Switch to full style
Letadla s motorem, kde se předpokládá trvalý běh motoru po celou dobu letu. Spalovací i elektro.
Odeslat odpověď

ARF cvičný dolnoplošník na cca 6,5 až 10ccm.

čtv 28.05.2020 14:41

Ahoj kluci.Pro staršího kluka jsem chtěl pořídit dolnoplocha na desítku.Už zvládl cvičnej hornoploch Canary na 6,5ccm.Na stavění bohužel nezbývá moc času a z hrůzou zjišťuji,že podobných modelů se u nás moc koupit nedá.Máte někdo nějakej typ?Moc jsem toho nenašel anebo dost drahý.Dík

Re: ARF cvičný dolnoplošník na cca 6,5 až 10ccm.

čtv 28.05.2020 18:56

Otázkou je, co si představuješ pod pojmem "drahý", ale pravda, že najít něco pod bůra je problém, přesněji najít vůbec něco je problém. Buď to je elektrické, nebo to není vůbec. U Lindingera mají třeba Calmato 40 - https://www.lindinger.at/at/flugzeuge/m ... rple-ep-gp, ale je za 180 €. Wasserfták nabízí ještě Speedaira. Něco (hodně) málo je na Astře, jejich Meridian na desítku. Já si zvětšil o 10% Faraona od Fary a pokud to příští zimu časově půjde, rád bych se do toho pustil. Chci do toho dát .46 OS Maxe. Ale bohužel, je to stavba. A převést to na data do frézky, nebo na laser neumím.

Re: ARF cvičný dolnoplošník na cca 6,5 až 10ccm.

čtv 28.05.2020 19:23

Faraóna jsem kdysi měl na MVVS 6,5 a letově to moc velkej zázrak nebyl. Už jsem lítal s mnohem lepšíma dolnoplochama. Já jen aby nebylo zklamání.

Re: ARF cvičný dolnoplošník na cca 6,5 až 10ccm.

pát 29.05.2020 0:15

Nekupuj klukovi trenéra, ale pokud už umí pilotovat, tak nĕjakého Fan-Fly akrobata. To jsou pomalá a poslušná, nezáludna letadla a v pilotáži ho to posunue mnohem dál nez daší trénér. Hlavní je, že se chvaji stejnĕ jak v normálni poloze, tak i na zádech. Kluk si tak zvykne ovladat model v jakékoli poloze. Navíc kam ho pošleš tam poslušně letí.

Re: ARF cvičný dolnoplošník na cca 6,5 až 10ccm.

pát 29.05.2020 8:04

To Vtjr:No to asi není špatný nápad.Neměl bys nějakej typ?

Re: ARF cvičný dolnoplošník na cca 6,5 až 10ccm.

pát 29.05.2020 8:08

To Daf:Líbil by se mi spíš ten Meridian,ale dát za to osmičku je nesmysl.Tolik peněz na to nemám.To je hroznej flastr.Snad spíš nějakej fun- fly akrobat jak píše Vtjr.

Re: ARF cvičný dolnoplošník na cca 6,5 až 10ccm.

pát 29.05.2020 8:36

Primárně by to mělo lítat stejně dobře normálně i na zádech a pokud možno ne tak rychle jako F3Ačko.Takže nějakej model typu Diablotin by možná byl dobrej nápad.Ale kde něco takovýho koupit?

Re: ARF cvičný dolnoplošník na cca 6,5 až 10ccm.

pát 29.05.2020 9:00

Mosquito píše:To Daf:Líbil by se mi spíš ten Meridian,ale dát za to osmičku je nesmysl.Tolik peněz na to nemám.To je hroznej flastr.Snad spíš nějakej fun- fly akrobat jak píše Vtjr.

No právě, za v podstatě cvičný model je to pálka. Kde jsou ty časy, kdy podobné modely vozil Wasserfák od Viet Kongu za asi trojku (Speed Air, Super Air a další). A hlavně s ohledem (nejen) na ekologii tyhle relativně malí čuďáci a modely na ně mizí z trhu jak pára nad hrncem. Prakticky všechno je, pokud je, na elektriku.

Celerone, co byl za problém s tím Faraonem? Nehodlám s tím létat akrobatické soutěže, i když aspoň přemet by to umět mělo :lol: , jen se mi ten model líbí.

Re: ARF cvičný dolnoplošník na cca 6,5 až 10ccm.

pát 29.05.2020 9:19

Pokud by to mělo být ke stavbě (to by ten Faraon byl taky), tak pro mě je v kategorii dolnoploch na desítku nezapomenutelný Quick Fly od Graupnera. Plán v PDF je tady: http://www.koralpe.biz/kwickfly.html

Re: ARF cvičný dolnoplošník na cca 6,5 až 10ccm.

pát 29.05.2020 9:31

Ještě jsme (náhodně) narazil na tohle https://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=4278, ale je to rozsyp. Pár plánů by se našlo na Outerzonu, ovšem to je mimo zadávací podmínky zakladatele vlákna.

Re: ARF cvičný dolnoplošník na cca 6,5 až 10ccm.

pát 29.05.2020 10:27

...chceš-li letadlo za facku, nenáročné na stavbu, ale obstojně lítací, zkus Middle Stick...Není to ve stylu dnešních odlehčených polomaket, na který se člověk bojí šáhnout, ale při trochu pečlivé stavbě lze postavit lehké a dobře létající cvičné éro. Pro začátečníka ideál, vše dobře přístupné, možnost dvou i tříkoláku atd atd... S dobrou 6,5 udělá vše ( nemluvím o 3D ), snesl by i vetší motor, ale pro začátek 6,5 stačí.
Podkladů je mraky, možná to i někdo frézuje, ale dle mě dle původního plánu z balsy to bude lehčí...
Ale jak kdo chce...Mě osobně kdysi dávno MS pomohl proniknout do akrobacie - a levně

Re: ARF cvičný dolnoplošník na cca 6,5 až 10ccm.

pát 29.05.2020 10:40

Modely Stick (ať z s jakýmkoliv doplňkem v názvu) jsou určitě stavebně nenáročné - trup bedýnka, křídlo obdélník s jedním profilem. Mnoho různých plánů různých velikostí je k nalezení, a volnému stažení, na Outerzonu. Jen nesplňuje podmínku, aby to byl dolnoploch.

Re: ARF cvičný dolnoplošník na cca 6,5 až 10ccm.

pát 29.05.2020 22:33

Jedna z možností - super levná - je:

https://www.modellstudio.cz/index.php?& ... ail&id=461

a trochu dražší, ale s laminátovým trupem :

https://www.modellstudio.cz/resources/u ... planes.pdf

Já mám to allegro s motorem ASP12.5, lítá vcelku dobře, ale stačil by motor 10ccm, nebo 9 osmax možná i 8.5 asp. To allegro bez potahu stojí 2700,-

Tomáš

Re: ARF cvičný dolnoplošník na cca 6,5 až 10ccm.

pát 29.05.2020 23:31

DAF píše: Celerone, co byl za problém s tím Faraonem? Nehodlám s tím létat akrobatické soutěže, i když aspoň přemet by to umět mělo :lol: , jen se mi ten model líbí.

Co pamatuju, tak se na zádech muselo dost tlačit. Asi blbej profil a úhly. No a taky to byla stará nevylehčená konstrukční škola, takže velký plošný zatížení a tím velká rychlost. A taky při přetažení spadnul bez jakýhokoliv varování na jednu nebo druhou stranu. Moc jsem s ním nenalítal asi jen půl sezóny, skončil hvězdou po přetažení při přistání. S těch starejch akrobatů bych volil Espadu, ta lítala suprově, ale bacha na plánku S-Modeláře je křídlo na obou stranách o žebro menší. Prý se nevešlo na formát výkresu a tak ubrali rozpětí cca 10-15 cm na rozpětí. :roll:

Re: ARF cvičný dolnoplošník na cca 6,5 až 10ccm.

sob 30.05.2020 10:33

On Fara dělal své konstrukce fakt dost bytelný. Když se koukneš na cokoli - Centaur, Fénix a další, bylo to technicky velmi pěkně zpracované, ale mnohdy docela složitě a zbytečně komplikovaně. Jako zářný příklad složitosti odkazuju na konstrukci přední nohy zrovna u modelu Centaur. Jakoby dost maketová, ale výrobně, bez potřebného vybavení, celkem náročná. Dával hromady různých výztuh, nákližků a zpevnění, která by se dala zjednodušit či někdy a vypustit (dle mého názoru). Ještě to prostuduju a pak se uvidí, třeba změním profil a možná udělám i další úpravy (o některých už mám určité představy). V každém případě dík. Vím, že si na ten model stěžovali i další, ale tam spíš šlo o nedostatek výkonu motoru TONO 5,6, který měnili za MVVS 6,5 a s ním to mělo být už lepší. Tak uvidím.
Odeslat odpověď