Poté co jsem s F7F provedl brutální touch-and-go po kterém se rozsypala vnitřní konstrukce a poté co jsem při druhém letu totálně zrušil DH98 jsem nějakou dobu přemýšlel co tak jako začít. Už před rokem, kdy jsem poletoval s malým samokřídlem, jsem jedno takové trochu větší zařadil do adeptů "na někdy". Nedávno to nějak dozrálo a moje rčení o dvoumotorech jsem trochu doplnil - pořádné letadlo má dva motory ale nemusí mít ocas Abych nabral trochu zkušeností se samokřídly a otestoval některé konstrukční detaily budoucího modelu, rozhodl jsem se pro projekt třífázový - na něčem, čeho by mi nebylo líto, si to zkusit a zjistit co to chce, pak postavit mezistupeň na pohony z F7F (měl je i DH98) a když i to poletí, dát se do toho velkého samobrka. Vidinou mi bylo to že bych stavěl křídlo, stavěl, stavěl... a najednou bych měl éro hotové Využil jsem slevy a pořídil kit samokřídla z HobbyKingu; ono se to jinde jmenuje jinak, ale to je vcelku jedno. Osadil jsem to tím co bylo doma; motor psali kV=1000 tak tam přišel NTM 3542, doporučená vrtule 8/6 mi sice přišla malinká ale když to je v návodu... taky psali že to letí až 30 minut, to mě mělo trknout. Baterka tam přišla chlapácká, 5300mAh (3s2p ze článků 2650mAh). Napoprvně mi to hodil syn, nevěděl jsem co to udělá a neudělalo to nic špatného, prostě to nějak letělo, ale nebylo to nic moc:
Při předchozím létání s křídlem mi směrové řízení docela chybělo, dával jsem tam směrovku ale samozřejmě bez odezvy Protože předlohy mají směrové řízení řešené rozštěpnými spoilery, odzkouším je také na tomto experimentálu. Abych mohl spoilery instalovat, odříznul jsem ty zakroucené uši a místo nich stavím konstrukční konce křídel; to mi umožní instalovat 2+2 serva pro rozevírání klapek a navíc to zvětší rozpětí na cca 1740mm, éro pak bude lépe vidět ve vzduchu i na trávě Malinko skočím k těm "ostrým" následníkům - samobrko tak nějak z principu je na zemi méně prostorné než klasika, skoro nic z něj netrčí nahoru, je to spíše placka a tak chci v dalším kroku jít na rozpětí lehce přes 2800mm a samozřejmě éru dát zatahovací podvozky, podle předlohy.
Odříznul jsem tedy ony konce, má to prapodivný profil:
Příloha:
samo_twin_10.jpg [ 49.98 KiB | Zobrazeno 18551 krát ]
Mojí oblíbenou fotograficko-vektorovací metodou skrze Corel jsem ten profil dostal do křivek a pak už to šlo skoro samo:
Příloha:
samo_twin_09.jpg [ 56.02 KiB | Zobrazeno 18551 krát ]
Kostra dostane tuhý potah D-boxu a páskování žeber za nosníkem. Klapky ještě budu řešit, nejsem rozhodnutý zda je zhotovím s profilem (nahoru prohnutá část za řezem) nebo jestli budou mít jednoduchý trojúhelníkový průřez a budou v zavřené poloze jen vytrčené trochu nahoru.
Připravil jsem si titěrné rámečky na serva (koupil jsem malé 8g digitály JX 1108HB, překvapily mně kultivovaným chodem, cena je při tom docela příjemná), použiji malé kuláčky aby táhla byla ve směru letu:
Příloha:
samo_twin_11.jpg [ 70.53 KiB | Zobrazeno 18551 krát ]
A tady je porovnání původního půdorysu a toho bublinko-konstrukčního experimentálu s oním "ostrým" mezistupněm:
Příloha:
samo_twin_12.gif [ 68.12 KiB | Zobrazeno 18210 krát ]
Registrován: 15.12.2013 Příspěvky: 71 Bydliště: ROSICE , čR
Northrop N-9M - moc pěkný fták. A ta oranžová, ta bude dobře vidět i v trávě. Jedno menší kupované samobrko mám, a občas mě mate ta přirozená vlastnost stealth . To si musí pohlídat sám pilot. Až to bude lítat, nepřehodnotíš počet motorů? Pořádný éro může mít i 4 motory. YB-35.
No, N9M bude nejspis 2800mm. Uvidim na jakou se dostanu hmotnost, jak to poleti pri dosazenem pomeru prikon ku hmotnosti. Pak to nejak prepocitam, predpokladam XB35 neco kolem 4600mm. Ale to je jeste mooc daleko.
O těch 2800 jsi psal.... Plány jsou suprové a rozměry úctyhodné, jestli to dáš dokupy, tak to bude fakt pecka myslím teda hlavně to velké, ale i 2800 dobrý
_________________ Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho co dělám...
Registrován: 15.12.2013 Příspěvky: 71 Bydliště: ROSICE , čR
jyrry píše:
Při předchozím létání s křídlem mi směrové řízení docela chybělo, dával jsem tam směrovku ale samozřejmě bez odezvy
Chtěl bych svoje malé samokřídlo 1,2m přestavět na dva tlačné motory , tak mě napadá jaký vliv na směr by mohly mít rozdílné otáčky motorů? Na tak malém křídle rozštěpné klapky nepostavím. Nezkoušel jsi na nějakém dvoumotoráku ke směrovce namixovat rozdílný tah motorů? Nebo je to úplná blbost?
Rozdílné otáčky motorů - no, nikdy jsem to nezkoušel namixovat, i když u tohoto experimentu by to šlo bez velkého rizika. Ale moc velký vliv to asi mít nebude, ty motory jsou dost blízko sebe.
Nechtěně se mi to stalo asi 3x - jednou na 1,6m Mosquitu, když za letu shořel motor a vzal s sebou regl a dvakrát na 2,08m Tigercatu kdy se z rotoru (NTM, pak už jsem je nepoužíval) uvolnily magnety. Pokaždé to dobře dopadlo, přistál jsem.
jo, krok 4 - pokud vyhraju tak do toho jdu ale pokud vyhraju, tak bude F7F na 2 Mokiny 400ccm
Registrován: 15.12.2013 Příspěvky: 71 Bydliště: ROSICE , čR
Jaká to náhoda - prohlížím štos darovaných modelářských časopisů asi 100 kg a to prý není všechno, a v RC modely 8/2007 NORTHROP N-9MA rozpětí 2,6 m jako ověřovací kus pro stavbu modelu 1:2 - 9,15m . Pěknou prací jsou dálkové pohony vrtulí - odhaduji tak 45 cm. Postavil Václav Janko , šéfredaktor RCM. Moc pěkné.
Registrován: 25.4.2003 Příspěvky: 10907 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky:266 Blog:Zobrazit blog (3)
Vyslýchal jsem Vencu, když Jirka záměr pojal... Skončil tenkrát na rádio. Ale létalo to skvěle a na velmi malý příkon. Myšlenka byla udělat na konci průhledné směrovky a postupně je zmenšovat.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru