Jsem zvědavý na to řízení spojlery. Moj kachna má směrovky na koncích křídel a fungují vlastně stejně jako ty spojlery (brzdí to konec křídla). Držím palce ať to funguje.
Chtěl bych svoje malé samokřídlo 1,2m přestavět na dva tlačné motory , tak mě napadá jaký vliv na směr by mohly mít rozdílné otáčky motorů? Na tak malém křídle rozštěpné klapky nepostavím. Nezkoušel jsi na nějakém dvoumotoráku ke směrovce namixovat rozdílný tah motorů? Nebo je to úplná blbost?
Robil.
Krok 3.5 contra-rotating krok 4 8x turbína YB-49
Kdysi, před asi 20-ti lety, jsem tenhle systém řízení změnou tahu zkoušel na Tornádu 11 od Telinku, na kterém jsem provozoval dvě dmychadla Vasafan 65G s 2xSpeed 480 BB:
Chovalo se to tak, že samokřídlo se samo o sobě při rozdílné změně tahů dmychadel natočilo docela ochotně, ale ještě několik sekund letělo takto natočené stále přímo. Teprve pak se začala neochotně měnit i trajektorie letu, vypadalo to dost podivně. Z nouze to tedy směrovku nahradilo, ale kvůli dlouhé reakční době to nebylo příliš praktické, i když jsem tu možnost změny směru letu rozdílem tahu dmychadel občas při přistání opatrně používal. Možná, kdyby tam nebyla taková nálož těžkých NiCd článků, ale lehké Lithiové, tak by to s nižší hmotností zatáčelo ochotněji.
Jsem zvědavý na to řízení spojlery. Moj kachna má směrovky na koncích křídel a fungují vlastně stejně jako ty spojlery (brzdí to konec křídla). Držím palce ať to funguje.
Ono to fakt funguje, testovací stroj jsem ale zničil vlastní blbostí... ovšem poskytl cenné poznatky, jako že tudy cesta vede:
Polepil jsem to balzou, uzavřel torzní skříně a i když to má ještě dost otevřených otvorů (podvozky, motory, baterky, ...) tak to torzně ztuhlo dostatečně, až mě to překvapilo:
Příloha:
20200126_184212.jpg [ 55.75 KiB | Zobrazeno 3363 krát ]
Takhle létá malé (840mm) křídlo původně také dvoumotorové a určené do haly, v průběhu stavby se to ukázalo jako moc těžké; ubral jsem jeden motor a létám s ním venku - v hale jsem to nedal...
Důvod vlastně ani nevím. Takhle jsem to měl na pokusném předchůdci, létalo to uspokojivě, tak jsem to dál neřešil. Spíš časem zkusím namixovat k těm spoilerům křidélka, ale už takhle to žere mixy, tak uvidím. Až (pokud) to poletí, vyzkouším nejmenší možné rozevření (udržuje to příčnou stabilitu místo neexistujících směrovek), uvolní se 4 volné mixy.
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky:14
Jyrry, jakej jsi měl (máš) na samokřídle profil, jestli to tedy není tajný? Koukám na N-9M jak má hodně "natažený" motory proti tětivě křídla. Myslel jsem, že u tlačných motorů to není skoro potřeba nebo jen mimimálně. Mě Xenie lítá s motorem nataženým cca 0,5 stupně ale je to rovná deska.
Profil tajnej není, jen se teď nepodívám, až v neděli. Polohu pohonů jsem okopíroval, vypadá to že to funguje. Asi je profil málo zakřivený nahoru, u toho malého mám trochu natažené klapky. Ale letí to.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru