěl takhle velké letadlo (rozpětí je 1800mm), tak bych potřeboval od někoho radu jestli je normální takhle velké dovážení. Celková hmotnost je s baterkou 2150g. V návodu je 2100g, to není žádný rozdíl, ale když přidám dovážení tak se hmotnost zvedne na cca 2400g. |
Autor: | LV [ ned 30.11.2014 7:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Fi 156C Storch 1800 mm |
Obecne sa neda povedat ci je to vela... ale rozhodne to nie je malo. Vsetko je to o hmotnosti chvosta a umiestneni akumulatorov a serv.Vzhladom na to ze Storch ma relativne dlhy cumak tak je to asi vela... |
Autor: | Vidlák [ ned 30.11.2014 15:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Fi 156C Storch 1800 mm |
Jelikož je to stavebnice , tak na téměř hotový trup jsem jenom přidělal hotové křídla, směrovku a výškovku, kde jsem nemohl váhu nijak ovlivnit . Baterii mám tak vpředu, že už dál nemůžu a ty dvě serva pro výškovku a směrovku jsou na úrovni náběžné hrany křídla.Ještě zkusím trochu odlehčit zadní kolečko , je tam dost zbytečného materiálu. |
Autor: | Vidlák [ ned 30.11.2014 21:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Fi 156C Storch 1800 mm |
Už není potřeba dodávat žádné závaží, stačil jsem těžiště dovážit posunem baterky, protože jsem stavěl letadlo pouze podle obrázků v anglickém návodě (neumím anglicky) a byla chyba na obrázku v dodaném návodu.Tam vzdálenost těžiště označili od slotu : Příloha: Stáhnul jsem si jiný návod, kde je to správně od náběžné hrany. Příloha:
|
Autor: | Vidlák [ sob 06.12.2014 19:05 ] | ||
Předmět příspěvku: | Re: Fi 156C Storch 1800 mm | ||
Trochu jsem si upravil podvozek
|
Autor: | Vidlák [ čtv 18.12.2014 21:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Fi 156C Storch 1800 mm |
Zdravím, pomalu letadlo dodělávám a potřebuji poradit s nastavením křidélek. V návodu není vůbec brána v úvahu diferenciace křidélek. Jen jsou dané maximální výchylky nahoru a dolu a obě stejné 15 mm. Jak velkou diferenciaci bych měl udělat. Vzhledem k nepřesné výrobě a po nastavení podle dodané měrky mi umožní pohyb křidélek nahoru jen 12 mm, tak dolu uvažuji o 7 mm. |
Autor: | Vidlák [ ned 22.03.2015 12:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Fi 156C Storch 1800 mm |
Zdravím, potřebuji poradit, lítá to ale řiditelnost křidélky , to je bída. Nebýt směrovky, tak nejde ani pořádně zatočit. Ani po přidání závaží se to nezlepšilo, tak mě nepadlo přepočítat těžiště, použil jsem tři programy a ve dvou mi to změnilo těžiště tak, že jsem musel vyndat závaží a ještě trochu vrátit baterku zpátky a u toho jednoho programu byl výpočet taky vyšší, ale nebral dobře ve výpočtu složitou vodorovnou ocasní plochu.Byl pro jednodušší modely. Původní těžiště je 68 mm od náběžky a podle přepočítání mi vychází 87 mm. Jak se bude letadlo chovat, pokud výpočet 87 mm bude špatný? Šel bych to hned vyzkoušet, ale hodně fouká. |
Autor: | Vidlák [ úte 24.03.2015 22:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Fi 156C Storch 1800 mm |
Zdravím , vypočítané těžiště je správné. Už se s tím dá lítat |
Autor: | arkudo [ úte 21.04.2015 21:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Fi 156C Storch 1800 mm |
Pekne vlakno. pises tu jen ty Nektery hornoplochy to s tim zatacenim delaji. Reseni je vzdy do te zatacky ubrat plyn. A to teziste taky byva svina. Kazdopadne tohle ero ma moc koutu a tudiz i odpor a tim padem to sosa baterku. Pri tyhle velikosti to chtelo 4clanek... |
Autor: | jyrry [ úte 21.04.2015 22:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Fi 156C Storch 1800 mm |
Vidlák píše: .... Nebýt směrovky, tak nejde ani pořádně zatočit. ... Mám za to že to je správně... Křidélky éro do zatáčky pouze nakloním a v zatáčce udržuji směrovkou, křidélky jen koriguji náklon, někdy se přistihnu že křidélka mám i mírně ze zatáčky. Při řízení jen křidélky to éro musí "tahat pr.el po zemi", řekl bych. A je to fuk jestli hornoploch nebo středo/dolnoploch ... |
Autor: | Vidlák [ stř 22.04.2015 19:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Fi 156C Storch 1800 mm |
Zdravím, teď jsem si dal mix křidélka + směrovka a už není problém s řízením. Ještě pořád ale zkouším těžiště posouváním baterky, ale bohužel přes den jsou neustálé silné nárazy větru a tak mi to dovolí akorát jeden start večer, kdy se vítr uklidní.Dneska se k večeru brzy uklidnil vítr a tak jsem dal tři lety po cca 4 minutách a vypadá to , že nejlíp se letadlo chová, když je těžiště cca v 85 mm od náběžky.O tom čtyřčlánku vážně uvažuji s tím, že vyměním i motor RAY za AXI 2820/12 |
Autor: | arkudo [ stř 22.04.2015 23:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Fi 156C Storch 1800 mm |
Nebude ta 2820 moc malo? |
Autor: | Vidlák [ čtv 23.04.2015 7:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Fi 156C Storch 1800 mm |
Zdravím, motor AXI je podle doporučení v návodu . Bohužel pozdě jsem začal porovnávat doporučené motory s váhou modelu a koupil jsem motor, který tam teď mám - RAY C3542/06, který je určen pro modely do váhy 2000 g. Proto uvažuji o motoru AXI 2820/12, který je určen pro modely do 2600 g. Ale už teď jsem s modelem na váze 2150 g. Když dám čtyřčlánek, tak to bude o dalších cca 100 g víc. Pokud máte někdo zkušenost s jiným motorem, ozvěte se. Dík. |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |