Michal Matějka
|
Napsal: úte 08.02.2022 0:09 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 10.1.2011 Příspěvky: 585 Bydliště: Žebrák
|
Tenhle motor jsem měl v Hog Bipe od SIGu ten ale vážil necelých 3,5 kg a bylo to s výkonem na hraně. Těch tvých 4,1kg bych viděl na čtyřtaktní 20ccm.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: úte 08.02.2022 1:40 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Viděl bych to na DLE20. Má ještě patky jako ASP 91, takže žádná velká předělávka a můžeš si vybrat výfuk dozadu nebo do boku, podle toho co se ti líp hodí na zástavbu. DLE má šrouby 4 mm, šířka 60 mm, rozteč 25 mm. U OS FS 95 je rozteč stejná ale šířka je jen 52 mm, takže trochu rozšířit a převrtat lože. Mám ho v skoro o dvě kila těžším Spacewalkerovi a základní akrobačku s ním zaletí bez problémů.
|
|
Nahoru |
|
|
Mosquito
|
Napsal: úte 08.02.2022 9:16 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.5.2008 Příspěvky: 595 Bydliště: Praha
|
To Celeron:Ta Dle 20 ccm mě napadla taky.Jaký baterky používáš na zapalování a jakej typ máš?Nevím jak se rozhodnout s tím vejfukem.Ten typ se zadním výfukem je dražší.Ale nevím proč?Má snad větší výkon?Mám tam patky na Asp 15ctku čtyřtakt.A ten model s tím prej lítal,ale mě to taky přijde jako málo.Ten DlE by se tam mohl hezky vejít i se zadním výfukem(snad).Ten čtyřtakt má karbec a sání vzadu.Je tam trochu místa.Byl.by to můj první benzín.Mohl bys mi trochu poradit.DLE jsou prej dobrý motory.Jakej ten vejfuk je lepší do budoucna?Ten motor jistě pak půjde i do jinýho éra až tohle doslouží... Boční nebo zadní?A jakou vrtuli na něj použít,jakej olej atd.Prostě zkušenosti.Bude to pro mě zase něco novýho.Dík
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: úte 08.02.2022 10:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Mám tenhle motor v jednoplošníku o zhruba stejné letové hmotnosti. Létá to, pohoda let, ale nějaký akrovylomeniny bych si s ním asi netroufl. Osobně se mi jako možná náhbrada lídíb tenhl https://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=77603 motor. Nwějak jsem to porovnával rozměrově (už před delší dobou) a pokud si pamatuju, šlo to jen vyměnit mezi sebou. No a pak samozřejmě povyměňovat hadičky, nebo celou bandu. Výhodou, že nepotřebuje zapalování a vše, co k tomu patří. Nevýhodou je znatelně vyšší cena. To ovšeem za předpokladu, že netrváš na 4T.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: úte 08.02.2022 11:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Mosquito píše: To Celeron:Ta Dle 20 ccm mě napadla taky.Jaký baterky používáš na zapalování a jakej typ máš? Baterky pokud honíš váhu stačí 4 ks AAA Eneloop 800mAh. 5 letů cca 8-10 minut je tak 300 mAh, takže máš bohatou rezervu. Pokud ne, tak AA. Já mám boční vejfuk. Rozdíl ceny? Asi složitější hlava i výfuk a možná menší sériovost. Olej 1:40 jakoukoliv syntetiku do vysokootáčkových dvojtaktů, já dávám Castrol Power Racing 2T. A pro kubatůry pod 35 ccm dávám Verva 100. Na Spacewalkerovi mám dřevěnou Fialu průměr 420 ale stoupání je zakrytý kuželem a to je kupa šroubů. Jo a jedna důležitá věc. Motor má centrální matku na klikovce a ta se za letu povoluje. Po tom, co jsem ztratil za letu kužel a vrtuli jsem svrtal unášeč a podložku vrtule po 120 stupních vrtákem 2,4 mm a do unášeče říznul závit na tři šrouby M3.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: úte 08.02.2022 16:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Dafe, opravdu v tom musí být tolik oleje 1:20? Pokud jo, tak Ultimate bude zafkákanej šmírem jak metylák.
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: úte 08.02.2022 17:25 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Hmmm, tak na tuhle otázku ti opravdu neodpovím. Sice se mi ten motor, stejně jako ta 2T patnácka od OS, líbí, ale benzín doma zatím nemám ani jeden. A přiznávám, že s kolegou, který ho má jsem teď nějakou dobu nemluvil, ale mohl bych ho zkusit kontaktovat a zeptat se na podrobnosti. On to chtěl zastavět do P-51, ovšem pro objektivní problémy to (tehdy) ještě neudělal. Zeptal jsem se ještě strejdy Gůgliče a ten mi řekl, že to má fakt mít poměr 20 : 1 - http://macgregor.co.uk/saito/data/fg21-manual.pdf.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
tuareg
|
Napsal: úte 08.02.2022 21:51 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 26.9.2013 Příspěvky: 218
|
To je zajímavý že k tomu motoru neudělali takový závit aby se provozem utahoval. Jako když se frézuje kotoučovou pilkou, když se dá na letmý trn blbě, tak se povolí, když se otočí, tak se sama dotahuje.Ale stejně může proklouznout, a pokud jede posuvem, tak nejspíš i rupne
|
|
Nahoru |
|
|
colorfll
|
Napsal: úte 08.02.2022 23:04 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 31.1.2022 Příspěvky: 3
|
DLE 20RA jsem používal sezonu v modelu Sbach o rozpětí 172cm, dostával neskutečnou bídu,, vrtule dřevěná, kužel profi, nikdy se nepovolila. Ani jednou. S to jsme ji za sezonu několikrát měnil, protože model byl divoch a při přistání jsem vrtuli několikrát štípnul. Takže po instalaci nové stačilo párkrát dotáhnout, aby si sedle a pohoda...
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: stř 09.02.2022 0:09 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
tuareg píše: To je zajímavý že k tomu motoru neudělali takový závit aby se provozem utahoval. To není o směru otáčení ale o cukání motoru. U benzína je to cukání větší než u metylu. Vzpomínám na známýho, co si na počátku 90-tých let udělal k brněnský metylový 15ccm reduktor 1:2,5 ozubeným řemenem. I když by ten řemen měl přenýst skoro dvojnásobnej výkon po asi 20 minutách na štandu se na řemenu začaly vylamovat zuby. Dal jinej a znova to samý. V MVVS mu poradili dát na hřídel motoru malej setrvačník a bylo po problému. Ten řemen odcházel protože vrtule s velkým kolem reduktoru měla velkou setrvačnost kdežto motor skoro žádnou, do řemenu cukal a tím ho rychle zlikvidoval.
|
|
Nahoru |
|
|
Mosquito
|
Napsal: stř 09.02.2022 0:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.5.2008 Příspěvky: 595 Bydliště: Praha
|
No to Saito by bylo krásný kluci.Ale je to nesplnitelnej se,na to fakt nemám.A OS max je taky mimo.Je to jen 15 ccm i když dvoutakt.Vyhraje to asi to DLE 20.Jakej na ten motor používáte vejfuk?Prej to originální dusítko je docela hlučný.Máte tam přidanej nějakej tlumič?Nebo používáte jinej vejfuk?Např AMT Šupka apod?
|
|
Nahoru |
|
|
Beda
|
Napsal: stř 09.02.2022 9:47 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 24.11.2020 Příspěvky: 4
|
ASP 15ccm 4T mám v P40 rozpětí 1650mm váha 4600g palivo 5%nitra vrtule Scimitar 13x8 a chodí velmi svižně.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: stř 09.02.2022 11:11 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Mosquito píše: Vyhraje to asi to DLE 20.Jakej na ten motor používáte vejfuk?Prej to originální dusítko je docela hlučný.Máte tam přidanej nějakej tlumič?Nebo používáte jinej vejfuk?Např AMT Šupka apod? Já mám původní, protože do úzký haupny Spacewalkeru by se nic jinýho stejně nevešlo. Rámus to nějakej dělá, komora originál tlumiče je asi tak malinko větší velikosti krabičky sirek. Muffler od AMT by byl lepší, přidá výkon a hodně potlačí rámus ale pokud s ním není počítáno již při konstrukci trupu, nejde nikam skrytě umístit. Jedině mimo trup ale na maketě nebo polomaketě je to jako pěst na voko. Koukni jestli AMT nemá pro DLE20 tlumič typu Pitts ale ten bude možná jen pro zadní výfuk. Jestli je v haupně pro původně plochej boxer dost místa, možná by stálo za to vyšetřit možnej tvar pro svůj velkej tlumič a necat si ho spájet mosazí z ocelovýho plechu 0,4-0,5 mm. Taky to mám tak udělaný v pár letadlech.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|