Ještě jsem doháněl pár restíků, které jsem opoměl, nebo zanedbal během stavby. Holt chybí stále zkušenosti a pak to dá dvojnásobnou práci dát dopořádku, než kdyby člověk u toho trochu myslel hlavou. Jinak je éro už záletuschopné a zítra se jde na to. Dám sem pak video, ať už to dopadne jakkoliv. S.
PS- motor s érem cvičí jak s papírákem, aspoň na zahradě to tak vypadá
Ahoj, tak dneska šel Mig na svou první výpravu do oblak. Měl jsem z toho pořádný nervy a trochu asi i strach, ale udělal mi hoch radost. Nejenže se poslušně s minimálním přitažením vznesl, ale ruce klepající se nad trimy jsem nepoužil. Prostě si to sedlo a chovalo se to od začátku slušně. Určitě bude časem s čím laborovat, těžiště, výchylky, klapky, ty jsem mimo jiné nepoužil, protože po mé chybné úvaze, že při vyklopení bude nutné přitažení výškovky, což jsem namixoval v rádiu, se éro vzepjalo jako kobyla . Bohužel používám stále Dx6ku a ta nic moc během letu nenabízí, (ke korekci) a pracně lovit něco v menu a tam to za letu přenastavovat jsem nechtěl. Nevím, jestli by v tomto případě stačil trim, tak jsem od toho upustil a budu zkoušet příště bez mixu. Letadlo se chová dobře(tedy absolvoval jsem dva krátké lety, z nichž první skončil při přistání ve vysoké trávě na zádech, byl jsem dlouhý. Motor nepracoval tak jak měl, chyba nastavení a tak jsem se rozhodl to posadit, než absolvovat další okruh a riskovat vysazení motoru. Druhý let už byl jiné kafe, motor se dostával do "rezonančních" otáček a reagoval přesně. Nikam to nepadá, zatáčky na půl plynu točí s přehledem a reaguje příjemně na kormidla, také otázka motorizace je tímto zodpovězena, alespoň pro mě. Po několika pokusech jsem myslím obstojně přistál, ale určitě by to sneslo i nižší přistávací rychlost. Tímto všem děkuji za podporu a za sledování průběhu stavby.
Napínat nebudu, je to Jak 9 D, pravděpodobně v kamufláži Normandie-Němen. Rád bych to přes zimu dal do kupy. Trup mám laminátový, rozpětí bude zase cca 1.6 m. Jen bude tentokrát asi trochu silněji namotorován. Ještě přesně nevím, ale elektro v něm nebude
Vracím se sem ke zhodnocení letových vlastností modelu. Po asi 50ti startech si myslím, že už ho mám trochu přečteného. Motor je dostatečný pro starty z trávy, běžné obraty v rámci letových vlastností předlohy, občas zvládá i lehčí krizovky. Pro vertikální obraty je to skutečně slabé, je nutné jako u skutečného stroje měnit výšku za rychlost. Model má za sebou i havárii při startu, po rozjezdu moc přitažená výškovka a následná hvězda ho připravila o celou zadní část. Je to opravené, ale viditelné to je. Je potřeba si dávat pozor při souvratech, ze kterých se dokáže jakožto můj první model dostat do ploché vývrtky na zádech, a co hůř, nechce z ní ven Jinak je potřeba řídit s citem a spíš kopírovat projev skutečného éra, potom se chová dobře. Snad bude ještě nějaké video, už měl dvakrát namále, tak snad ještě nějaký ten start vydrží
Dnes jsem vzal éro po GO motoru vyzkoušet v provozu. Dostal výbrus, píst a ojnici, + nová japonská ložiska. Motor mě ale zlobil, asi nějaký problém v palivové instalaci, karburátoru, tak aspoň vkládám krátké video, potom už motor nešel skoro ani nahodit. Snad to bude jen prkotina.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru