Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 27.02.2014 12:46 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2012
Příspěvky: 35
Bydliště: Tuchlovice, okr. Kladno
Zdravím Vás... mám dotaz, dal jsem se do stavby Čmeláka mám hotová křídla před potahem balsou, a zajímalo by mě, jestli nemáte nějakou radu ohledně páskování křídla, triky a typy jak to udělat :) díky za odpověď.


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: čtv 27.02.2014 12:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.7.2010
Příspěvky: 1078
Bydliště: vesničan v okr.ZR
Nedávno jsem o tem četl tady :arrow: http://www.rckozmodrom.com/RcModely/cmelak25.htm


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 27.02.2014 13:11 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2012
Příspěvky: 35
Bydliště: Tuchlovice, okr. Kladno
O tom vím, myslel jsem, jestli není ještě něco jiného ... :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 27.02.2014 15:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 8009
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Dělal jsem to podobně, jako je v odkazu od von boberov. Akorát, že já mám rozpětí jen 2,2m a z těch 3mm špejlí je to dost mohutné a příšerně pracné. Každou špejli máš nejmíň dvacetkrát v ruce. Každou napřed obrousit (jsou chlupaté), potom v přípravku (protahovačce) obrousit na půlkruh, znova obrousit, alespoň 2x přelakovat, naměřit, nařezat, zabrousit na přesnou délku, začistit konce, nalepit na potažené křídlo. Spotřeboval jsem skoro 3 balíčky špejlí po 100ks 8O Bylo to šílený. Připrav se na to, že je to hrozně pracné. Signy ale na Čmeláku musí být. Na 3,2m by to mělo rozměrově sedět, ale těch balíčků bude ještě víc :lol: Taky jsem někde viděl, že nalepoval hranaté proužky, ještě před potahováním, ale asi to není ono. Na to boušení na půlku jsem si udělal přípravek na Dremla a přivázal k němu hadici od vysavače.
Držím palce a přeju hodně trpělivosti :D


Přílohy:
Protahovacka_02.JPG
Protahovacka_02.JPG [ 71.03 KiB | Zobrazeno 1765 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 27.02.2014 16:02 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 17.12.2008
Příspěvky: 2828
Bydliště: Bohumileč 15
Obrázky: 0
zeksl píše:
O tom vím, myslel jsem, jestli není ještě něco jiného ... :)


... pokud nechces lepit stipane sejle na potah, udelej to tak jako u skutecne masiny a jeto.

Potahove plechy jsou singovane ( profilovane) tak to udelej stejne... pouzi plech a zaprofiluj ho. Uz jsme to tu probirali: viewtopic.php?f=18&t=56041&hilit=kovov%C3%BD+potah&start=0

Nebo si udelej formicku, odlaminuj nekolik polotovaru a ty nalep na balsou potazene kridlo.

Muzes to udelat i tak,ze potahy odlaminujes z min 3 vrstev skla cca 33g/m2 jiz tvarovane (predehnute) ... pak je muzes lepit primo na kostru bez balsoveho potahu.

Jednoduse vyrobis neco jako material z odkazu : http://www.modelmax.cz/modelmax2/eshop/ ... KIN-0-2-mm ... jen tech polotovarech budou prolisy pozadovaneho rozmeru. :wink:

Pozn. k vyse popsanym postupum nepotrebujes klasickou formu, ktera se pouziva pri vyrobe sendvicovych kompozitovych kridel.

Kridlo odvakuovane ve forme je dalsi zpusob jak singovany potah napodobit.

veka1


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 27.02.2014 16:19 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 20.6.2010
Příspěvky: 465
Bydliště: Vysočina
zeksl píše:
Zdravím Vás... mám dotaz, dal jsem se do stavby Čmeláka mám hotová křídla před potahem balsou, a zajímalo by mě, jestli nemáte nějakou radu ohledně páskování křídla, triky a typy jak to udělat :) díky za odpověď.


Kolega to teď řeší na 2,2 čmeldovi a zatím je to jen teorie a budu to teprve zkoušet, ale tak jak má
křídlo origo pláty plechu, tak si zkusím udělat kopyto a chtěl bych to z 0,4 Vivaku teplem a podtlakem
vytáhnout, něco na tenhle způsob http://www.rc-pilot.eu/fotogalerie/95/ a pak to jako imitaci těch
plátů nalepit na křídlo a jen zalakovat. Kdyžtak mi nanadávejte, je to jen teorie a budu to teprve
zkoušet.. 8O L. :D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 27.02.2014 16:44 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2012
Příspěvky: 35
Bydliště: Tuchlovice, okr. Kladno
no já bych to dělal asi z prim. 5-6mm a zbrousit na půlku.. to se mi zdá, zatím jako nej řešení.....


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 27.02.2014 17:08 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 7.2.2010
Příspěvky: 133
Řešení by možná bylo použítí plastových profilů Evergreen, které prodává fy Litomysky.
Ale je to poněkud dražší varianta.
http://www.litomysky.cz/mat/evo2.htm


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 27.02.2014 21:34 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 17.12.2008
Příspěvky: 2828
Bydliště: Bohumileč 15
Obrázky: 0
... proc by strukturovany potah mel byt pouhou imitaci?
Mi prijde celkem neefektivni, vyvazet do vzduchu hmotnost, ktera se nepodili na prenosu zatizeni a udrzeni tvarove stability vyrobku.

Kdyz uz singovani,tak at plni svou funkci, ne?

Dalsi inspirace viz napr: http://www.alumodel.com/htm/inicio.htm# :)

veka1


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz