Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Motorizace Pipera - elektro
PříspěvekNapsal: stř 24.06.2020 16:43 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.7.2011
Příspěvky: 6798
Bydliště: Písek, ČR
Díky všem moc za rady, dal jsem si všechny informace dohromady a vyšlo mi, že ten velký motor je na tento model moc, navíc nízké kV by mi nutilo vrtuli, kterou bych tam díky podvozku nedostal.
Takže Piper dostane motor AXI 4130/16 (váha 410g, výkon 1780W) s vrtulí 16x8 nebo 16x10, a bude to v souladu s tím co zde radíte.
Motor je objednaný, čekám ho možná zítra, tak se těším až ho tam napasuju :wink:

Ten velký AXI 5320/28 zkusím prodat nebo časem dám do něčeho kam bude vhodný.

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Motorizace Pipera - elektro
PříspěvekNapsal: pát 26.06.2020 22:54 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 13.10.2008
Příspěvky: 114
Bydliště: Hořovice, CZ
Já jsem před časem elektrifikoval Pipera r. 2050mm od Hangar 9.
zde http://hankovystranky.cz/2015/10/10/piper-j3-konverze-ze-4-taktu-na-elektropohon/
a zde http://hankovystranky.cz/2015/10/11/piper-j3-cub-uspesne-zaletan/
Model byl s touto pohonnou jednotkou dost přemotorovaný, ale létal nádherně. :wink:
Příloha:
20151011_130954.jpg
20151011_130954.jpg
[ 210.2 KiB | Zobrazeno 1420 krát ]


_________________
Jeti duplex DS 14
www.http://hank61.rajce.idnes.cz/
www.hankovystranky.cz


Naposledy upravil Hank dne stř 01.07.2020 7:19, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motorizace Pipera - elektro
PříspěvekNapsal: sob 27.06.2020 0:13 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.8.2008
Příspěvky: 1468
Bydliště: Pelhřimov, ČR
Obrázky: 1
Motor Axi 4130/16 V2 s dřevěnou lehkou HobbyKing vrtulí 16x8 na šestičlánek používám u své pětikilové parakrosny. Velká spokojenost, lítám obvykle na něco málo přes půl plynu a protože zpětně vidím, že by stačila použít i levnější motorizace za polovinu nebo třetinu axíka, tak motor vedu v patrnosti jako aktivní zálohu pro případ motorizace většího éra. :wink:


Přílohy:
P1110930.JPG
P1110930.JPG
[ 196.17 KiB | Zobrazeno 1415 krát ]

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motorizace Pipera - elektro
PříspěvekNapsal: sob 27.06.2020 10:23 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.7.2011
Příspěvky: 6798
Bydliště: Písek, ČR
Hanku,
můj Piper je přesně ten cos konvertoval, od Hangar 9. Takže se už můžu těšit na let.
Teď bohužel čekám na motor AXI4130/16 a vrtuli, Zásilkovna to nějak nezvládla a obchod mi ho posílá podruhé. Tak za týden možná bude zálet.

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motorizace Pipera - elektro
PříspěvekNapsal: úte 30.06.2020 18:29 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.7.2011
Příspěvky: 6798
Bydliště: Písek, ČR
Hank píše:
Já jsem před časem elektrifikoval Pipera r. 2150mm od Hangar 9.
zde http://hankovystranky.cz/2015/10/10/piper-j3-konverze-ze-4-taktu-na-elektropohon/
a zde http://hankovystranky.cz/2015/10/11/piper-j3-cub-uspesne-zaletan/
Model byl s touto pohonnou jednotkou dost přemotorovaný, ale létal nádherně. :wink:
Příloha:
20151011_130954.jpg

Hanku, mohl bys mi prosím napsat těžiště toho Pipera?
Mám ho z druhé ruky, dokumentace žádná....
A třeba ještě nějaký postřeh k vyosení motoru?
Odhaduju cca trochu doprava (podle citu a dle zkušeností s podobným modelem, který s velkou vrtulí táhnul po startu pekelně doleva. Pomohlo dosti velké vyosení doprava. A mám tendenci dát dost velké vyosení dolů, je to OK?

(Dávám tam právě AXI 4130/16 s relativně velkou vrtulí, 16x8" - asi dám pro zálet trochu větší kolečka a pak se uvidí.. Myslím že ta velká vrtule to bude dost vychylovat do strany)

Díky!

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motorizace Pipera - elektro
PříspěvekNapsal: úte 30.06.2020 19:20 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 13.10.2008
Příspěvky: 114
Bydliště: Hořovice, CZ
Ahoj Woito. Když jsem Pipera zalétával ještě se čtyřtaktem OS Max 70 FS, tak jsem měl těžiště cca ve 30% hloubky křídla, ostatně tak, jako téměř na všech mých modelech. Vzpomínám, že v tomto případě jsem se při prvním letu docela zapotil, neboť Piper byl strašně lehký na čumák a tím i velice špatně řiditelný. Po přistání jsem změnou polohy RX baterek (5S Nicd 1700 mAh) posunul těžiště asi na 25% hloubky křídla. Model se zklidnil a létal již bez problémů. Takhle jsem následně létal i s elektropohonem. Takže bych začal s těžištěm na max. těch 25% a pak uvidíš, jak se bude chovat. Vyosení motoru jsem měl cca 2° doprava a 3° dolů. Vrtuli jsem létal 14/6. S tou větší, bych na každou stranu vyosení přidal tak 1°. Vyosení motoru na rozdíl od polohy těžiště však není kritické. Hodně zdaru při záletu a pak dej vědět :-)

Ještě jsem našel manuál - těžiště strana 32
https://www.horizonhobby.com/pdf/HAN4350_Cub-LoRes-Manual.pdf

_________________
Jeti duplex DS 14
www.http://hank61.rajce.idnes.cz/
www.hankovystranky.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motorizace Pipera - elektro
PříspěvekNapsal: úte 30.06.2020 21:29 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.7.2011
Příspěvky: 6798
Bydliště: Písek, ČR
Super Hanku, díky moc!!!
Po záletu dám vědět.
;-)

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motorizace Pipera - elektro
PříspěvekNapsal: stř 08.07.2020 12:19 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.3.2012
Příspěvky: 2630
Bydliště: Nitra Slovensko
Pri dnešných výkonných motoroch. Na 6S by stačil uplne Sunnysky X3520 V3 560KV (2000W) vrt. 13-14 palcov. 17 palcov na taký model je už asi zbitočne moc. Motor je o polovicu ľahší a lacnejší, ako ten AXI. Radšej by som využil hmotnosť na väčší aku. Ale neviem, ako bi to tam vychádzalo s ťažiskom. Preto môže byť ten ťažší AXI dobrou voľbou.
https://sunnyskyusa.com/collections/x-v ... 2444317790
https://www.aliexpress.com/i/4000048782068.html


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motorizace Pipera - elektro
PříspěvekNapsal: stř 08.07.2020 14:51 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.7.2011
Příspěvky: 6798
Bydliště: Písek, ČR
To není špatný tip, ale s tím Axi mi vychází těžiště akorát i s tou velkou baterkou, která je taky vepředu.
Co bych určitě ocenil, by byla ta menší vrtule, tahle velká 17" mi pojede proklatě nízko nad zemí. Ani nevypadá k tomu éru moc dobře, to jsem si uvědomil až když jsem jí tam narouboval :?
Jestli to bude hodně silné, tak pak možná dám o palec menší.

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motorizace Pipera - elektro
PříspěvekNapsal: sob 11.07.2020 7:20 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 13.10.2008
Příspěvky: 114
Bydliště: Hořovice, CZ
Ekvivalent motoru co tam dáváš - jen zn. Hacker jsem měl v akrobatu Angel od Sebartu a létal jsem s vrtulí 16/8. Vůbec bych se nebál do toho Pipera dát k motoru AXI4130/16 vrtuli 15/8 - 15/10. I tak tam bude výkonu dost a budeš létat s odběrem do 30A.

_________________
Jeti duplex DS 14
www.http://hank61.rajce.idnes.cz/
www.hankovystranky.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motorizace Pipera - elektro
PříspěvekNapsal: ned 12.07.2020 13:49 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.7.2011
Příspěvky: 6798
Bydliště: Písek, ČR
Dnes proběhl zálet :D

Přeci jen jsem po pečlivém vyvážení přidal pár gramů závaží na ocas, takže bych mohl použít např. menší baterku, řekněme 6s 3000 mAh - bylo by to zase o něco lehčí. Ale takto s 4000 mAh jsem taky spokojený. Na Hankovu radu jsem dal těžiště do 25%, je to akorát a už ho tak nechám. Vyosení: 3°doprava, 4°dolů. Po záletu ještě přidám jeden stupeň dolů.

Zálet: všechno jako z učebnice, letadlo nezáludné, odlepení od země předpisové, letový projev velmi příjemný. Dal jsem malé výchylky dle manuálu (děkuju Hanku), takže to nebylo splašené, ale důstojné. Mile mne překvapila spotřeba, proud jsem zatím neměřil, ale nejsem schopen vylítat baterku :lol:
Po třech startech a docela dlouhých letech mi to pořád hlásilo pod plynem 22,4V. Nechápal jsem :lol:

Zatáčky krouhá velice hezky, jako po kolejích, ochotně to lítá i bez motoru - zkoušel jsem to vydojit velmi pomalu a když ztratí rychlost už s plně přitaženou výškovkou, pořád letí rovně a nepadá po křídle. Teeedaaa... noooo, ehm..., mám tam stabilizaci, no... :oops: ... Díky ní působí éro dojmem velkého letadla, nestane se že by se nějak klepalo či uhybalo podle větru. Pokud mohu posoudit, tak ale neztratilo nic ze svého přirozeného projevu. Jíná letadla co jsem zkoušel se stabilizací tak byla poněkud "robotická", tohle je pořád charakteristický Piper s krásným projevem.

Při pozjíždění se dá krásně řídit jako autíčko, po odlepení ocasu při startu neuhýbá zběsile do strany, jak jsem zažil u jiných letadel s dvoukolovým podvozkem (stabilizace...).
Jsem fakt spokojený.
Asi vyzkouším o palec menší vrtuli, tady u té se maličko bojím abych při přistání neškrtnul o trávu. Výkonu je dostatek,za celou dobu jsem nedal plný plyn. Při průletech pod malým plynem to má skvělý šustivý zvuk. (A to ještě mám do něj připravený zvukový modul!)

Kamarád točil na kameru, přistával jsem k němu velice natěsno, byla zábava - pak sem dám krátkě videjko.

VŠEM MOC DĚKUJU ZA NEZIŠTNÉ RADY, zálet dopadnul na jedničku i díky Vám!!!
Příloha:
IMG_2288.JPG
IMG_2288.JPG
[ 143.52 KiB | Zobrazeno 839 krát ]



A tady jedna fotka specielně pro Hanka: Není ti tohle letadélko povědomé? The Kid dnes dělal předjezdce:


Přílohy:
IMG_2305.JPG
IMG_2305.JPG
[ 101.11 KiB | Zobrazeno 840 krát ]


_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motorizace Pipera - elektro
PříspěvekNapsal: ned 12.07.2020 19:31 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 13.10.2008
Příspěvky: 114
Bydliště: Hořovice, CZ
Woita píše:
Dnes proběhl zálet :D


A tady jedna fotka specielně pro Hanka: Není ti tohle letadélko povědomé? The Kid dnes dělal předjezdce:


Díky. JJ. To bylo cca před 10 lety moje období historických modelů. Jsem rád, že ti stále slouží :-) A také gratuluji k záletu E-Pipera :-)

Ještě malé doporučení. Bohužel to nemám na fotkách, ale já jsem si na Piperu mírně upravil ten horní dekl na trupu mezi křídly. Intstalace na 4 vruty mi přišla dost nepraktická. Upravil jsem jej tak, že jsem na jeho přední stranu zespoda nalepil 2 lišty, které tvořily takový schůdek, který se zasouval pod přední část rámečku. Na zadní část toho deklu jsem dal klasický pružinkový uzávěl kabiny a mírně pro něj upravil zadní část rámečku deklu. Myslím, že jsem ten dekl ještě vyztužil na spodní straně dvěma lištami upravenými do ohybu toho deklu. Instalace křídel na letišti, byla pak otázkou pár minut. Rovněž tak přístup k nabíjecímu a balančnímu konektoru Lipolek.

_________________
Jeti duplex DS 14
www.http://hank61.rajce.idnes.cz/
www.hankovystranky.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motorizace Pipera - elektro
PříspěvekNapsal: ned 12.07.2020 20:29 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.7.2011
Příspěvky: 6798
Bydliště: Písek, ČR
Hank píše:
...........já jsem si na Piperu mírně upravil ten horní dekl na trupu mezi křídly. Intstalace na 4 vruty mi přišla dost nepraktická. ...

No jasně že jsem to taky už pořešil. Dal jsem tam takové plastové zácvaky, jako patentky. Něco jako se používá na tapecírunky u aut, ale menší, průměr 4mm. A stejně tak u čelního skla, takže mám rychloupínání toho horního deklu i předního skla. Takže tam můžu vrazit obě ruce, je to pohodlíčko :-)

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motorizace Pipera - elektro
PříspěvekNapsal: čtv 03.09.2020 10:11 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 17.6.2019
Příspěvky: 178
Bydliště: Země
Obrázky: 6
I když nejde přímo o zde probíranou verzi, vloudím se sem s dotazem.
Jde mne o konkrétní a reálné zkušenosti s konverzi na elektro pohon u Piper J-3 Cub 40 od Great Planes viz. http://manuals.hobbico.com/gpm/gpma0160-manual-v3.pdf

Probírám se tím horem-dolem zde i ve světě, ale moudrý z toho vůbec nejsem, spíše naopak.
Původně tam byla MVVS 10 ccm s dostatkem výkonu, tak bych chtěl nějakej obdobný elektro pohon, pro pomalé ale bezpečné polétání pořád začátečníka.
Najde se někdo s takouto konkrétní konverzi na elektro pohon?
Jde mne o zkušenosti (pokud nebudou, pak doporučení) s konkrétní sestavou motor-vrtule-regulátor-baterie.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motorizace Pipera - elektro
PříspěvekNapsal: čtv 03.09.2020 10:24 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.7.2011
Příspěvky: 6798
Bydliště: Písek, ČR
Jakou máš verzi křídel? 1945 nebo 1560mm?

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz