Switch to full style
Vše co je maketou, polomaketou ale i nějakou 1/4maketou skutečného stroje.
Odeslat odpověď

Re: Československá letadla

čtv 21.11.2013 7:45

jyrry píše:Neumřelo, maká se, nekecá se :-)
Včera jsem předal rozsyp jednoho echt československého letadla (nad 2m) kolegovi ;-)
Až přijde jeho čas, jistě to odtajní a dá třeba i build_thread...

a ja to vim... trefil jsem to na prvni dobrou...:-)

Re: Československá letadla

stř 05.02.2014 23:42

Aero A-102 a Praga E-45.
Má někdo plány?Podklady?Monografie?
Ve starších číslech HPM jsem našel Letov Š-231,parádní profily a super fotky.
Tohle ero by stálo za hřích.
:lol:

Re: Československá letadla

pát 07.02.2014 15:55

ok-glider píše:Aero A-102 a Praga E-45.
Má někdo plány?Podklady?Monografie?
Ve starších číslech HPM jsem našel Letov Š-231,parádní profily a super fotky.
Tohle ero by stálo za hřích.
:lol:


Š-231 je parádní... . V kterém čísle HPM se nachází..?

Díky..!

Re: Československá letadla

sob 08.02.2014 0:37

HPM 2007-5 a 6 Letov Š-231
HPM 2007-12 Letov Š-431
Postahoval jsem něco z Uložto ale hlavně tady
http://mirageswar.com/
bez antiviru to ani nezkoušej.

Re: Československá letadla

pon 17.02.2014 1:38

Na A-102 mám všeho všudy nic,ale pokud vím model dělá http://www.savex.cz/ ,před nedávnem si to koupil kamarád a Já mu dělal grafiku na plukovní znak "Lva" pro řezání folie .
Obrázek
Tady je to ke stažení.
loewe.zip
(924.85 KiB) 72 krát

Re: Československá letadla

úte 22.04.2014 14:04

Zdravím vás,

chtěl jsem se zeptat zdali má někdo z vás zkušenosti s BH-3 či 7kou.
Dorazil mi plánek zakoupený z eshopu cz rcmodely.cz ,rozpětí je necelých 1500mm.
Bojím se letových vlastností a současně jsem přemýšlel nad konverzí na BH-7B
Pravděpodobně se rozhodnu pro Avii BH-7B se čtyřtaktem do 10ccm,možná budu plánek zvětšovat,ještě uvidíme.
Vrtá mi v hlavě i konverze ne BH-11 tam se však bojím zástavby motoru,musel bych nějak prodloužit osu vrtule a také maketa rotačního motoru by byla náchylná k poškození.

Děkuju za reakce,snad se to nebude zdát jako hloupí či zbytečný dotaz.

Martin

Re: Československá letadla

úte 22.04.2014 16:40

martinmalky píše:Zdravím vás,
...zkušenosti s BH-3 či 7kou.
...
Bojím se letových vlastností a současně jsem přemýšlel nad konverzí na BH-7B
...
Vrtá mi v hlavě i konverze ne BH-11 tam se však bojím zástavby motoru,musel bych nějak prodloužit osu vrtule a také maketa rotačního motoru by byla náchylná k poškození.
...

Otázka jde do trochu moc širokého záběru. BH-3 je dolnoplošník, BH-7B je hornoplošník a BH-11 je zase dolnoplošník odvozený od původních typů BH-1,BH-5 a BH-9. Takže je třeba se rozhodnout co vlastně chceš.

Taky by asi bylo dobré upřesnit v čem spočívá ta Tvoje obava z letových vlastností? Tedy v první řadě si asi musíš sám odpovědět na otázku jaké máš zkušenosti s pilotováním modelů. Nicméně si myslím, že pokud máš zvládnutý start a přistání na dráhu modelu s křidélky, tak by ani jedna z Avií neměla působit nepřekonatelné problémy. Ale pokud nejsi dostatečně "vylétaným" pilotem, tak je třeba zvážit stupeň investice času a peněz do maketovosti a spokojit se s polomaketovým až sportovním provedením. Ve vzduchu se to stejně nepozná.

Myslím si, že když už máš plánek na BH-3, tak postav raději tu. :wink:

No a zástavbu motoru u hvězdicových verzí (5,6,9,11,12) bych řešil tím, že horní válec bude tím skutečným válcem motoru a kolem něj budou 4 atrapy. Není to sice úplně maketové (spíš polomaketové), ale jak jsem psal, ve vzduchu se to vůbec nepozná a ani na zemi ze vzdálenosti 5m a víc. :wink:
To prodlužování hřídele spalovacího motoru bych rozhodně neradil - je to dost velká komplikace a není to vůbec triviální problém (problémová je především spojka hřídelí). :roll: Spojky se dnes dají sice koupit, jen vybrat tu správnou, dostatečně dimenzovanou. Ale navíc by tím asi dost výrazně narostla i hmotnost pohonné jednotky (spojka, hnaná hřídel, minimálně 2 ložiska v nějakém domci, společný rám/lože pro motor a to prodloužení, unašeč vrtule atd.).

Re: Československá letadla

stř 30.04.2014 8:39

Dám sem jen odkaz na topic o "maketě 1:1". To je teď můj favorit číslo jedna, protože na něm dělám. 8)

Praga E-114 B Air Baby
viewtopic.php?f=120&t=65781

Re: Československá letadla

stř 30.04.2014 10:27

martinmalky píše:maketa rotačního motoru by byla náchylná k poškození
Avia BH-11 má sice motor hvězdicový, ale nikoli rotační.
Odeslat odpověď