Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 165 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Avia B-35
PříspěvekNapsal: úte 26.11.2013 23:40 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2010
Příspěvky: 474
Bydliště: Vysočina
ok-glider píše:
:P
Kreslil sem 2°dolů a 2°doprava,nechám to být.
Jak se má Zlín Z-50?
Hele,neslyšel jsi o někom,co by tam zkusil dát RCGF 45ccm?
Jen mě to tak napadlo.
Ještě sem se nedostal ke skeneru,ale fakt ti tu monografii pošlu!
:(


Jj, to by mohlo vyjít, když tak se ten 1° dolů doladí :wink: Dnes na to nemám už čas, ale brzy sem hodím foto
Z-50, ale přesunul bych to do jiného fóra viewtopic.php?f=120&t=57846 , tohle necháme pro Avii :lol: :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Avia B-35
PříspěvekNapsal: stř 27.11.2013 2:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 6286
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
LibcaR1100S píše:
Nevím, jak moc ti to pomůže, ale tady http://shop.retezyolomouc.cz/ozubena-kola-kuzelova pár koleček
mají :lol: Libor

Dobrej odkaz! Ale k tomu šneku je potřeba kolo se šikmým ozubením. Vypadá to podobně jako ty jejich kola s přímým ozubením ale zuby jsou šikmo a úhel je daný stoupáním šneku. Jinak šnekovej převod je samosvornej a hodně do pomala(třeba 1:40), unese velký zatížení, na podvozek úplně ideál. Tohle na odkazu co jsi dal, je kuželový kolo. Samosvorný to není, převod tak maximálně 1:5, muselo by být o několik stupňů převodovky navíc. Pošli mě do SZ email, něco namaluju a pošlu.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Avia B-35
PříspěvekNapsal: stř 27.11.2013 16:03 
Mazák
Mazák

Registrován: 1.3.2012
Příspěvky: 843
Bydliště: Dobrá Voda u Hořic
Dotaz pro znalce B-35. Tušíte někdo, jestli spodní část krytu podvozku je pevná, nebo chodí spolu s odpruženým kolem?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Avia B-35
PříspěvekNapsal: pát 29.11.2013 3:10 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2010
Příspěvky: 474
Bydliště: Vysočina
PetrD píše:
Dotaz pro znalce B-35. Tušíte někdo, jestli spodní část krytu podvozku je pevná, nebo chodí spolu s odpruženým kolem?



No nejsem odborník, ale podle fotek a hlavně podle fotek havarované B-35.2 soudím, že spodní část krytu
chodila i s kolem. Pro ty, koho B-35 zajímá, tak tady http://uloz.to/xuCq3dk/avia-mbi-publish ... 35-b135-7z je asi nejlepší kniha a nejvíc info pohromadě, co se o ní dá dozvědět :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Avia B-35
PříspěvekNapsal: pát 29.11.2013 22:27 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2010
Příspěvky: 474
Bydliště: Vysočina
Tak model Avie opět dosti pokročil, včera jsem dostal od pana Hnízdila pár obrázků,
tak se můžete pokochat, vypadá to parádně :wink:


Přílohy:
av1.jpg
av1.jpg [ 41.19 KiB | Zobrazeno 953 krát ]
av2.jpg
av2.jpg [ 29.12 KiB | Zobrazeno 953 krát ]
av3.jpg
av3.jpg [ 37.76 KiB | Zobrazeno 953 krát ]
av4.jpg
av4.jpg [ 42.96 KiB | Zobrazeno 953 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Avia B-35
PříspěvekNapsal: pát 29.11.2013 22:42 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2010
Příspěvky: 474
Bydliště: Vysočina
Tady http://www.ivok.cz/M43-B-35.php je možno si s Avií už i zalétat, sice je trošku větší,
ale létá skvěle. Kdyby takové letové vlastnosti měla i naše chystaná B-35, byl bych
naprosto spokojený :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Avia B-35
PříspěvekNapsal: pát 29.11.2013 23:55 
Mazák
Mazák

Registrován: 27.9.2012
Příspěvky: 1258
:D
pěkný model a fantasticky postupují práce na něm.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Avia B-35
PříspěvekNapsal: sob 30.11.2013 1:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 6286
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Já bych nesdílel takový nadšení. Má v tom být 50ccm benzín. Mělo by to mít roznášecí "vnitřní trup" jako má každej jinej benzíňák. Jestli bude roznášet motorovou přepážku pouze do bočnic, nemá se motor do čeho opřít a bude z toho vibrostroj! Kámoš takhle postavil Mustanga a nedá se s tím lítat, vibracema se trhaj páky a panty a odcházej serva hlavně na křídlech.
Vřele doporučuju s tím něco udělat, tohle bych asi nechtěl. Ta bedýnka mezi motorovkou a další přepážkou je málo, protáhnul bych ji o minimálně jednu dozadu a pak šikmo dolů až k začátku kabiny, nebo i kousek do ní. Jestli bude křídlo nasazovaný na boky, tak by měl vnitřní trup zasahovat taky dolů na spojovací trubku křídla. Jestli bude křídlo půlený a zespodu šroubovaný na trup, taky bych měl velkou obavu z vibrací. Ten kámošův Mustang to měl stejně a možná že je to další důvod vibrací. Třeba na mojí Extře pokud nahodím ROTO 35 bez křídel, tak se na malý otáčky může trup přímo rozkočit. Stačí nasadit křídla a ani se nehne.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Avia B-35
PříspěvekNapsal: sob 30.11.2013 13:11 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 21.9.2007
Příspěvky: 729
Bydliště: Praha 6 Suchdol
Není tam nic, protože do této oblasti se návrh ještě nedostal. Ale jinak má Jirka samozřejmě pravdu :-)

_________________
therccustomjets.cz
customwings.cz


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Avia B-35
PříspěvekNapsal: sob 30.11.2013 18:12 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2010
Příspěvky: 474
Bydliště: Vysočina
Celeron píše:
Já bych nesdílel takový nadšení. Má v tom být 50ccm benzín. Mělo by to mít roznášecí "vnitřní trup" jako má každej jinej benzíňák. Jestli bude roznášet motorovou přepážku pouze do bočnic, nemá se motor do čeho opřít a bude z toho vibrostroj! Kámoš takhle postavil Mustanga a nedá se s tím lítat, vibracema se trhaj páky a panty a odcházej serva hlavně na křídlech.
Vřele doporučuju s tím něco udělat, tohle bych asi nechtěl. Ta bedýnka mezi motorovkou a další přepážkou je málo, protáhnul bych ji o minimálně jednu dozadu a pak šikmo dolů až k začátku kabiny, nebo i kousek do ní. Jestli bude křídlo nasazovaný na boky, tak by měl vnitřní trup zasahovat taky dolů na spojovací trubku křídla. Jestli bude křídlo půlený a zespodu šroubovaný na trup, taky bych měl velkou obavu z vibrací. Ten kámošův Mustang to měl stejně a možná že je to další důvod vibrací. Třeba na mojí Extře pokud nahodím ROTO 35 bez křídel, tak se na malý otáčky může trup přímo rozkočit. Stačí nasadit křídla a ani se nehne.
Jirka


Já jsem k tomu nedal dostatečný popisek, ono na těch obrázcích šlo spíše o křídla, dnes přidávám nové s
myslím si, že dostatecně vyřešeným uložením motoru :wink: Křídlo bude pouze ze dvou polovin přišroubované zespod, ale myslím si, že to by na vibrace nemělo mít vliv, pokud bude mít pevné lože a nebude mít vůle. Tohle řešení taky používám, má to tak i Top flite na svých "giant modelech" a opravdu to funguje. Bez křídel bych benziňáka raději ani nestartoval, u některých modelů by se mohlo stát, že by z nich byl zase rychle rozsyp :lol: :lol: :lol: Problém kámošova Mustangu bude spíš v tom uložení motoru, benzin je na vibrace potvora a dokáže toho "rozebrat" dost :lol: Mrkni na to, co si teď myslíš o tom uložení motoru, ale tohle už by mělo být až jako víc než dostatečné. Jen tak pro porovnání přikládám fotku domku Veloxe 2,2 na motor DLE 55, mimo mot. přepážky je to jen 2x 3mm topolovka, bočnice, spodek trupu a vlastně všechno ostatní jen 3mm topol a vydrží to až by tomu jeden nevěřil 8O :lol:


Přílohy:
1.png
1.png [ 473.32 KiB | Zobrazeno 787 krát ]
2.png
2.png [ 457.66 KiB | Zobrazeno 787 krát ]
3.png
3.png [ 464.6 KiB | Zobrazeno 787 krát ]
P3081846.JPG
P3081846.JPG [ 87.79 KiB | Zobrazeno 787 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Avia B-35
PříspěvekNapsal: ned 01.12.2013 0:54 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 6286
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Vnitřní trup perfekt. Já bych ještě mezi 2 a 3 přepážkou přidal vnitřní trup až dolů k náběžce křídla. Připadá mi to tam poddimenzovaný. Taky bych zvážil, zda vnitřní trup nepřidat i mezi "podlahou kabiny" a profilem křídla a pak to celý uzavřít po profilu 0,8-1 mm překližkou s výřezem jen na šířku vnitřního trupu. Tím se neskutečně zpevní lože pro demontovatelný křídlo a vytvoří velkoplošný přechod do profilu křídla.
Křídlo nebude mít žádnej nosník? Bude tedy nostnej potah. S tím nemám zkušenost na tak velkým rozpětí. To by asi potom chtělo na potah v místě obou stojn nalaminovat pruh uhlí a pak teprve přilepit potah na žebra. Pokud nosník nebude, připadá mi, že na konci trubky je moc prudká změna v pevnosti. Já bych 1-2 stojny za koncem trubky nevylehčoval a pak bych teprve začal od menších otvorů k větším a pak teprve k vylehčení jako je teď. Z čeho budou žebra u trubky? 3mm topol? Trochu mě připadá, že mezera mezi trubkou a stojnama je moc velká, když kouknu na jiný konstrukce, obě stojny se dotýkají trubky. V každým případě bych doporučil kořenový a koncový žebro zdvojit na 6 mm a taky zdvojit koncová žebra podvozkovýho bloku, stačí jen přidat zdvojovací položebro od náběžky po přední stojnu. Jo a nezapomeň na uzávěru konce trubky, část žebra mezi stojny křídla. Bude nějakej stavební pomocník na stavbu křídla na rovný desce? Nezapoměň, že to je eliptický křídlo a to se staví dost blbě na přesnost. Dobrý systém je třeba dvě stavební stojny nalepený na stavební desce. Stojny definují rozteč žeber, vzepětí případně překroucení. Mají vyfrézovaný zářezy pro žebra. Žebra mají protizářezy. Kostru křídla poskládáš a slepíš vlastně v šabloně, není boha udělat křídlo zkroucený. Pak se stojny otočí a poskládáš na nich druhý křídlo. Tenhle systém měla třeba Funtána 2600 od Badana.
Jak zadek? Neuvažuješ u týhle velikosti nad možností přepravní demontovatelná výškovka? Mě se 2,6x2,6 s výškovkou do auta nevejde, pokud sundám, tak v pohodě.
Ať se daří!
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Avia B-35
PříspěvekNapsal: ned 01.12.2013 10:44 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 21.9.2007
Příspěvky: 729
Bydliště: Praha 6 Suchdol
Jak to popisujes tak se trefuješ do budoucího postupu. Ono to ani jiné řešení nepřipouští kolem toho křídla. Ale strpení, nejde to tak rychle. Protože laser řeže kolmo, je navrh z 99% v pravoúhlé soustavě. Stojiny definují vzepětí i překroucení. Ono to nevypadá ale jsou blízko trubky, návrh je teď kreslený s nulovou tloušťkou a tak trochu mate. Na stojinách budou samou ještě nosníky takže vznikne I profil. Tuhý potah a polaminování uzavře křídlo :) celé letadlo bude rozdělené na komstrukční celky vždy s jednou vodorovnou stranou, pro pohodovou stavbu na rovné ploše pouze s úhelníkem a ani ten není potřeba, pokud je člověk trochu zručný. Provázanost pravých úhlů konstrukce je celkem odolná vůči křivé stavbě, i když možné je všechno... :D

_________________
therccustomjets.cz
customwings.cz


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Avia B-35
PříspěvekNapsal: ned 01.12.2013 15:50 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 22.11.2013
Příspěvky: 230
Obrázky: 0
Ahoj jak Libča povídal jeho kniha o Avii B-35 je velice zajímavá a podrobná. Proto jednoduchá otázka. Proč se konstruktér modelu nedrží "konstrukce" předlohy? Hlavně co se trupu týká. Proč není trup krabice a nahoře a dole nejsou jen oblouky a na bocích malé oblé nákližky? Na co je v konstrukci "milion" přepažek navíc? :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Avia B-35
PříspěvekNapsal: ned 01.12.2013 16:37 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 21.9.2007
Příspěvky: 729
Bydliště: Praha 6 Suchdol
protože se trup letadla bude stavět ze dvou půlek......
které přepážky jsou tam navíc?


Přílohy:
av12.jpg
av12.jpg [ 75.1 KiB | Zobrazeno 620 krát ]

_________________
therccustomjets.cz
customwings.cz
Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Avia B-35
PříspěvekNapsal: ned 01.12.2013 16:48 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 22.11.2013
Příspěvky: 230
Obrázky: 0
Pěkné, ale početně je tam o 6 přepážek navíc oproti předloze.Proto se ptám proč? Za další ať si prohlížím výkresy nebo fotky v knize předlohy, nevidím tam že by směrovka měla několik stojin. Vidím tam pouze jednu. Takže proč? To samé výškovka? Proč tolik stojin? Důvod? Ta výškovka musí vypadat "takto".


Přílohy:
VOP1.jpg
VOP1.jpg [ 85.41 KiB | Zobrazeno 607 krát ]
VOP2.jpg
VOP2.jpg [ 77.27 KiB | Zobrazeno 607 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 165 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz